Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رؤیا اسماعیلی در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی که ظهر دوشنبه در محل امور کتاب خانه‌های استان برگزار شد اظهار داشت: در پی وقوع سیل در استان‌های کشور در حرکتی انسان دوستانه شاهد مشارکت همه جانبه مردم در امدادرسانی و کمک به سیل زدگان هستیم که این روند هر روز شتاب بیشتری به خود می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این حادثه همه گروه‌ها و اقشار برای کمک رسانی مشارکت کردند تا بخشی از نیازهای اساسی آسیب دیدگان تأمین شود که به نظر می‌رسد در کنار تأمین اقلام غذایی، پوشاک و زندگی باید به امور فرهنگی و روحی روانی سیل زدگان هم توجه کنیم و حل این مشکلات را نیز در دستور کار قرار دهیم.

اسماعیلی بیان کرد: از رسانه‌ها انتظار داریم در انتقال مفاهیم کارهای خیرخواهانه همکاری کنند تا همه مردم در جریان نیازها و اولویت بندی در کمک رسانی قرار گیرند و مشارکت جدی داشته باشند.

وی افزود: خوشبختانه کمک‌های مردمی در حمایت از سیل زدگان در زمینه‌های مختلف ارسال شده و ادامه دارد و ما به عنوان دستگاه فرهنگی در یک پویش مردمی به عنوان «بهار مهربانی» با کمک کتابداران و مراجعه کنندگان به کتاب خانه‌ها اقلام فرهنگی را جمع آوری کردیم تا برای ایجاد نشاط و امید در میان کودکان آسیب دیده توزیع شود.

اسماعیلی یادآور شد: در مناطق سیل زده کاهش آلام و مشکلات روحی و روانی را دنبال می‌کنیم که در این راستا یک مجری به استان‌های لرستان و خوزستان برای قصه گویی و اجرای برنامه‌های شاد فرهنگی اعزام شده است.

وی اظهار داشت: از طرف نهاد کتاب خانه‌ها این پویش آغاز شده و با حمایت استاندار روند خوبی را طی کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم این کمک‌ها را تداوم بخشیم و روحیه امید و شادی را در میان کودکان سیل زده تقویت کنیم.

ارسال ۳۵ میلیون تومان بسته فرهنگی به مناطق سیل زده

اسماعیلی یادآور شد: در این پویش در گام نخست ۷۷۰ بسته اسباب بازی به ارزش ۶ میلیون تومان، ۳۰۱۲ نسخه کتاب به ارزش ۱۸ میلیون تومان، مواد شوینده، چکمه، دستمال شامپو به ارزش یک میلیون تومان، پوشاک ۲۰۹ عدد برای رده‌های سنی مختلف به ارزش ۵ میلیون تومان، لوازم تحریر به ارزش ۵ میلیون تومان و در مجموع بیش از ۳۵ میلیون تومان بسته فرهنگی در مناطق سیل زده توزیع می‌شود.

وی اظهار داشت: خوشبختانه از این طرح که به مدت ۲۰ روز اجرا شد استقبال خوبی صورت گرفت و امروز اولین کمک‌های مردمی ارسال می‌شود و مرحله دوم نیز هفته آینده به خوزستان ارسال می‌شود.

اسماعیلی تصریح کرد: امیدواریم این نشاط و شادابی و امید را با ارسال اقلام فرهنگی در میان کودکان آسیب دیده تقویت کنیم و فعالیت ارزشمندی را از در کنار هم بودن و روحیه تعاون و هم دردی و امداد رسانی را در مواقع حوادث بحرانی تجربه کنیم.

کد خبر 4597202

منبع: مهر

کلیدواژه: کتابخانه های عمومی قزوین کمک به سیل زدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۵۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه زن و خانواده لبه رویارویی تمدنی جمهوری اسلامی با غرب است، گفت: در این عرصه انقلاب اسلامی منطقی دارد که در سطح جهانی قابل پیاده‌سازی است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، در دیدار اعضای هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه (س) که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، گفت: کار ویژه بانوان با رویکرد اسلامی در قم نیازمند رویکردهای ویژه محتوایی است.

او با اشاره به اینکه فلسفه، اخلاق و فقه سه زاویه دید هستند که در عمق دانش تحول آفرین می‌شوند، مطرح کرد: این سه زاویه دید با شعار محقق نخواهند شد بلکه باید در لایه‌های عملیاتی به آن توجه کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه امروز در برخی از عرصه‌ها مانند معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم، عنوان کرد: وجود افرادی مانند شیخ بهایی در زمان صفویه موجب شد که امروز آثار برجسته معماری را در کشور داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: علت این اتفاق این بود که شیخ بهایی بر فقه و معارف الهی مسلط و در علوم روز نیز صاحب نظر بودند و امروز باید به پرورش چنین افرادی توجه داشته باشیم.

 

آثار جنسیت زنانه بر رشد عرفانی و معنوی

 

اعرافی با اشاره به اینکه زن و خانواده لبه رویارویی تمدنی جمهوری اسلامی با غرب است، خاطرنشان کرد: در این عرصه انقلاب اسلامی منطقی دارد که در سطح جهانی قابل پیاده‌سازی است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه انقلاب اسلامی در موضوع زن الگوهایی در جامعه خلق کرده است، تصریح کرد: دشمن از این موضوعات آگاهی دارد ولی تلاش می‌کند با بزرگ‌نمایی نقاط ضعف این دستاوردها را نادیده بگیرد.

اعرافی با اشاره به اینکه منطق زن مسلمان پیشتاز موفق در عرصه‌های گوناگون و متعهد به ارزش‌های الهی الگوی مدنظر انقلاب اسلامی است، یادآور شد: این الگو باید ساخته شده و در متن تمام کارها قرار بگیرد.

او با بیان اینکه باید دانشگاه حضرت معصومه(س) به طور ویژه به این موضوع بپردازد، ابراز کرد: ارتباط دانشگاه با جامعه الزهرا(س) باید موجب نقش آفرینی‌های مشترک شود.

اعرافی با اشاره به اینکه این دانشگاه باید بنیه علمی قوی داشته باشد، بیان کرد: بعد بین المللی دانشگاه حضرت معصومه(س) می‌تواند به عنوان یک محور مهم در دستور کار قرار بگیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه البته در درجه نخست باید دانش فنی لازم در این دانشگاه تولید شود، اظهار کرد: در عصری قرار داریم که دشمنان از بسیاری از اقدامات خود ناامید شده و کارزار فرهنگی سنگینی را به وجود آورده‌اند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه وظیفه اصلی حوزه و دانشگاه حضور اثرگذار در این کارزار فرهنگی است، مطرح کرد: جامعه خوبی داریم و اگر حوزه و دانشگاه به خوبی نقش آفرینی کنند، وضعیت بهبود خواهد یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خلیج فارس تا ابدخلیج فارس خواهد بود/یکی ازمهم‌ترین حوزه‌های تمدنی
  • لزوم پیوند کودکان با طبیعت از بدو تولد
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • توزیع مهربانی در نانوایی | ببینید
  • پویش مجازی «خاطره ای از معلمم» در البرز اجرا می‌شود
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم