Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@03:27:44 GMT

۱۹ میلیارد ریال زکات در دامغان جمع‌آوری شد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۹۱۸۴

۱۹ میلیارد ریال زکات در دامغان جمع‌آوری شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا کشاورزیان عصر دوشنبه در نخستین جلسه ستاد زکات دامغان در سال جاری به میزبانی دفتر امام‌جمعه این شهرستان بابیان اینکه سال گذشته ۱۹ میلیارد و ۴۹۳ میلیون و ۹۹۱ هزار و ۵۲۸ ریال زکات در این شهرستان جمع‌آوری‌شده است، ابراز داشت: زکات واجب جمع‌آوری‌شده نقدی و غیر نقدی در دامغان رقمی معادل ۳۳۸ میلیون و ۱۶۲ هزار ریال را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه ازلحاظ رقم درآمد امر زکات در سطح استان سمنان دامغان پیشتاز است، افزود: طی سال گذشته همچنین ۱۸ میلیارد و ۱۸۷ میلیون و ۶۶۳ هزار و ۵۰۰ ریال زکات مستحبی در شهرستان دامغان جمع‌آوری‌شده است.

دبیر ستاد زکات دامغان بابیان اینکه زکات فطره جمع‌آوری‌شده سال گذشته در این شهرستان ۷۳۱ میلیون و ۸۵۹ هزار ریال بوده است، ابراز داشت: ۸۰ درصد از زکات جمع‌آوری‌شده صرف اجرای پروژه‌های عمرانی و ۲۰ درصد دیگر سهم فقرا در شهرستان دامغان می‌شود.

کشاورزیان بابیان اینکه ۱۰۰ نفر در شهرستان دامغان از مؤدیان پرداخت زکات هستند، تصریح کرد: کفاره جمع‌آوری‌شده در دامغان طی یک سال گذشته رقمی معادل ۲۲۸ میلیون و ۹۲۶ هزار ریال را شامل می‌شود.

وی بابیان اینکه سال گذشته ۵۰ درخت از باغات مثمر شامل پسته، زردآلو و سیب از درختان شجره طیبه پلاک‌کوبی شده و محصول برداشتی آن به امر پرداخت زکات اختصاص پیدا کرد، افزود: با پلاک‌کوبی این تعداد درخت مجموع درختان اختصاص‌یافته به امر زکات در شهرستان به دو هزار و ۵۰۰ اصله رسیده است.

دبیر ستاد زکات شهرستان دامغان گفت: ستاد زکات شهرستان دامغان در طول سال ۴ جلسه به ریاست امام‌جمعه شهرستان به‌عنوان رئیس ستاد زکات و با حضور اعضا تشکیل می‌دهد و در این جلسات آخرین گزارش از نحوه دریافت و جمع‌آوری زکات ارائه می‌شود.

کد خبر 4597566

منبع: مهر

کلیدواژه: کميته امداد سمنان شورای عالی زکات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۹۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد

روح الله سرگزی اظهار کرد: بیشترین خسارت سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان به ترتیب به راه های ارتباطی، بخش کشاورزی، شبکه برق رسانی و آب اختصاص دارد.

وی تاکید کرد: همچنان تیم‌های ارزیاب ستاد بحران سیستان و بلوچستان با حضور در مناطق درگیر سیلاب در حال بررسی برآورد دقیق این خسارت‌ها هستند.

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: از مجموع ۳۲۹ راه روستایی بسته شده ناشی از سیلاب در جنوب استان با تلاش دستگاه‌های خدمات رسان تاکنون ۲۲۸ مسیر بازگشایی شده است.

وی توصیه کرد؛ شهروندان با توجه با تداوم بارندگی و برودت هوا در سیستان و بلوچستان شهروندان از سفرهای غیرضروری، فعالیت کوهنوردی، اسکان و تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی خودداری کنند.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اجرای طرح برخورد با سارقان در دامغان/ ۸سارق دستگیر شدند
  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • وزش شدید باد و بارش باران در دامغان
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • توزیع بیش از ۸ میلیارد ریال فطریه میان مددجویان بهزیستی البرز
  • برگزاری همایش تکریم و ترویج زکات در هویزه +فیلم
  • تبیین سیاست‌های فرهنگی تأثیرگذار بر بازآفرینی شهری