Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@02:28:53 GMT

120 سالن ورزشی در مدارس ابتدایی کشور راه اندازی می شود

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۷۹۴۶

120 سالن ورزشی در مدارس ابتدایی کشور راه اندازی می شود

شهرری- ایرنا- معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: 120 سالن ورزشی ویژه دانش آموزان دختر مقطع اول تا سوم ابتدایی در مدارس کشور راه اندازی می شود.

به گزارش ایرنا، مهرزاد حمیدی روز دوشنبه در مراسم بهره برداری از سالن ورزشی مدرسه دخترانه ام البنین(س) شهرری اظهار داشت: هر کدام از این سالن های ورزشی 200 متر زیربنا دارند و دانش آموزان دختر در این اماکن از لحاظ جسمی تقویت می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه ارتقای حرکات و مهارت‌های بنیادین ورزشی در مدارس ابتدایی از اولویت‌ها و برنامه‌های آموزش و پرورش است، گفت: نردبان سوئدی، سنگ نوردی، طناب های آویزان، نردبان های روی زمین از ورزش هایی هستند که در این سالن ها برای تقویت عضلات گردن و سینه دانش آموزان توسط مربیان ورزشی آموزش داده می شوند.
حمیدی تصریح کرد: همانطور که دانش آموزان الفبای خواندن و نوشتن می آموزند، باید حرکات ورزشی را نیز برای ایمنی و سلامت جسم خود بیاموزند تا در سال های آتی مهارت‌های پیچیده ورزشی را نیز کسب کنند.
وی با اشاره به اینکه دانش آموزان در این سالن ها با جو ورزش آشنا می شوند، ابراز کرد: فراگیری، آموزش و ارتقای حرکات ورزشی از همان دوران ابتدایی موجب افزایش توانایی جسمی و سلامت روانی دانش آموزان می شود.
معاون تربیت‌بدنی وزیر آموزش و پرورش گفت: سالن های ورزشی، دانش آموزان برای عضویت در باشگاه های حرفه ای استانی و ملی آماده می کنند.
وی با بیان اینکه ایجاد روحیه امید و نشاط در کودکان با آموزش سواد حرکتی شکل گرفته و موجب پیشرفت این نسل در حوزه ورزشی می شود، ابراز کرد: عدم شکل گیری توانایی‌های ادراکی و حرکتی از دوران ابتدایی تا کلاس دهم سبب بروز مشکلات جبران ناپذیری در سال های آتی می شود.
حمیدی ادامه داد: ژیمناستیک یکی از ورزش‌های پایه، مهم و مورد نیاز دانش آموزان به شمار می‌رود که در این سالن های ورزشی پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه مدارس برای ساخت سالن های ورزشی بودجه ویژه ای ندارند، افزود: آموزش و پرورش آمادگی تغییر کاربری فضاهای آموزشی برای ایجاد فضای ورزشی را دارد تا زمینه آمادگی جسمانی دانش آموزان در مدارس شکل گیرد.
به گزارش ایرنا، اولین سالن تربیت بدنی مدارس دخترانه ابتدای کشور ظهر امروز دوشنبه با حضور مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش، ایرج حریرچی٬ قایم مقام وزیر بهداشت و جمعی از مسئولان استانی در مدرسه ابتدایی دخترانه ام‌البنین شهرری به بهره برداری رسید.
6003/1970

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی آموزش و پرورش تاسیس سالن ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۷۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد و تا ۵ سال آینده، ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود و تعداد دانش آموزان در رشته‌های مهارتی در هنرستان به نیمی از دانش آموزان کل کشور می‌رسد. این عدد الان ۳۹ درصد است.

وی افزود: بر این اساس تا ۵ سال آینده هزار هنرستان جدید ساخته می‌شود و ۸۰۰ هنرستان هم با تبدیل کاربری ایجاد می‌شوند و تا پایان برنامه هفتم ۲۵۰۰ واحد هنرستان به واحد تولیدی تبدیل می‌شود.

صحرایی ادامه داد: به هنرستان‌های جوار صنعت تسهیلات داده می‌شود و هنرستان‌های تیزهوشان راه‌اندازی می‌شود و وزارتخانه‌های تعاون، نفت، صمت، گردشگری، راه، بهداشت، ورزش، محیط زیست و کشور مکلف به ایجاد حداقل ۵ هنرستان شدند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: موضوع تغییر تقویم آموزشی در قالب طرح در کمیسیون آموزش مجلس تصویب شده و در نوبت رسیدگی در صحن علنی مجلس است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند
  • اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز