Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:11:54 GMT

گفتگوی تلفنی پوتین با رئیس جمهور بلاروس

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۰۸۱۲

گفتگوی تلفنی پوتین با رئیس جمهور بلاروس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس، به صورت تلفنی گفتگو کرد.

در این تماس تلفنی طرفین در مورد مسائل جاری در حوزه توسعه همکاری روسیه و بلاروس صحبت کردند.

همچنین در جریان این گفتگو، دو رئیس جمهور موافقت کردند که یک کارگروه از مقامات دو کشور برای بحث در مورد همگرایی بیشتر تشکیل دهند کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است که در اواخر سال ۲۰۱۸، تنش‌هایی در رابطه بین مسکو و مینسک به دلیل اختلافات بر سر قیمت گاز روسیه برای بلاروس به وجود آمد. علاوه بر این، بلاروس می‌خواهد روسیه را مجبور به پرداخت جبران مالیاتی کند که می‌تواند قیمت نفت را برای پالایشگاه‌های بلاروس افزایش دهد.

کد خبر 4597669

منبع: مهر

کلیدواژه: روسیه ولادیمیر پوتین بلاروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۰۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاروس: آماده میزبانی مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سرگئی آلینیک، وزیر امور خارجه بلاروس امروز دوشنبه در گفت‌وگو با اسپوتنیک اعلام کرد که بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح درباره اوکراین است، اما همه چیز به اراده سیاسی کی یف بستگی دارد.

وی دراین‌باره گفت: درهای ما برای مذاکرات صلح آمیز باز است. آنها همیشه باز بوده و باز خواهند ماند. ما همیشه آماده میزبانی مذاکرات در خاک بلاروس خواهیم بود که امیدواریم به بازگرداندن صلح و پایان دادن به خونریزی در اوکراین کمک کند.

وزیر امور خارجه بلاروس تاکید کرد: ما به اراده سیاسی رهبری اوکراین تکیه خواهیم کرد… ما می بینیم و توجه می کنیم که مردم اوکراین امروز به طور فزاینده ای می خواهند صلح را بازگردانند و به رنجی که با آن روبه رو هستند پایان دهند. اما همه چیز به تصمیم سیاستمداران این کشور بستگی دارد.

آلینیک روز شنبه اعلام کرد که ابتکار سوئیس برای برگزاری نشستی درباره اوکراین در ۱۵ و ۱۶ ژوئن بدون مشارکت روسیه و بلاروس «بی معنی» است و تأکید کرد که دستیابی به نتایج در چنین نشستی امکان پذیر نخواهد بود.

وی با بیان اینکه بلاروس برای شرکت در این نشست دعوت نامه ای دریافت نکرده است، افزود: فرض ما این است که هرگونه حل و فصل مسالمت آمیز این مناقشه و هرگونه بحث در مورد مسائل امنیتی اروپا و اوراسیا بدون مشارکت روسیه و بلاروس مطلقاً بی فایده است.

کد خبر 6097793

دیگر خبرها

  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • ماکرون: فرانسه در وضعیت جنگی با روسیه قرار ندارد
  • بلاروس: آماده میزبانی مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه هستیم
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • نگاهی به مسایل اقتصادی کشور، در برنامه گفتگوی اقتصادی
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون با شی درباره تجارت و اوکراین صحبت می‌کند
  • برنامه گفتگوی اقتصادی از رادیو گفتگو
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند