Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@00:01:50 GMT

سرانجام دو تذکر زمستانی به شهردار

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۳۰۷۵

سرانجام دو تذکر زمستانی به شهردار

حسن رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در پاسخ به پرسشی در خصوص سرانجام دو تذکری که در پایان سال به شهردار تهران در خصوص فعالیت کارکنانی که شامل قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان می‌شود و همچنین اصلاح ساختار شهرداری گفت: قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان پس از فراز و فرودهای نسبتاً شدید به تصویب نهایی مراجع ذی‌صلاح رسید و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شهرداری از جمله دستگاه‌هایی است که این قانون برای آن لازم‌الاجراست و موضوع تذکر من در اسفندماه به شهردار، پرهیز از اعمال استانداردهای دوگانه در خصوص مدیران و کارکنان شهرداری بود و منتظر پاسخ شهردار به این تذکر هستم. این تذکر از جمله موضوعاتی است که تا انتها آن را پیگیری خواهم کرد.

رسولی در پاسخ به این پرسش که آیا شورا مدیرانی که همچنان برخلاف این قانون مشغول فعالیت هستند را شناسایی کرده است؟، افزود: مصداق یابی وظیفه شهرداری است نه شورا. شهرداری باید قانون را با وضعیت پرسنل و مدیران و معاونانش تطبیق دهد و گزارشی در این خصوص به شورا به عنوان مرجع نظارتی ارائه کند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به تذکر دومی که در انتهای سال به شهردار تهران داده بود، گفت: بر اساس طرح مصوب سال ۹۶ مبنی بر الزام شهرداری به ارائه لایحه اصلاح ساختار سازمانی، تا پایان اردیبهشت ماه شهرداری فرصت دارد لایحه‌ای با رویکرد کوچک‌سازی، چابک‌سازی، صرفه‌جویی و کارآمدی ساختار شهرداری به شورا ارائه کند که هماهنگی‌ها و جلسات تهیه این لایحه با کمیسیون تخصصی که برنامه و بودجه باشد، در جریان است.

وی در خصوص اینکه قرار بود ادغام چند معاونت در شورای اداری شهرداری تهران بررسی شود، تصریح کرد: شورای اداری در حد اصلاحات جزئی، اجازه تصمیم‌گیری دارد و اصلاح ساختار، فراتر از حیطه اختیارات این شورا است؛ بنابراین شهرداری باید در این زمینه لایحه‌ای تهیه و به تصویب شورای شهر برساند.

کد خبر 4597778 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: حسن رسولی شورای شهر تهران شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۳۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج گفت: یکی از رویکردهای مهم شورای ششم توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است که برنامه‌ریزی‌ها در سال جاری نیز بر همین مبنا انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، حسین سعیدی سیرائی صبح امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ با همراهی مدیران شهرداری کرج و معتمدان، مشکلات مربوط به منطقه ۳ شهرداری را مورد بررسی قرار داد.

وی در حاشیه پایش مشکلات منطقه سه با اشاره به اینکه برای رسیدن به شهری توسعه‌یافته کنار برنامه‌ریزی و تخصص مدیران به نظرات شهروندان نیاز است، اظهار کرد: نظرات شهروندان در اداره شهر گره‌گشا است، چراکه به صورت عینی با مشکلاتی روبه‌رو و آن را در زندگی روزمره لمس می‌کنند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: در جلسه بررسی مشکلات شهروندان نظرات خوبی مطرح شد که تلاش می‌کنیم این نظرها در اداره بهتر این منطقه، عملیاتی شود.

سعیدی سیرائی اضافه کرد: نیازهایی که در جلسه پایش مشکلات مطرح شد مشکلاتی است که قابلیت رفع شدن دارد و به‌طور قطع با تدبیر مدیران این مهم محقق خواهد شد.

وی گفت: یکی از رویکردهای مهم شورای ششم توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است که برنامه‌ریزی‌ها در سال جاری نیز بر همین مبنا انجام شده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج افزود: این رویکرد به طور قطع در خصوص سایر مناطق شهرداری کرج نیز وجود خواهد داشت، تلاش می‌کنیم نیاز شهروندان به صورت اولویت مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 747737

دیگر خبرها

  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب برطرف شد
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است
  • الجزایر:کمک‌های هوایی ۰.۰۳% نیازهای غزه را برآورده می‌کند
  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود
  • لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت