Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@17:53:40 GMT

واکنش همیشگی اروپا به اقدامات ضدایرانی آمریکا

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۲۵۹۶

واکنش همیشگی اروپا به اقدامات ضدایرانی آمریکا

اتحادیه اروپا که سال گذشته از عزم خود برای مقاومت در برابر اقدامات یکجانبه آمریکا علیه ایران صحبت می‌کرد، در ماه‌های گذشته در برابر هر اقدام ضدایرانی آمریکا به سکوت کرده است.

به گزارش مشرق، یک سال پیش زمانی که دولت آمریکا در اقدامی یکجانبه و خلاف قوانین بین‌المللی از توافق هسته‌ای خارج شد و تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را احیا کرد، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پشت تریبون رفت و از اراده اروپایی‌ها برای کمک به حفظ «منافع اقتصادی برجام» صحبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا اما ایالات متحده هر هفته اقدام ضدایرانی تازه‌ای در دستور کار قرار می‌دهد و اروپایی‌ها که حتی برای اجرای ساز و کاری حداقلی که فعلاً حتی در حرف هم به اقلام انسانی محدود مانده شرط تعیین کرده‌اند، در واکنش به تمام این اقدامات یک واکنش واحد در دستور کار قرار داده‌اند: سکوت.

بیشتر بخوانید:

اظهارنظر با اسم واقعی در اینترنت برای اتریشی‌ها اجباری می‌شود اقدامات ضدایرانی فرانسه؛ از توهین به ظریف تا لغو مراسم ایرانیان

دو هفته پیش که ایالات متحده اعلام کرد قصد دارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست موسوم به «سازمان‌های تروریستی خارجی» قرار دهد و با این کار برای اولین بار نیروی نظامی رسمی یک کشور را «تروریست» بخواند، اروپایی‌ها تقریباً هیچ واکنشی نداشتند، جز آنکه ایران را به خویشتنداری دعوت کنند.

روز دوشنبه هم آمریکا اعلام کرد بر خلاف موضع پیشین خود، دیگر قصد ندارد معافیت‌های تحریمی کشورهای واردکننده نفت ایران را تمدید کند، تا به تصور خود صادرات نفت ایران را به صفر برساند. تا لحظه نگارش این مطلب، اروپایی‌ها باز هم در برابر این تصمیم سکوت کرده‌اند. البته این سکوت شاید چندان عجیب هم به نظر نرسد، چه آنکه حتی دو کشور اروپایی که آمریکا سه ماه پیش آن‌ها را از تحریم‌های نفتی ایران معاف کرده بود، یعنی ایتالیا و یونان، خود به استقبال از توقف صادرات نفت ایران رفته بودند و هرگز از این معافیت تحریمی استفاده نکردند. این حتی اعتراض بیژن زنگنه وزیر نفت را هم به همراه داشت که گفت اروپایی‌ها بدون هیچ توضیحی خرید نفت از ایران را متوقف کرده‌اند.

سکوت اروپایی‌ها البته صرفاً در مواردی بوده که باید از ایران و توافق هسته‌ای حمایت می‌کرده‌اند، در دیگر موارد به خصوص زمانی که پای فشار به ایران در میان بوده، اتحادیه اروپا صدایی بلند داشته‌اند. ماه گذشته سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس در نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل فشار بیشتر به ایران به بهانه برنامه موشکی را خواستار شدند و اندکی بعد هم اتحادیه اروپا تحریم‌های حقوق بشری علیه ایران را تمدید کرد. همین چند روز پیش هم «جرارد آرو» سفیر وقت فرانسه در واشنگتن در اظهاراتی که به احضار سفیر فرانسه در تهران منجر شد، اساساً موقتی بودن محدودیت‌های هسته‌ای برجام را زیر سؤال برد.

حالا با گذشت نزدیک به یک سال از روزی که موگرینی وعده مقابله با تحریم‌های آمریکا را داد، به نظر می‌رسد غیرقابل اتکا بودن اروپایی‌ها به یک گزاره در حال اثبات بدل شده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید گام دوم انقلاب وعده های روحانی اخبار سیل آمریکا اتحادیه اروپا تحریم نفتی موگرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۲۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریسن: امیدواریم توماس توخل بایرن مونیخ را با جام اروپایی ترک کند

توماس توخل به طور قطع بایرن مونیخ را ترک خواهد کرد. 

طرفداری | مدیرعامل بایرن مونیخ جدایی توماس توخل را قطعی می‌داند. 

پس از بهبود نتایج و وضعیت حاکم در بایرن مونیخ طی هفته‌های اخیر، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر احتمال ادامه همکاری این باشگاه با توماس توخل مطرح شد. در واقع طرفین ماه‌های گذشته تنها به صورت شفاهی برای جدایی به توافق رسیده بودند و فقدان گزینه مناسب باعث شد ایده حفظ توخل مطرح شود. با وجود ابراز علاقه چندی از مدیران باواریایی‌ها، چهره‌های کلیدی آلیانتس آرنا با این ایده مخالفت کردند. یان کریستین دریسن، مدیرعامل بایرن مونیخ در مورد وضعیت سرمربی 50 ساله گفت:

تصمیم قطع همکاری زودهنگام با توماس توخل اشتباه نبود. در آن زمان شرایط متفاوتی حاکم بود و اکنون نیز وضعیت متفاوتی وجود دارد. ما بر اساس شرایط متفاوتی این تصمیمی را گرفتیم. هدف واضح ما در این لحظه رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا است. امیدواریم تیم با توماس توخل قهرمان اروپا شود. همه ما خوشحال خواهیم شد که با جام لیگ قهرمانان راه‌مان را از توخل جدا کنیم.

گفتنی است شب گذشته هربرت هاینر تایید کرد مذاکرات بایرن مونیخ با رالف رانگنیک در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد. ممکن است طرفین طی چند روز آینده به صورت رسمی به توافق نهایی دست یابند. توماس توخل نیز لیگ برتر انگلیس را به عنوان اولویت خود در بازگشت به فوتبال انتخاب کرده است. 

از دست ندهید ????????????????????????

تونی کروس: پاس گلم جلوی بایرن خیلی خاص نبود شاهکار کارلتو؛ بازهم شکست‌ناپذیری مقابل بایرن بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان یحیی شکایت کند 5 میلیارد تومان جریمه می‌گیرد

دیگر خبرها

  • امری: سطح بالای لیگ برتر مانع موفقیت تیم‌های انگلیسی در اروپا است
  • دریسن: امیدواریم توماس توخل بایرن مونیخ را با جام اروپایی ترک کند
  • اولین واکنش رهبر انقلاب به اعتراضات دانشجویان در آمریکا و اروپا
  • تیم جدید و اروپایی اکرم عفیف مشخص شد؟
  • پیشنهادات اروپایی برای رونالدینیوی قطری‌ها
  • حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
  • اجتماع دانشگاهیان خاش در حمایت از دانشجویان و دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی طرفدار غزه
  • برگزاری تجمع در خاش برای حمایت از دانشگاهیان آمریکا و اروپا
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • تلاش مهدی طارمی برای دریافت شهروندی پرتغال