Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@14:04:39 GMT

سهم سالانه پسماندخانگی دراستان سمنان ۱۲۳ هزار تن است

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۳۵۱۷

سهم سالانه پسماندخانگی دراستان سمنان ۱۲۳ هزار تن است

عبدوس از تولید ۱۹۸ هزار تن انواع پسماند در استان سمنان درسال خبردادو گفت: دراین‌بین سهم پسماند خانگی سالانه ۱۲۳ هزار تن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان،«امیر عبدوس» در نشست خبری بابیان اینکه سالانه ۱۹۸ هزار تن انواع پسماند در استان تولید می‌شود، ابراز داشت: سهم پسماند خانگی ۱۲۳ هزار تن است که اگر بخواهیم سهم هر شهروند را از آن برآورد کنیم متوسط روزانه ۵۴۴ گرم را شامل می‌شود که نزدیک به سرانه استاندارد ملی ۵۰۰ تا ۵۵۰ گرم زباله در روز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان به تولید سالانه بیش از 804 تن زباله بیمارستانی در استان اشاره داشت و افزود: عمده این زباله در دو شهر بزرگ استان است که 324 تن آن در سمنان و 255 تن آن در شاهرود و مابقی در 6 شهرستان دیگر استان تولید می‌شود.

 

وی به وجود 14 ناحیه و 12 شهرک صنعتی فعال در استان سمنان و زباله‌های ویژه صنعتی تولیدی در این واحدها نیز اشاره کردوادامه داد: عمده پسماند‌های ویژه و صنعتی با تکنولوژی‌های نو قابل بازیافت است.

 

عبدوس با اشاره به الزام شهرک‌های صنعتی دارای واحدهای فاضلاب‌زا به برخورداری از سیستم تصفیه فاضلاب استاندارد اظهارداشت: از مجموع 12 شهرک صنعتی استان سمنان پنج شهرک که واحدهای فاضلاب‌زا در آنها استقرار دارند.

 

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان با بیان اینکه  داری سیستم تصفیه فاضلاب  بوده و هیچ‌کدام از نواحی صنعتی چهارده‌گانه استان داری سیستم تصفیه فاضلاب نیستند ادامه داد: نواحی و یا شهرک‌های صنعتی در صورت استقرار واحدهای فاضلاب‌زا موظند که سیستم تصفیه فاضلاب استاندارد منفرد ایجاد کنند.

 

وی بابیان اینکه شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری سمنان و تصفیه‌خانه آن ۶۰ تا ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ابراز داشت: در شاهرود شبکه جمع‌آوری فاضلاب ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تصفیه‌خانه آن نیز فعال است.

 

عبدوس کامل‌ترین شبکه و تصفیه‌خانه فاضلاب متعلق به شهرستان مهدیشهردانست وگفت: اما در شهمیرزاد شبکه جمع‌آوری فاضلاب پیشرفت ۷۵ تا ۸۵ درصدی داشته و تصفیه‌خانه آن نیز پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی دارد.

 

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان بابیان اینکه جمع‌آوری فاضلاب شهری و تصفیه‌خانه فاضلاب شهری دامغان نیز ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی را به خود اختصاص داده است، اضافه کرد: این مجموعه‌ها می‌تواند ضمن صرفه‌جویی در مصرف آب از هدر رفت آن نیز پیشگیری و برای استفاده فضای سبز مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

 

وی در ادامه به فرآیند بازیافت پسماندهای صنعتی در دنیا اشاره داشت وافزود: خوشبختانه سیستم‌ها و تکنولوژی بازیافت زباله‌های این بخش هر روز وضعیت بهتری پیدا می‌کنند به طوری که عمده پسماندهای ویژه امروزه در کشورهای مختلف بازیافت می‌شود.

 

عبدوس در خصوص بازیافت لجن‌های اسیدی حاصل از تصفیه دوم روغن‌ها در استان سمنان اذعان داشت: تنها مرکزی که در استان اقدام به بازیافت این پسماند ویژه می‌کرد اخیرا به دلایلی خلعیت شده و بزودی مجوز بازیافت آن به افراد دیگری داده خواهد شد.

 

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان با بیان اینکه این مرکز به دلیل برخی تخلفات و از جمله دفن زباله به جای بازیافت، تعطیل شده افزود: البته روش‌های جدید بازیافتی در این بخش در دنیا مرسوم شده که ماشین‌آلات مورد نیاز آن هنوز وارد کشور نشده است اما شرکت‌هایی در استان برای ایجاد این مرکز و خرید ماشین‌آلات نوین بازیافت اعلام آمادگی کردند که در آینده نزدیک مجوزهای لازم برای آنها نیز صادر خواهد شد.

 

وی همچنین از تعطیلی تنها مرکز دفن زباله بیمارستانی استان سمنان خبر داد و گفت: یکی دو ماه است که اجازه پذیرش زباله این مرکز به دلیل تخلفات نیز لغو شده است.

 

عبدوس درخصوص زباله‌های بیمارستانی درحال حاضر اظهار کرد: در حال حاضر زباله‌های بیمارستانی جمع‌آوری و بی‌خطرسازی می‌شود و فعلا در همان بیمارستان‌ها نگهداری می‌شود تا پس از فراهم شدن شرایط برای اجازه پذیرش این زباله‌ها، پسماند بیمارستانی به مراکز جدید منتقل شود.

 

مدیرکل محیط‌زیست استان سمنان دربخش دیگر سخنان خود با بابیان اینکه سال گذشته تنها پنج روز از هوای سمنان از ۱۰۰ فراتر رفته است، ابراز داشت: در بیشترین ایام سال خوشبختانه استان دارای آب‌وهوای پاک و سالم بوده و هیچ‌کدام از شهرهای آن در شرایط ناسالم گزارش نشدند.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: نیمه شعبان خبرگزاری شبستان جشن نیمه شعبان ارتش روز ارتش امام زمان عج مجلس اردبیل مسجد مقدس جمکران تفکیک زباله ها مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان هوای پاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۳۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از معلمان حامی محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری

سعید یوسف پور مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: معلمان حامی محیط زیست در آگاهی بخشی به دانش‌آموزان و فرهنگ سازی مدیریت پسماند خانگی و نحوه بازیافت زباله‌ها نقش به سزایی دارند.

بیشتر بخوانید

مردم چهارمحال و بختیاری ۴۷ روز هوای سالم تنفس کردند

وی افزود: راهکار‌هایی برای پاک نگه داشتن زمین، تفکیک، بازیافت، عدم استفاده از ظروف پلاستیکی ارائه شد.

در پایان از معلمان حامی محیط زیست چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • فیلتر شنی در دستگاه های تصفیه آب صنعتی
  • سرقت در شهرک صنعتی سمنان/ سارق نگهبان سابق همان شرکت بود
  • پاسخ عجیب آبفا خوی به بوی بد فاضلاب: مربوط به برخی فصول سال است!
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • قدردانی از معلمان حامی محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری
  • سمنان در زمره استان‌های کم تورم کشور است
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب 
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • تخریب بیش از ۳۰۰ هکتار مزارع آلوده به فاضلاب خام در شیراز