Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@12:17:32 GMT

عملکرد استان کرمان در حمیدیه خوزستان

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۵۶۳۴

عملکرد استان کرمان در حمیدیه خوزستان

مدیرکل حوزه استاندار و نماینده استاندار کرمان در شهرستان حمیدیه گفت: بعد از حضور تیم‌های استان کرمان در منطقه، سیل‌بندهای اطراف شهر که به صورت غیراستاندارد از قبل بود، با ماشین‌آلات و تیم‌های مهندسی مقاوم‌سازی و با همکاری مردم از شدت بحران کاسته شد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام"محمد محمودآبادی" امروز دوم اردیبهشت ماه در جلسه شورای مدیریت بحران استان کرمان اظهار کرد: با توجه به اینکه استان کرمان معین شهرستان حمیدیه در استان خوزستان در سیل اخیر بوده، 60 نفر از مدیران کل، معاونان و کارشناسان استان کرمان در شهرستان حمیدیه حضور یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حمیدیه در زمان حضور تیم کرمان کاملا تخلیه شده بود و بیش از 20 روستا زیر آب بود که همین امر وضعیت کار را برای امدادرسانی در این منطقه سخت می‌کرد که مردم بعضا در اردوگاه و بعضا در کنار منازلشان مستقر بودند.

وی اظهار کرد: سپاه و فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از روزهای نخست در شهرسان حمیدیه حضور داشت و بیمارستان صحرایی براساس نیاز دانشگاه علوم پزشکی خوزستان توسط سپاه ثارالله در اهواز برپا شد که در همین راستا بخشی از بیماران شهرستان حمیدیه را نیز پوشش می‌داد.

محمودآبادی با بیان اینکه ستاد عتبات عالیات استان کرمان در شهرستان حمیدیه بسیار فعال بود و تعداد زیادی از موکب‌های شهرستان‌های استان به مردم این منطقه غذا و نان می‌دادند، تصریح کرد: بر اثر سیل، دسترسی به 15 روستا در حمیدیه قطع شده بود که در همین راستا استان کرمان در این منطقه کمتر از 48 ساعت سیل بند مستحکم ایجاد و جاده دسترسی به این روستاها را برقرار کرد.

مدیرکل حوزه استاندار کرمان گفت: در برخی مناطق روستاییان حاضر نبودند خانه ‌ای خود را ترک کنند که در همین راستا 260 چشمه سرویس بهداشتی سیار توسط سپاه ثارالله به حمیدیه ارسال و توسط دهیاری در بخش مرکزی حمیدیه توزیع شد.

وی با اشاره به فعالیت بیش از 70 دستگاه ماشین‌آلات سنگین استان کرمان در حمیدیه اظهار کرد: در ملاقات استاندار کرمان و وزیر کشور بحث بازسازی حمیدیه پیش آمد و بعد از مرحله اول کمک رسانی، تعدادی از ماشین آلات از حمیدیه خارج شد و کارهایی که بعد از مرحله اول ما انجام دادیم، اقداماتی بود که در طول سال های گذشته صورت نگرفته بود و یکی از این اقدامات نصب دستگاه آب شیرین کن این شهر بود.

محمودآبادی با تاکید بر اینکه یک ریال از اعتبارات دولتی استان کرمان در بحران حمیدیه هزینه نشد و ماشین آلات از دهیاری ها و شهرداری ها بود بیان کرد: شرکت های صنعتی و معدنی به ما کمک مالی کردند و اعتبارات از بخش خصوصی بود و دولت تجربه و حضور مدیران را در این شهرستان در اختیار قرار داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیل سیل خوزستان منطقه کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۵۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرخه گفت: در سال زراعی جاری بالغ بر۳ هزار و ۲۷۶هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کشت محصول کلزا اختصاص یافت.

علیرضا رضایی افزود: میانگین عملکرد کلزا در شهرستان ۱/۷ تن در هکتار برآورد شده است و پیش بینی می‌شود که درحدودبیش از۵۵۰۰تن کلزا از این مزارع استحصال شود.
وی ادامه داد: تمام برنامه ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم برای برداشت، خرید و انتقال محصول کلزا انجام گرفته است و   دو مرکز خرید تعاونی روستایی اتحاد روستای عبدالخان پاییند و  دهخدا در روستای خویس بخش شاوور درحال تحویل محصول کلزای کشاورزان هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرخه اظهار کرد: کلزا یکی از محصولات استراتژیک است که روغن این محصول به دلیل داشتن اسید‌های چرب اشباع نشده از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و علاوه بر این کاشت دانه روغنی کلزا به دلیل تناوب زراعی با غلات باعث حاصلخیزی و بهبود ساختمان خاک، کاهش آفات و بیماری‌های گندم و افزایش عملکرد می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه
  • شهدا سرمایه اصلی نظام هستند
  • هر میدانی که سپاه با پشتیبانی مردم به آن وارد شد منجر به پیروزی شد
  • سپاه در هر صحنه‌ای که وارد شد میدان پیروزی بود
  • ابعاد مختلف عملیات «وعده صادق» برای نسل جوان تبیین شود
  • لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن
  • برگزاری مسابقات ورزشی پیشکسوتان سپاه در بندرعباس
  • گزارش: شش سر افعی بی‌رحم در سری آ!
  • اقلید ، قطب تولید پیاز استان فارس
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه