Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@21:42:14 GMT

بارندگی، عامل تاخیر در زمان کوچ عشایر کرمان

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۳۳۰۳

بارندگی، عامل تاخیر در زمان کوچ عشایر کرمان

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی ابراهیمی مدیرکل عشایری استان کرمان گفت: کوچ در استان کرمان به دو صورت برون‌استانی و درون استانی انجام می‌شود که کوچ برون‌ استانی آن از قشلاقی هرمزگان به مراکز ایلاقی استان از جمله مناطق سیرجان، بردسیر، بافت، رابر و ارزوئیه و کوچ درون استانی از شهرستان‌های جنوبی به شهرستان‌های شمالی استان انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیمی از انجام سرشماری جدید عشایر در سال جاری خبر داد و گفت: طبق سرشماری عشایر در سال ۸۷ استان کرمان با ۲۸ ایل و ۴۲ طایفه مستقل دومین استان عشایری کشور بشمار می‌رود.

وی افزود: عشایر در بیش از ۷۹ هکتار اراضی کشاورزی و زراعی استان کرمان مشغول به فعالیت هستند و دارای ۳ میلیون رأس دام است و ۳۰ درصد تولیدات صنایع‌دستی نیز توسط زنان هنرمند عشایر تولید می‌شود.

ابراهیمی  بابیان اینکه عشایر در طبیعت و ییلاق و قشلاق از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های مناطق برای تولید استفاده می‌کنند گفت: تولیدات عشایر ارگانیک و باکیفیت بسیار مناسب است که در این راستا طرح‌های هفتگانه‌ای را برای بالا بردن معیشت عشایر در دستور کارداریم.

وی لزوم راه‌اندازی ستاد کوچ را برای برطرف کردن مسائل و مشکلات عشایر لازم دانست و گفت: با ادارات کل منابع طبیعی و سایر دستگاه‌های مرتبط هماهنگی‌های لازم در راستای برطرف کردن مشکلات کوچ عشایر انجام‌ شده  تا عشایر در بحث کوچ با مشکل مواجه نباشند.

ابراهیمی تصریح کرد: در سال ۹۷ ناوگان آبرسانی سیار کامل و فعال‌شده است و ۸ دستگاه کامیون بنز تانکر دار به این ناوگان اضافه کرده‌ایم که کار آبرسانی سیار را در مناطق عشایر نشین که با کمبود آب مواجه هستند انجام می‌دهند.
انتهای پیام/ی

تولیدات عشایر ارگانیک و باکیفیت بسیار مناسب است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۳۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه بارندگی ها در استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان،میترا یاوری با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان نیمه ابری تا تمام ابری است، گفت: بارش باران امروز در مناطق غرب، جنوب، جنوب غرب، شمال غرب و مرکز استان پیش بینی می شود.

وی افزود: بارش ها برای امروز شدید نیستند. 

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشترین میزان بارندگی در ایستگاه رفسنجان با ۸ ونیم میلی متر ثبت شده است.

وی تصریح کرد: منوجان در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۲ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین منطقه استان و لاله زار با دمای یک درجه سانتیگراد خنک ترین منطقه استان کرمان بوده است. 

 وی حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۹ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۱۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.

دیگر خبرها

  • پیگیری اجرانشدن طرح آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم
  • ادامه بارندگی ها در استان
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری در پی بارندگی‌های بهاری
  • فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند
  • تصاویری از وقوع سیل و بارندگی شدید در کرمان (فیلم)
  • تصاویری از وقوع سیل و بارندگی شدید در کرمان
  • احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در رفسنجان
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد
  • بارندگی های شدید چه بر سر شهر زرند آورد؟+ فیلم
  • بارندگی سیل‌آسا چه بر سر شهر زرند آورد؟