Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@00:09:33 GMT

1400 میلیارد ریال به توسعه فضای سبز کرج اختصاص یافت

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۹۷۲۹

1400 میلیارد ریال به توسعه فضای سبز کرج اختصاص یافت

کرج - ایرنا - رئیس شورای شهر کرج با اشاره به اهمیت فضاهای سبز شهری از اختصاص یک هزار و400 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه فضای سبز این کلانشهر در سال جاری خبرداد.

به گزارش ایرنا، عباس زارع عصر دوشنبه در همایش روز زمین پاک که در باشگاه فرهنگی ، ورزشی میلاد کرج برگزار شد، اظهارداشت: شورای اسلامی شهر کرج در سال جاری
برنامه ریزی مناسبی برای تقویت پوشش گیاهی در قالب لکه های سبز درون شهری و فضای سبز پیرامون شهری اتخاذ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: جنگل کاری جنوب شهر کرج با همکاری شهرهای اقماری در حال انجام است.
به گفته وی، در سال جاری قسمت های قابل توجه تپه مراد آب کرج به عرصه سبز تبدیل می شود.
زارع در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع آب، بیان داشت: در مقوله فضای سبز و توسعه منابع آب از محل تجدید پذیر توجه خواهیم کرد و امیدواریم پایان امسال و اوایل سال آینده گزارش مطلوب به مردم کرج اطلاع رسانی کنیم.
زارع ، گریزی به موضوع پسماندهای استان البرز و کلانشهر کرج زد و گفت: امسال در کمیسیون محیط زیست اعتباراین سازمان افزایش قابل توجهی داشت و به 400 میلیارد ریال رسید.
وی افزود: امیدواریم مشکلات و مباحثی که اکنون در حلقه دره محل دفن زباله وجود دارد با اختصاص این اعتبار مرتفع شود.
رئیس شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد:انتظار می رود مکانیسم جمع آوری زباله
در شهر کرج مطلوب شود هر چند که این مشکل مربوط به کرج نیست.
وی ادامه داد: روزانه یک هزارو 800 تن زباله در حلقه دره دفن می شود که 850 تن آن مربوط به کرج و مابقی از دیگر نقاط استان به این مرکز انتقال می یابد.
زارع گفت: در منطقه حلقه دره چندین مسئله خاص داریم که یکی ازاین موارد معضلات شیرابه است، هر روز 24 متر مکعب تولید شیرابه داریم که بسیار آلاینده برای محیط زیست بوده و این پتانسیل را دارد که تبدیل به معضل اساسی در شهر کرج شود.
وی افزود: امیدواریم دولت و سایر شهرها فضای مناسب تری برای مدیریت زباله و دفن آن در جای دیگر اختصاص دهند.
وی با انتقاد از حجم بالای پسماند های ساختمانی ، بیان داشت: در این خصوص شاهد بی نظمی در نحوه انتقال نخاله های ساختمانی هستیم .
زارع تاکید کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج این آمادگی دارند که بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در پسماند جذب کند تا شرایط اقتصادی مطلوب شود و بخش خصوصی بیشتر در این بخش سرمایه گذاری کند.
رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه وجود نایلکس ها درمحیط زیست مشکلاتی را برای کلانشهر کرج و استان البرز به وجود آورده، گفت: پیشنهاد می کنم که امسال کمپین داشته باشیم تا میزان تولید نایلکس کاهش یابد.
وی تاکید کرد: بزرگترین معضلی که اکنون در مرکز دفن زباله حلقه دره شاهد آن هستیم، پراکندگی نایلکس ها است که میزان آلایندگی بسیار بالایی دارد.
وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به بارش های نوروزی در استان البرز و کشور، گفت: به برکت بارش ها بیابان ها سبز شده و میزان فرسایش خاک یافته است.
زارع ادامه داد:هر چند خسارت عمده سیل ناشی از دستکاری و کارهای خلافی بود که ما در طبیعت انجام دادیم و سبب این خسارت ها شد امیدواریم از این سیل درس عبرت بگیریم و تصمیمات خوب و پروژه های بهتری را اجرا کنیم .
وی تاکید کرد که از بارش ها خوشحالیم چرا که بسیاری از مشکلات را رفع کرد و از امروز تلاش کنیم که حفظ کنیم .
رئیس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه سال گذشته آیین روز زمین پاک و هوای پاک پررنگ تربرگزارشد، خاطر نشان کرد: امسال به این موضوع پرداخته نشده و شاید این غفلت باشد و اینکه نعمت بارش ها در اختیار ما قرار گرفته سبب شده تا از این موضوع غفلت کنیم.
وی بیان داشت: دستکاری و آسیب های جدی را به وجود آورده ایم که در سال های گذشته برای ما نمایان بود امیدوریم بتوانیم از این فرصت در جهت بهبود حرکت کنیم.
7410/ 6155

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شورا فضاي سبز كرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۹۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت

حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام در دیدار با معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور، اظهار کرد: سازمان‌های امدادرسان نظیر؛ سازمان مدیریت بحران و هلال احمر همواره در مواقع بحران در کمک‌رسانی به مردم نقش‌آفرین بودند.

وی افزود: استان ایلام ۶۳ درصد کوهپایه و کوهستانی و ۳۷ درصد دشت است که در مقایسه با سایر استان‌های کشور شرایط خاص خود را دارد.

استاندار ایلام گفت: امسال از نظر میزان نزولات جوی با سال ۹۸ برابر و حتی میزان بارش بیشتر بود که در سال ۹۸ خسارات جانی و زیرساختی و مالی زیادی وارد شد، اما امسال با نگاه فنی و کارشناسی و با تدابیر پیشگیرانه، پاک‌سازی و لایروبی و گابیون‌بندی امسال با وجود افزایش نزولات جوی، تلفات و خسارت نداشتیم.

بهرام نیا با اشاره به فرسودگی شبکه آب و فاضلاب و مسیل‌ها در استان ایلام، عنوان کرد: در نشستی مشترک با حضور دکتر مخبر معاون اول رییس‌جمهور و وزیر نیرو مصوب شد که ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل‌ها و شبکه آب و فاضلاب استان ایلام اختصاص یابد که این اعتبار به صورت مشترک و برابر بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو تامین می‌شود.

وی با اشاره به صدای توأم با لرزش زمین در شهرستان چرداول، گفت: این صدا‌ها ناشی از حرکت و فعل و انفعالات صفحات و لایه‌های زیرین زمین است که تحقیقات این موضوع توسط ۲ تیم زمین‌شناسی و لرزه نگاری درحال بررسی است که امیدواریم اعتبارات این موضوع بطور کامل تامین شود.

استاندار ایلام از رییس سازمان مدیریت بحران کشور خواست تا تجهیزات و امکانات خاص و ماشین‌آلات مورد نیاز استان، در اختیار هلال احمر و نهاد‌های خدمات‌رسان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه انتظار داریم که خسارت‌های ناشی از سیل و دیگر بحران‌ها در موعد مقرر پرداخت شود، ابراز کرد: ضرورت دارد خسارات ناشی از سیل سال ۹۸، به خسارت‌دیدگان پرداخت شود.

استاندار ایلام با اشاره به نزولات جوی و خسارت به محصولات کشاورزی در شهرستان دهلران، یادآور شد: بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی بخش مرکزی، موسیان و دشت‌عباس در شهرستان دهلران در بارندگی‌های اخیر دچار خسارت شد که انتظار می‌رود در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه و به شیوه‌های دیگری به این کشاورزان کمک شود.

وی مطرح کرد: برای ایجاد ۱۰۰ سازه سنگی و ملاتی آبخیزداری، بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که درخواست تامین این مبلغ اعتبار داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی
  • ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت
  • اختصاص هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه ۳ اراک
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • اختصاص ۴۲۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت