Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی سفر قریب الوقوع کیم جونگ اون، رهبر این کشور به روسیه را تائید کرد.

پس از دعوت رسمی مسکو از کیم، کره شمالی تاکنون پاسخی به این درخواست نداده بود و رسانه در این باره گمانه زنی می‌کردند.

اما خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) رسما این موضوع را تائید کرد و گفت کیم به زودی به مسکو می‌رود، اما زمان دقیقا این سفر را مشخص نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه خبری دیلی میل نیز پیش از این گزارش داده بود کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی قرار است این هفته برای دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه راهی این کشور شود.

جزئیات اندکی درباره این نشست منتشر شده، اما این دیدار که اولین نشست سران دو کشور از ۸ سال پیش تاکنون و زمان دیدار میان کیم جونگ ایل، رهبر سابق کره شمالی و دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه است، کمتر از دو ماه از نشست ناموفق دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون در هانوی ویتنام برگزار خواهد شد.

بنا به نوشته دیلی میل، پیونگ یانگ هفته گذشته در یک حمله تند خواستار حذف مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا از مذاکرات هسته‌ای میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ شد. دیلی میل در ادامه نوشت روابط میان مسکو و پیونگ یانگ به دهه‌ها پیش برمی گردد و پس از سال‌ها رهبر فعلی کره شمالی به دنبال احیای روابط دیرینه میان دو کشور است.

پیش از این مسکو بار‌ها خواستار لغو تحریم‌های بین المللی علیه پیونگ یانگ شده و در عین حال آمریکا روسیه را متهم به تلاش برای کمک به پیونگ یانگ برای دور زدن تحریم‌ها می‌کند. هر چند تمامی این اتهامات از سوی مسکو رد شده است.

پس از برگزاری نشست هانوی، الکساندر ماتسه گورا، سفیر روسیه در کره شمالی به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد پیونگ یانگ از نتایج این نشست نامید شده است.

همچنین چند روز پیش رهبر کره شمالی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور روسیه برای همکاری و توسعه روابط میان دو کشور اعلام آمادگی کرد. رهبر کره شمالی برای پوتین آرزوی سلامتی و موفقیت بیشتر در دوران مسئولیتش و برای مردم روسیه آرزوی کامیابی کرد.

کرملین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: سفر کیم جونگ اون به دعوت رسمی ولادیمیر پوتین در اواخر ماه جاری میلادی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روسیه کره شمالی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۱۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای نگهبان طرح ساماندهی مسکن را تائید کرد

دریافت 6 MB کد خبر 6097061

دیگر خبرها

  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • (ویدئو) چرا همه عاشق آهنگی درباره کیم جونگ اون شده‌اند؟
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • نظر رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا درباره احتمال اعزام نیرو به اوکراین
  • روسیه مجوز استفاده از عکس محجبه در پاسپورت اتباع مسلمان را صادر کرد
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • شورای نگهبان طرح ساماندهی مسکن را تائید کرد
  • رقابت تجاری روسیه با چین در آسیای مرکزی داغ شد
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند