Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@10:45:03 GMT

فضای ماه مبارک رمضان برای احیا پرداخت زکات استفاده شود

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۵۳۷۱

فضای ماه مبارک رمضان برای احیا پرداخت زکات استفاده شود

امام جمعه بوشهر با تاکید بر نقش مهم زکات در رفع مشکلات نیازمندان گفت: رسانه‌‌ها و ائمه جمعه در کنار فعالیت روحانیون از فضای ماه مبارک رمضان برای فرهنگ سازی و احیاء پرداخت زکات استفاده کنند. ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر و به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه استان بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح امروز در نخستین نشست شورای زکات استان بوشهر با تاکید بر فرهنگ سازی در زمینه پرداخت زکات اظهار داشت: زکات یک فریضه الهی است اما نباید حالت اجبار پیدا کند بلکه باید در این زمینه فرهنگ سازی شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه هفته  نخست ماه رمضان با عنوان هفته زکات استان در نظر گرفته شود افزود:دراین هفته برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور فرهنگ سازی زکات در جامعه انجام شود زیرا زکات فریضه‌ای است که چرخه اقتصاد را روان می‌کند.

وی  با تاکید بر توجه به هزینه کرد زکات وصولی بیان کرد:زکات فطره از دیگر مواردی است که  اخذ آن راحت اما خرج آن مشکل است پس باید مواردی که زکات در آن راه هزینه می‌شود مشخص شود.

رئیس شورای زکات استان بوشهر با بیان اینکه در زمینه زکات مستحبی باید بیشتر کار شود گفت:افرادی برای جمع آوری زکات انتخاب شوند که اطلاعات لازم را داشته باشند تا سهم سادات از سهم غیر سادات تفکیک شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تاکید بر نقش مهم دهیاران و شوراهای اسلامی در فرهنگ سازی پرداخت زکات افزود: دهیاران و شوراهای روستایی و شهری در عرصه  فرهنگ سازی باید زمینه ساز احیاء این فرهنگ در شهرها و روستاها را فراهم کنند.

3000 واحد مسکونی ویژه نیازمندان استان بوشهر ساخته می‌شود بوشهر|پرداخت زکات در استان بوشهر 800 برابر افزایش یافت 38 میلیارد ریال زکات در استان بوشهر وصول شد

نماینده ولی فقیه استان بوشهر به اهمیت نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ پرداخت زکات پرداخت و تصریح کرد: رسانه‌ها باید برای فرهنگ سازی در زمینه پرداخت زکات تلاش کنند چراکه فرهنگ‌سازی نقش تعیین کننده‌ای در احیاء فرهنگ زکات دارد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه گندم کاران در پرداخت زکات نقش مهمی دارند خاطر نشان کرد: اکنون که برداشت گندم در استان آغاز شد فرهنگ سازی در پرداخت زکات تاثیرگذار است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه زکات چرخه اقتصاد را روان می‌کند خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در محل جمع آوری زکات در همان مکان  هزینه و توزیع می‌شود در کاهش فقر و رفع محرومیت  همان نقطه جمع آوری زکات، اثرگذار است.

وی با تاکید بر توجه به زکات مستحبی افزود: در فرهنگ سازی زکات مستحبی باید با یک برنامه ریزی جامع، به این مهم پرداخته شود.

انتهای پیام/ ت

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۵۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم سالروز شهادت رئیسعلی دلواری در سطح بین‌المللی برگزار شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با قدردانی از برگزارکنندگان همایش روز ملی خلیج فارس در بوشهر اظهار داشت: این همایش افق نوینی در عرصه رسانه‌ای جهان ایجاد کرد که امید می‌رود سال آینده با برنامه‌ریزی بسیار دقیق‌تر و کار کارشناسی ویژه این همایش پربارتری برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر از تشکیل شورای سیاست‌گذاری و اجرایی روز ملی خلیج فارس در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: برای برگزاری همایش روز ملی خلیج فارس در این شورا سیاست‌گذاری لازم انجام می‌شود.

عضو مجمع خبرگان رهبری با بیان اینکه بوشهر در عرصه تاریخ ایران با مبارزات مردم علیه استعمارگران و متجاوزان دارای جایگاه ویژه‌ای در عرصه مقاومت است، گفت: استان بوشهر با تاریخ ۵۰۰ ساله مقاومت در برابر استعمارگران از جمله مقابله با ۴ بار حمله انگلیس، نماد مقاومت در حوزه خلیج فارس است.

امام جمعه بوشهر از برگزاری همایش ۲ قرن مقاومت در بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: کنگره و همایش بوشهر ۲ قرن مقاومت در مقابل استعمار در دهه نخست اسفند ماه امسال باشکوه‌تر از گذشته برگزار می‌شود که لازم است برای تحقق این مهم شورای تخصصی با مشارکت مسئولان و کارشناسان تشکیل شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، برگزاری کنگره حماسه زنان لرده استان بوشهر علیه استعمار پیر انگلیس را از دیگر برنامه‌های امسال نام برد و گفت: این کنگره بین ۸ تا ۱۱ آبان سالروز حماسه زنان لرده در مقابله با قشون انگلیسی و شکست ارتش استعمار پیر، برگزار می‌شود.

وی تهیه فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی در زمینه حماسه زنان لرده را مورد تأکید قرار داد و افزود: امسال در سالروز شهادت رئیسعلی دلواری ۱۲ شهریور ماه به‌عنوان روز ملی مبارزه با استعمار برنامه‌ای ویژه تدوین شود تا سطح ملی و بین‌الملل در بر بگیرد.

آیت الله صفایی‌بوشهری با اشاره به اجرای برنامه راهپیمایی بزرگ خانوادگی در بوشهر در حمایت از خانواده و فرهنگ عفاف و حجاب گفت: این برنامه عصر فردا در بوشهر در راستای تکریم خانواده و حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب برگزار می‌شود

کد خبر 6097651

دیگر خبرها

  • کاشت بیش از ۶۵۰ اصله نهال در ورودی شهر بوشهر
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی کتاب باشد
  • دانشگاه با فرهنگ‌سازی در جامعه خودباوری را به منصه ظهور برساند
  • توسعه طرح‌های راه‌سازی در استان بوشهر از اولویت‌ها است
  • مراسم سالروز شهادت رئیسعلی دلواری در سطح بین‌المللی برگزار شود
  • افزایش ۵۰ درصدی زکات در مهران
  • راهپیمایی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در بوشهر برگزار می‌شود
  • استان بوشهر نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است
  • بدهی‌های آب و فاضلاب استان بوشهر پرداخت شد