Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، احمد کرمی سرپرست معاونت اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام در جلسه کارگروه اشتغال استان اظهار داشت: هرچند کارفرمایان بخش خصوصی این دغدغه دارند که ممکن است پس از اتمام مدت زمان طرح با شکایات افراد مواجه شوند باید مطلع باشند که این اتفاق رخ نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از دستگاه‌های دولتی خواست که اطلاع رسانی شفاف و دقیق در خصوص طرح کارورزی و بکارگیری کارورزان به شرکت‌های زیر مجموعه خصوصی خود انجام دهند.


سرپرست معاونت اقتصادی استاندار ایلام همچنین از بخش خصوصی خواست از توان فارغ التحصیلان در بخش‌های مرتبط با حادثه سیل متناسب با توانمندی که دارند، استفاده کنند.


کرمی در ادامه برنامه سیاست‌های فعال بازار کار و خرد در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: سال جاری امیداریم با پای کار آمدن بخش خصوصی و شرکت‌ها با توجه به عدم استخدام دولتی آمار بیکاران کاهش یابد.


وی ادامه داد: طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی، مشوق‌های بیمه‌ای و یارانه دستمزد از مهمترین محور‌های سیاست‌های ایجاد اشتغال در سال جاری است.


سرپرست معاونت اقتصادی استاندار ایلام بر مشخص شدن آمار دقیق بیکاران و همچنین ورود آمار جدید بیکاران جدید تاکید کرد و یادآور شد: با برنامه ریزی مناسب، همراهی بانک‌ها و بخش‌های خصوصی اشتغال در طرح کارا با جذب تسهیلات ایجاد می‌شود.
کرمی خواستار کارشناسی دقیق در اجرای طرح و پرداخت تسهیلات نهاد‌های حمایتی شد و گفت: بانک‌ها باید روند پرداخت تسهیلات را تسریع و تسهیل شود تا افراد طرح‌های خود را انجام دهند.


وی گفت: دستگاه‌های حمایتی اشتغال مناسبی ایجاد کرده اند، اما باید سهم آورده افراد کاهش یابد تا با استقبال افراد مواجه شود.
در این نشست وضعیت پرداخت تسهیلات در طرح نهاد‌های حمایتی دستگاه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بررسی و مقرر شد بانک‌های عامل روند پرداخت تسهیلات به این نهاد‌ها را برای جذب ۱۰۰ درصدی تسهیلات اختصاص یافته به استان ایلام تسریع بخشند.


از سهم ۱۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات اشتغال نهاد‌های حمایتی ۷۵ میلیارد تومان اختصاص یافته که تاکنون تنها ۳۲ درصد آن جذب شده است.

 

انتهای پیام/ع

صحبت های معاون عمرانی استانداری ایلام در جلسه کارگروه اشتغال 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۴۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، گفت: اطلاعات مربوط به بیش از هزار و ۵۰۰ پروژه نیمه تمام در استان کردستان ثبت شده و از این تعداد ۱۸ پروژه برای واگذاری به بخش خصوصی انتخاب شده است.

اکبر محمدی اضافه کرد: فرمانداران برنامه ریزی لازم توسعه‌ای را با اولویت پروژه‌های نیمه تمام و طرح‌های بسترساز تولید و اشتغال انجام دهند.

وی یادآور شد: همه استان‌ها در راستای تحقق شعار سال موظف اند برنامه‌های عملیاتی برای افزایش تولید و ثروت و مشارکت مردم و کاهش نرخ تورم و بیکاری ارائه دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اعلام اینکه ۲۰ درصد تسهیلات تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۳ باید برای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اختصاص یابد، بیان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی موظف اند این سهم ۲۰ درصدی را در نظر بگیرند و رعایت کنند.

محمدی با بیان اینکه تکلیف ایجاد اشتعال و تولید را برعهده داریم، گفت: پروژه‌های قابل اتمام و طرح‌های بسترساز مسائل اقتصادی باید در اولویت قرار داده شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • مهارت آموزی کارکنان وظیفه در استان
  • تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم
  • سال گذشته ۱۰هزار میلیارد ریالی به طرح‌های اولویت دار جهاد کشاورزی همدان پرداخت گردید
  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی