Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@17:46:48 GMT

زنگ سلامت در شیراز نواخته شد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۵۷۱۱

زنگ سلامت در شیراز نواخته شد

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این آئین با بیان اینکه مدرسه محل زندگی است و زندگی اجتماعی از مدارس آغاز می‌شود، به نقش اثرگذار معلمان در زندگی اجتماعی دانش آموزان اشاره کرد و گفت: آموزش تنها آموزش علمی نیست و جنبه‌های مختلفی مانند آموزش‌های جسمی و اجتماعی را نیز شامل می‌شود.

دکتر علی بهادر افزود: انسان‌ها بزرگترین سرمایه‌های هر کشور هستند و دانش آموزان نیز جزئی از این سرمایه‌ها محسوب می‌شوند بنابراین آموزش آنها به معنای سرمایه گذاری برای آینده کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: معلمان که وظیفه آموزش و تربیت دانش آموزان را بر عهده دارند، باید از بین نخبگان جامعه انتخاب شوند، زیرا اگر بهترین افراد در زمینه آموزش مشارکت داشته باشند، بهترین اتفاقات برای کشور به وقوع می‌پیوندد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه بر ضرورت توجه به محیط زیست و فعالیت بدنی به عنوان دو راهکار برای ارتقای سلامت جامعه تاکید کرد و افزود: پرخوری، چاقی و بی تحرکی منشأ بیماری هاست.

دکتر بهادر بی تحرکی را یکی از معضلات زندگی شهرنشینی دانست و گفت: مدارس باید مکان‌های مناسبی برای فعالیت، بازی و تحرک بدنی دانش آموزان داشته باشند؛ همچنین توسعه فضای سبز و بوستان‌ها برای انجام ورزش‌های همگانی و فعالیت بدنی مردم، ضروری است.

او با تاکید بر لزوم توجه به موضوع پیشگیری برای جلوگیری از بروز بیماری‌ها، نقش مدارس و معلمان را در این زمینه مهم برشمرد و اظهار امیدواری کرد دانشگاه علوم پزشکی شیراز با کمک معلمان و دانش آموزان، سبب ارتقای بیشتر سلامت جامعه شود.

تاکید بر مشارکت اجتماعی در مسیر دستیابی به سلامت

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس نیز که در این آئین حضور داشت، با اشاره به تلاش‌های دولت در جوامع پیشرفته و در بسیاری از کشورهای دنیا مانند ایران برای ارتقای سلامت جامعه، این امر را تلاشی در راستای ایجاد رفاه واقعی برای جامعه دانست.

بتول معلم با تاکید بر انتخاب سبک زندگی سالم، اضافه کرد: سلامت، تنها جنبه جسمی ندارد و برای دستیابی به سلامت کامل، باید به جنبه‌های روحی و اجتماعی آن نیز توجه شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس، با اشاره به سطوح مختلف سلامت، بر اهمیت پیشگیری در ابعاد مختلف، برای جلوگیری از بروز بیمارهای جسمی و روحی تاکید کرد و گفت: تمام مردم و مسؤولان جامعه باید برای سلامتی اجتماعی تلاش کنند و این موضوع تنها بر عهده دانشگاه علوم پزشکی نیست، بلکه مشارکت اجتماعی در این زمینه لازم و ضروری است.

او پیشگیری را بهتر و کم هزینه تر از درمان برشمرد و بیان کرد: بحث پیشگیری برای جوامع پیشرفته بسیار اهمیت دارد و ما مسؤولان باید با اولویت بخشیدن به این موضوع، در این زمینه تلاش کنیم.

کد خبر 4597283

منبع: مهر

کلیدواژه: علي بهادر دانشگاه علوم پزشکی شیراز هفته سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۵۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام گفت: ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف و بازاریان در راستای بیمه جامعه هدف اصناف، دوسویه بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، علی اشرف تابانی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت‌_ در نشست اعضای کمیته برنامه‌ریزی دوره‌های یادگیری (دیتا) که با هیئت رئیسه اتاق اصناف استان ایلام برگزار شد، اظهار کرد: ارتباط سازمان تأمین اجتماعی با اصناف و بازاریان در راستای بیمه جامعه هدف اصناف دوسویه بوده است.

وی با بیان اینکه انتظار سازمان تأمین اجتماعی از اصناف پرداخت به موقع حق بیمه اعضا و کارکنان است، افزود: اصناف با برنامه‌ریزی منسجم و آموزش زیر مجموعه‌های خود می‌تواند به خیلی از مشکلات حوزه غلبه کند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان ایلام با اشاره به آموزش جامعه هدف سازمان تأمین اجتماعی برای بهبود وضعیت مزایا، حق و حقوق آینده کاری خود، خاطرنشان کرد: پرداخت به موقع حق بیمه صنوف می‌تواند در رفع مشکلات در حوزه بیمه‌ای راهگشا باشد.

اشرف تابانی با اشاره به جایگاه آموزش و آگاهی‌بخشی نسبت به جامعه هدف، گفت: در طرح فراگیر کسی که ارتباط کار فرمایی ندارد می‌تواند نسبت به بیمه خود اقدام کند.

وی با بیان اینکه نرخ و مبالغ و تعهدات تأمین اجتماعی در طرح بیمه اصناف مشخص شده است، ادامه داد: در راستای سیاست‌های کلی نظام و شعار رهبر انقلاب اسلامی و حمایت از تولید، تأمین اجتماعی نسبت به برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی اقدام می‌کند.

کد خبر 748837

دیگر خبرها

  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • برپایی ایستگاه سلامت در سیب و سوران
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • پیشگامی پلیس در استفاده ازظرفیت دانش‌آموزان درگسترش قانون‌