Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اردبيل - ايرنا - معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهاد کشاورزي استان اردبيل گفت: متوسط توليد فرآورده هاي لبني در اين استان از يک ميليون تن فراتر رفت.

نوبخت اژدري روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: 40 واحد کارخانه صنايع لبني در استان فعال است که سالانه يک ميليون و 250 هزار تن انواع فرآورده هاي لبني را توليد و روانه بازار مصرف مي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او اظهار داشت: 12 واحد کارخانه توليد خوراک دام و طيور نيز در استان فعال هستند که سالانه 264 هزار و 100 تن انواع کنسانتره ها را توليد و در دسترس واحد هاي دامداري و مرغذاري قرار مي دهند.
وي گفت: وجود کشتارگاه صنعتي اردبيل به ظرفيت کشتار چهار هزار راس دام سبک و 250 راس دام سنگين و وجود مجتمع هاي کشت و صنعت و دامپروري مغان و پارس و ايستگاه پرورش گوسفند مغاني جعفر آباد مغان و ايستگاه پرورش شتر دوکوهانه جعفر آباد و ايستگاه پرورش ملکه زنبور عسل و همچنين کارگاه بسته بندي عسل به تعداد 14 واحد با ظرفيت اسمي سالانه 14 هزار و 875 تن و کارگاه موم عاج کني به تعداد 2 واحد به ظرفيت 775 تن در سال و کشتارگاه هاي طبور به تعداد پنج واحد به ظرفيت 17 هزار قطعه در ساعت از ظرفيت ها و پتانسيل هاي بالقوه استان اردبيل در جهت توليد و توسعه دامپروري مي باشد.
استان اردبيل با بيش از پنج ميليون واحد دامي و مراکز توليد همچون مراکز متعدد پرورش دام و طيور ، وجود 2 مجتمع عظيم کشت و صنعت و دامپروري مغان ، کارخانه هاي متعدد خوراک دام و طيور ، سه باب کشتارگاه صنعتي دام و پنج باب کشتارگاه صنعتي طيور يکي از استان هاي مهم اين بخش در رشد اقتصادي کشور است.
در اين استان 375 واحد مرغداري گوشتي با ظرفيت 6 ميليون و200 هزار قطعه ، 33 واحد مرغ مادر با ظرفيت يک ميليون و 540 هزار قطعه و 28 واحد مرغ تخم گذار با ظرفيت 687 هزار قطعه فعال مي باشد.
6018/6016
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۸۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در استان های واحد های سیار با کیفیت مطلوب مستقر می کنیم

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛  پیمان جبلی رئیس رسانه ملی در گفتگو با رسانه ها درباره پخش برخی بازی های لیگ برتر با کیفیت نامطلوب گفت: من از پخش با کیفیت نامطلوب بازی ها عذر خواهی می کنم، دلیل این مسئله این است که در برخی از استان های کشور هنوز تجهیزات تصویر برداری با کیفیت فراتر موجود نیست.

وی افزود: برای رفع این مسئله حداقل در بازی های لیگ برتر از واحد های سیار فراتر یا همان HD استفاده خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • احیای مستقیم فولاد هرمزگان ۱۵ درصد فراتر از طراحی کارخانه
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • ظرفیت های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است
  • در استان های واحد های سیار با کیفیت مطلوب مستقر می کنیم
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور واحد‌های تولیدی اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان