Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@18:52:44 GMT

بورس کالا بستري براي تحقق منافع توليدکنندگان

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۳۶۶۸

بورس کالا بستري براي تحقق منافع توليدکنندگان

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا- مدير عامل بورس کالاي ايران گفت: عرضه کالا در بورس کالا بدون واسطه صورت مي گيرد و قيمت ها از طريق عرضه کننده و خريدار که در تعامل با يکديگر هستند کشف مي شود. اين ساز و کار، منافع توليدکنندگان را در پي دارد.

«حامد سلطاني نژاد» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي ايرنا به برنامه هاي پيش رو بورس کالا جهت تامين مالي توليدکنندگان اشاره و بيان کرد: اکنون روش تامين مالي از طريق اوراق سلف موازي در دستور کار است؛ در اين ارتباط، سال گذشته بازار سلف موازي رشد بسيار خوبي را تجربه کرد و به بالغ بر هفت هزار و ٥٠٠ ميليارد تومان رسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سلطاني نژاد با بيان اينکه اين ابزار قابليت رشد بيشتر را دارد، گفت: صنايعي مانند صنايع غذايي، پتروشيمي و فولاد از طريق اين اوراق تامين مالي کردند که اين روش براي تمام صنايع و فعاليت ها قابل توسعه است.
** اوراق خريد دِين در کنار سلف موازي
وي با بيان اينکه امسال به دنبال معرفي اوراق خريد دين براي تامين مالي کالاها هستيم، افزود: اکنون اقدامات لازم براي به کارگيري اين اوراق جهت تامين مالي صورت گرفته است.
سلطاني نژاد نقدينگي بالاي جامعه را فرصتي براي توسعه تامين مالي توليد عنوان کرد و گفت: تامين مالي بنگاه هاي اقتصادي از ماموريت هاي ويژه بازار سرمايه است که اين روند رو به رشد بوده و از برنامه هاي بورس کالا نيز به شمار مي رود.
** نقش بورس کالا در رونق توليد
مدير عامل بورس کالاي ايران به نقش بورس کالا در رونق توليد کشور اشاره و بيان کرد: بورس کالا کمک مي کند تا منافع حاصل از فروش کالا و ارزش افزوده توليد کالا نصيب خود توليدکننده شود.
حامد سلطاني نژاد با بيان اينکه بهره مندي توليدکنندگان از ارزش افزوده کالاهايشان از جمله مباحث مهم براي رونق توليد است، افزود: حضور واسطه ها در بازارها درست در زمان وجود التهابات آشکار مي شود، از اين رو وجود يک بازار شفاف براي مبادله توليدات داخلي يکي از مسايل اساسي در اقتصاد کشور است.
به گفته سلطاني نژاد، وجود بستري شفاف و مورد اطمينان براي توليدکنندگان و مصرف کنندگان، باعث شکل گيري چرخه درآمد، پس انداز و سرمايه گذاري در بازار مي شود تا منابع حاصل از فروش توليدکنندگان در حدي باشد که بتوانند مازاد آن را سرمايه گذاري و صرف اقدامات توسعه اي کنند و اين اقدام زمينه رونق فعاليت توليدي در کشور را فراهم مي کند که اين شرايط در بازارهاي غير رسمي مهيا نيست.
مدير عامل بورس کالاي ايران به نقش آفريني موثر بورس کالا در اين زمينه تاکيد کرد و گفت: کالاهايي که توليد مي شود را مي توان از طريق بورس کالا با قيمت مناسب به دست مصرف کنندگان پايين دستي رساند و حداکثر منافع را براي توليدکننده تامين کرد.
اقتصام ** 9206**9189
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۳۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله

طرز علی، معاون ارزی مرکز مبادله طلا و ارز  در رسانه ملی در خصوص تامین ارز از ابتدای فروردین تا ۷ اردیبهشت ماه گفت: تامین ارز برای کالای اساسی با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ۱۰۲۶ میلیون دلار، برای کالا‌های تجاری با نرخ ۴۱ هزار تومان ۲ میلیارد و ۳۸۳ میلیون دلار و برای واردات در قبال صادرات با نرخ توافقی ۶۸۹ میلیون دلار تامین ارز داشتیم و در مجموع ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار تامین ارز در مرکز مبادله داشتیم.

او همچنین افزود: برای کالا‌های اساسی دارو هم ۹۳۰ میلیون دلار تامین ارز در مرکز مبادله در مدت زمان مشابه صورت گرفته است و برای کالا‌های پزشکی و دارو هم ۹۶ میلیون دلار تامین شده است که در در مجموع یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار ارز تامین شده است.

وی بیان کرد: تامین ارز صنایع از ابتدای سال تا کنون در سامانه نیما ۲ میلیارد و ۳۸۳ میلیون دلار بوده و دربخش واردات در مقابل صادرات ۶۸۹ میلیون دلار تامین شده است.

طرز علی در خصوص آمار تجمیعی معامله شمش طلای مرکز مبادله ایران گفت: تا به امروز ۲۰ حراج انجام شده است که معادل ۲ هزار ۷۱۶ کیلوگرم طلا در این بازار عرضه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، این مقاله را بخوانید
  • تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله
  • بررسی معاملات بورس کالا
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • خاندوزی: جعبه ابزار تامین مالی برای تحقق جهش تولید آماده شد
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا