Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@22:37:06 GMT

227 هزار متر مکعب آب در کهگیلویه و بویراحمد ذخیره شد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۳۴۶۰

227 هزار متر مکعب آب در کهگیلویه و بویراحمد ذخیره شد

گچساران - ایرنا - مجری طرح احیاء منابع آب زیرزمینی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با پلمپ چاههای غیرمجاز کشاورزی از سال گذشته تاکنون 227 هزار مترمکعب آب در مناطق مختلف این استان ذخیره شد.

محمدرضا کایدونی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 16 حلقه چاه کشاورزی این مدت در مناطق مختلف این استان پر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی پلمپ چاه های غیرمجاز کشاورزی در سال جاری را مهمترین برنامه های در دست اجرا اعلام کرد و افزود: بیش از یک هزار حلقه چاه غیرمجاز در دشت های این استان وجود دارد.
کایدونی گفت: 36 کنتور هوشمند سال گذشته بر روی چاه های کشاورزی استان نصب شده است.
وی تصریح کرد: طرح اصلاح و تعدیل پروانه برداشت تاکنون در 2 هزار و 11 حلقه از چاه های دشت های استان اجرا شده که از این تعداد یکهزار و 767 مورد اصلاح و 244 مورد تعدیل بوده است.
کایدونی افزود: با اجرای طرح اصلاح و تعدیل پروانه‌های برداشت آب، 36 میلیون و 969 هزار متر مکعب حجم آب مصرفی در دشت‌های این استان صرفه جویی شد.
وی ابراز کرد: اصلاح و تعدیل پروانه‌های بهره برداری چاه های موجود در دشت های این استان از مهمترین برنامه های در دست اجراست.
وی اظهار داشت: سالانه 283 میلیون متر مکعب آب از 2 هزار و 489 حلقه چاه مجاز در این استان برداشت می شود.
نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی منابع آبی زیرزمینی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 220 منبع ذخیره آب آشامیدنی در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون تعیین حریم شده است.
کایدونی گفت: سالانه هشت میلیارد متر مکعب آب در کهگیلویه و بویراحمد تولید که تنها 13 درصد آن در استان مصرف می‌شود.
2 میلیارد مترمکعب آب برای مصرف کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در افق بلند مدت نیاز است.
کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن یک درصد مساحت و جمعیت کشور در جنوب غربی ایران به علت برخورداری از شرایط آب و هوایی مساعد بیش از 10 درصد از روان آب‌های کشور معادل 10 میلیارد متر مکعب را به خود اختصاص داده است.
2082/6110

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد آب كهگيلويه و بويراحمد ذخيره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۳۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی حوضچه‌های ذخیره آب بخش شعیبیه شوشتر

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، آقای احمدی گفت:با تلاش کارکنان حوزه معاونت بهره‌برداری و کرمی مدیر آبفای شهر گوریه، پس از یکسال مخازن روستا‌های مختلف این بخش در حال لایروبی است.

وی افزود: در همین رابطه اواخر فروردین ماه امسال تاسیسات روستای شعیب نبی که آبرسانی به ۷ روستای شعیب نبی، رمانه، خماس، یذاب، شیخ حسین و فارسیه ۲ با جمعیتی بالغ بر ۳۰۲۶ نفر را بر عهده دارد، لایروبی شد.

احمدی ادامه داد: همچنین در روز اول اردیبهشت ماه نیز تاسیسات روستای ام ثوره با جمعیتی حدود ۶۷۷ نفر توسط همکارانمان لایروبی و پاکسازی شد.

سرپرست آب و فاضلاب شوشتر اضافه کرد: حوضچه‌های مربوط به تاسیسات روستای سری که روستا‌های سری یک و ۲، خضر یک و ۲ و فارسیه ۲ را زیر پوشش قرار می‌دهد، در روز دوم اردیبهشت ماه امسال لایروبی و پاکسازی شد تا جمعیتی بیش از یکهزار و ۹۱۶ نفر آب آشامیدنی با کیفیت‌تری استفاده کنند.

وی در خصوص مشخصات مخازن لایروبی شده می‌گوید: حوضچه تاسیسات شعیب نبی، بتنی با ظرفیت ۷۰۰ متر مکعب، ام ثوره بتنی با ظرفیت ۲۰۰ متر مکعب و  سری نیز بتنی با ظرفیت ۴۰۰ متر مکعب است که پس از لایروبی، عملیات کلر زنی در شبکه توسط واحد کیفی مطابق با استاندارد‌های لازم صورت می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • لایروبی حوضچه‌های ذخیره آب بخش شعیبیه شوشتر
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد
  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • ثبت ۱۳۳۰ میلی‌متر باران در کهگیلویه و بویراحمد