Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@11:17:19 GMT

کشف فسیل ۲۰ میلیون ساله یک درنده بزرگ در موزه نایروبی

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۱۸۲۷

کشف فسیل ۲۰ میلیون ساله یک درنده بزرگ در موزه نایروبی

گونه تازه ایاز یک پستاندار خیلی بزرگ درحالی کشف شده که محققان مشغول بررسی استخوان‌های انبار شده برای چند دهه در موزه‌ای در کنیا بودند.این گونه به نام "سیمباکوبوا کوتوکافریکا"، که در زبان سواهیلی به معنی "شیر بزرگ آفریقایی" است، حدود ۲۰ میلیون سال پیش در شرق آفریقا می‌زیست.

این موجودات درشت بخشی از تیره "کفتاردندانان" هستند که منقرض شده اند، اما کشف این فسیل می‌تواند به درک سرنوشت این تیره کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
به گزارش نشریه نشنال جئوگرافیک "کفتاردندانان" - که به خاطر شباهت دندان هایشان به کفتار‌های امروزی نامگذاری شده اند، اما ربطی به آن‌ها ندارند - بیش از ۲۰ میلیون سال پیش درندگان برتر زمین بودند.  

متیو بورتس محقق به خبرگزاری فرانسه گفت: "سیمباکوبوا با توجه به دندان عظیمش نوعی ابردرنده با جثه‌ای خیلی بزرگتر از شیر‌های امروزی بود و احتمالا از خرس قطبی هم بزرگتر بوده است. "او در سال ۲۰۱۳ مشغول تحقیق در موزه ملی نایروبی بود که خواستار بررسی محتویات مجموعه‌ای تحت عنوان "کفتارها" شد.

آرواره ها، دندان‌ها و سایر استخوان‌های فسیل شده این موجود بعد از یک حفاری در غرب کنیا در دهه ۱۹۷۰ در موزه انبار شده بود.آقای بورتس در همکاری با نانسی استیونز بررسی این فسیل را در سال ۲۰۱۷ آغاز کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کشف فسیل فسیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۱۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت:پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با هدف 《افزایش آگاهی جامعه درباره نقش سلامت دهان و دندان در سلامت همه جانبه》 برگزار می‌شود.
اعرابی افزود:شعار‌های این پویش؛ ۱۷ اردیبهشت «دهان دریچه سلامت»، ۱۸ اردیبهشت «سلامت دهان و دندان، سلامت کودک» و ۱۹ اردیبهشت «نقش سازمان‌های دولتی و نهاد‌های مردمی در سلامت دهان و دندان»، تعیین شده است.

دیگر خبرها

  • بازهم سرعت غیر مجاز حادثه آفرید/ فوت جوان ۱۷ ساله قمی در بلوار غدیر
  • چه شد که مغز و هیکل انسان امروزی انقدر کوچک شد؟!
  • اول لب بود که دندان آمد/ آدم گرسنه اولویت دارد یا گربه محل؟!
  • تولید فیلم‌های غیراخلاقی از دختران ۱۵ تا ۲۶ ساله ایرانی برای مردان خارجی | انهدام باند بزرگ قاچاق زنان و دختران ایرانی به ترکیه و گرجستان + جزئیات
  • موزه فسیل مراغه گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ اردیبهشت
  • موزه فسیل مراغه‌، گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند
  • تخصیص ۸ میلیارد تومان به مرکز تحقیقات فسیل مراغه
  • آیت‌الله گرامی در گفت و گو با جماران: یکی از عوامل مهم لغو رفراندوم اصلاحات ارضی از سوی شاه اعتراض آیت الله بروجردی بود/ مقام ایشان در بُعد معنوی بسیار بالا بود ولی مثل بسیاری از مدعیان امروزی نبود که خود را مطرح کند
  • تخصیص ۸ میلیارد تومان برای مرکز تحقیقات فسیل ایران در مراغه