Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@09:24:17 GMT

فعالیت تنها 20 کیوسک مطبوعات در شان قم نیست

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۴۰۶۲

فعالیت تنها 20 کیوسک مطبوعات در شان قم نیست

محمد جواد محرابی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، یکی از شاخص های رشد و توسعه یافتگی را میزان مطالعه و همچنین محل های عرصه مطبوعات دانست و افزود: با وجود پیگیری های بسیار از طریق شهرداری قم و سامان میادین این شهرداری، برای افزایش تعداد کیوسک های مطبوعات، متاسفانه تاکنون همکاری لازم در این زمینه صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: از نظر جانمایی در بیشتر موارد، بهترین مکان ها به کیوسک های تجاری برای عرضه تنقلات و فروش سیگار اختصاص می یابد و بدترین محل ها که کار درآن محل هیچ گونه توجیه اقتصادی ندارد به مطبوعات اختصاص داده می شود.
معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، افزود: به دلیل اینکه تعرفه کرایه کیوسک های مطبوعاتی بسیار کمتر از تجاری است به همین دلیل شهرداری تمایلی برای واگذاری این کیوسک ها به مطبوعات ندارد و این امر موجب شده تا در سال های اخیر بسیاری از محل های فروش روزنامه در این شهر با وجود سال ها فعالیت تعطیل شوند.
محرابی، توجه بیشتر شهرداری به مسائل فرهنگی را خواستار شد و گفت: کیوسک های تخصیص یافته به مطبوعات به دلیل جا نمایی نادرستی، از نظر اقتصادی آورده ای ندارد به همین دلیل هیچ جذابتی برای فعالیت در این کیوسک ها وجود ندارد و این باعث شده است تا شاهد تعطیلی آنها نیز باشیم.
وی تعداد کیوسک های فعال موجود در قم نسبت به شاخص های استاندارد را بسیار کم دانست و افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی صدور مجوز در این زمینه را دارد ولی لازمه آن همکاری سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهرداری قم برای جانمایی و نصب کیوسک است.
7404/ 6133/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تبلیغات شاخص قم مطبوعات 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۴۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانال های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند

هیات نظارت بر مطبوعات از گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها که تاکنون اقدام به اخذ مجوز فعالیت نکرده‌اند، خواست تا در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به ثبت درخواست در سامانه جامع رسانه‌های کشور اقدام کنند.

به گزارش دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در راستای اجرای قوانین و مقررات رسانه‌ای کشور از همه گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها، دعوت می‌شود به منظور انجام فرایند قانونی اخذ مجوز و بهره‌مندی از حمایت‌های قانونی، حداکثر تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال نسبت به ثبت درخواست مجوز فعالیت خود از طریق سامانه جامع رسانه‌ها اقدام کنند.

فعالیت همه رسانه‌ها به موجب قانون مطبوعات، مستلزم دریافت مجوز است و براساس بند «پ» ماده سه آیین‌نامه اجرایی قانون مطبوعات کشور، پیام‌رسان‌ها و کانال‌های خبری نیز مشمول این الزام قانونی هستند.

متقاضیان برای کسب اطلاعات و راهنمایی بیشتر درباره ثبت درخواست می‌توانند به صفحه راهنمای ثبت درخواست مجوز سامانه خبری مراجعه کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بررسی مطبوعات روز/ آقای «ب.ز»، عکس یک روزنامه های امروز ️
  • فعالیت کارگران سرزندگی و زیبایی را به شهر و شهروندان هدیه می‌دهد
  • فعالیت کارگران سرزندگی و زیبایی را به شهر و شهروند هدیه می‌دهد
  • کانال‌های خبری، مجوز بگیرند
  • نظر هیات منصفه دادگاه مطبوعات درباره رویداد ۲۴ و مجله ناداستان 
  • کانال های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • لزوم تمرکز فعالیت‌های عمرانی در معاونت فنی شهرداری تهران
  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان
  • رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۱۰ اردیبهشت
  • ممنوعیت اشتغال اتباع غیر مجاز در پاکبانی