Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردبیر روزنامه رأی الیوم به تحلیل سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره مسائل منطقه پرداخت. آفتاب‌‌نیوز : عبد الباری عطوان در سرمقاله اش در رأی الیوم که از لندن به روز می‌شود نوشت: سخنرانی‌های سید حسن نصرالله، رهبر مقاومت اسلامی در لبنان، همواره آکنده از اطلاعات و نگاه عمیق به حوادث جاری منطقه خاورمیانه و تمامی جهان است و سخنرانی اخیر وی که شب گذشته (دوشنبه) در جشنی که به مناسبت سالگرد تأسیس مرکز فرهنگی "جمعیت پیشاهنگان امام زمان (عج) "، ایراد کرد در همان راستا بود و شماری از مسائل بسیار مهم را روشن کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهمترین مسائلی را که سید حسن نصرالله در سخنرانی شب گذشته خود به آن پرداخت می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:
نخست تکذیب قاطع آنچه در روزنامه کویتی درباره وجود نقشه اسرائیل برای ترور او و شماری از رهبران رده بالای حزب الله منتشر شد. دبیرکل حزب‌الله در این خصوص تأکید کرد خبر این روزنامه، هم خبری اشتباه و هم زمان انتشار آن بسیار نامناسب بود. سید حسن نصر الله همچنین احتمال بروز رویارویی در آینده نزدیک با اسرائیل را رد کرد؛ زیرا به گفته وی تل‌آویو آمادگی نظامی برای آن را ندارد و از طرف دیگر آن دوران که نیروی هوایی اسرائیل می‌توانست تعیین کننده سرنوشت جنگ باشد، گذشته است.
دوم: دبیرکل حزب‌الله شخصاً به افکار عمومی لبنان و بعید بودن احتمال جنگ به دلیل ترس اسرائیل از بازدارندگی موشکی حزب‌الله اطمینان خاطر داد و به شوخی گفت: رسیدن دو موشک به شکل اشتباه از نوار غزه به تل آویو و موشک سوم به شمال آن، حالتی از دلهره و ترس را به وجود آورد؛ پس اگر هزاران موشک به یکباره شلیک شود، حال و روز آن‌ها چطور خواهد بود؟
سوم: او بروز هرگونه رویارویی نظامی بین هم پیمانان روس و ایرانی در خاک سوریه را تکذیب کرد. سید حسن نصرالله در این خصوص گفت آنچه برخی از شبکه‌های تلویزیونی به ویژه شبکه «العربیه» در این زمینه پخش می‌کنند، تنها آمال و آرزوهایشان است و درباره جنگ روانی هشدار داد و خواستار این شد که با هر آنچه این روزها منتشر می‌شود با دقت بالا برخورد شود زیرا محور مقاومت مورد هدف است.
چهارم: به عربستان و امارات به شدت حمله کرد و به همراهی آن‌ها با آمریکا برای جبران کمبود در بازار جهانی نفت در صورت کم شدن صادرات ایران و همچنین دخالت‌های مادی و تسلیحاتی آنان در سودان و لیبی اشاره کرد.
پنجم: سید حسن نصرالله از افشای ماهیت واکنش احتمالی ایران یا حزب الله به پیامدهای مرحله دوم تحریم‌های آمریکا خودداری کرد. وی همچنین تعجب خود را از سکوت جهان در برابر این استکبار آمریکایی و قانون جنگلی که دونالد ترامپ آن را اجرا می‌کند، ابراز کرد و اسرائیل را ابزاری از ابزارهای دشمن بزرگ، یعنی آمریکا برشمرد.
ششم: محکوم کردن حملات تروریستی که روز یکشنبه چند کلیسا را در سریلانکا هدف قرار داد و درباره وجود طرح و نقشه‌ای برای جنگ دینیِ اسلامی مسیحی هشدار داد و عربستان را به حمایت از گروه‌های تکفیری متهم کرد و گفت حملات تروریستی اخیر در عربستان قابل پیش بینی بود زیرا آشپزی که از سم استفاده می‌کند، بالاخره باید خود نیز طعم آن را بچشد.
عطوان در پایان نوشت: روزهای آینده آکنده از اتفاقات غافلگیرکننده خواهد بود؛ غافلگیری‌هایی که برای آمریکا و هم پیمانان عرب و اسرائیلی آن خوشایند نخواهد بود. ما کسانی هستیم که تا آخرین نفس در خندق مقاومت خواهیم ایستاد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سیدحسن نصرالله حزب الله لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۴۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب سپاهان برابر استقلال خوزستان (احتمالی)

تیم فوتبال سپاهان در حالی امروز به مصاف استقلال خوزستان می‌رود که چند بازیکن اصلی این تیم پس از رفع مصدومیت آماده بازی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم فوتبال سپاهان که با توجه به نتایج هفته‌های قبل با فاصله‌ای قابل توجه نسبت به تیم دوم و چهارم در رده سوم جایگاهی تثبیت شده پیدا کرده است در حالی در هفته بیست‌وششم لیگ برتر فوتبال به مصاف استقلال خوزستان می‌رود که برای اولین بار در سال ۱۴۰۳ بدون مصدوم خواهد بود و مورایس ترکیبی کامل‌تر نسبت به بازی‌های قبل در اختیار خواهد داشت.

رقابت جالب در قلب دفاع

با مصدومیت محمد دانشگر، این هادی محمدی بود که جانشین او در قلب دفاعی سپاهان در کنار سیاوش یزدانی شده بود. او که عملکرد خوبی در بازی‌های اخیر از خود نشان داده است بعید است پس از نمایش خوب برابر پرسپولیس نیمکت نشین شود و احتمالاً قلب دفاعی سپاهان برابر استقلال خوزستان بدون تغییر خواهد بود و محمد دانشگر با وجود رفع مصدومیت به ترکیب اصلی راه پیدا نمی‌کند. در دو سمت خط دفاعی نیز مطابق معمول میلاد زکی‌پور در سمت چپ و رامین رضاییان در سمت راست به کار گرفته خواهند شد تا اینگونه خط دفاع چهار نفره مقابل پیام نیازمند تکمیل شود.

سه مهره قابل اطمینان در مرکز زمین

خط هافبک سه نفره سپاهان را مانند بازی قبل مقابل پرسپولیس برایان دابو، محمد کریمی و امید نورافکن تشکیل می‌دهند و در این بین برایان دابو وظایف دفاعی بیشتری خواهد داشت. البته ترافیک در خط هافبک سپاهان بالا است و بازیکنانی مثل محمد جواد حسین و عباس حبیبی نیز می‌توانند با توجه به شرایط بازی فرصت حضور در زمین را پیدا کنند.

بازگشت احتمالی اسدی به خط آتش سپاهان

خط حمله سه نفره سپاهان با یک مهاجم نوک و دو وینگر شکل می‌گیرد. شهریار مغانلو قطعاً به عنوان مهاجم نوک به کار گرفته خواهد شد و مهره جانشین او می‌تواند کاوه رضایی باشد. در سمت چپ خط حمله مورایس سه انتخاب یعنی رضا شکاری، آریا یوسفی و علی اصغر اعرابی را خواهد داشت که احتمال استفاده از شکاری بیشتر است. در سمت راست نیز با توجه به بازگشت اسدی، احتمالاً او اولویت مورایس خواهد بود تا حضور او به جای احمدزاده، تنها تغییر سپاهان نسبت به بازی قبل باشد.

ترکیب احتمالی سپاهان مقابل استقلال خوزستان

پیام نیازمند، هادی محمدی، سیاوش یزدانی، میلاد زکی‌پور، رامین رضاییان، برایان دابو، محمد کریمی، امید نورافکن، رضا شکاری، رضا اسدی و شهریار مغانلو

کد خبر 751024

دیگر خبرها

  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و اسرائیل در یمن
  • ترکیب سپاهان برابر استقلال خوزستان (احتمالی)
  • افشای اشتباهات بزرگ ارتش اسرائیل | گنبد آهنین خودزنی می کند
  • تخلیه شمال فلسطین اشغالی از بیم واکنش حزب الله
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد | ادعای اولیه چگونه نقش بر آب شد؟
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد
  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند
  • مانوری برای محک آمادگی در برابر حوادث احتمالی
  • امروز برائت از کفار، همان مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل است
  • شیخ نعیم قاسم: دشمن قدرت حزب‌الله را دست‌کم نگیرد