Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود قنواتی، مسئول شورای هماهنگی جلسات قرآن بندر ماهشهر در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، از برگزاری مسابقات تفسیر قرآن در این شهرستان خبر داد و گفت: مرحله کتبی این مسابقات یک ماه گذشته در مصلی برگزار شد و افرادی که امتیاز لازم را کسب کردند، به مرحله شفاهی این مسابقات که جمعه 6 اردیبهشت برگزار می‌شود، راه یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 50 نفر از آقایان و بانوان در این مسابقات شرکت کردند، گفت: مسجد حاج محمد عریان محل برگزاری مسابقات شفاهی تفسیر خواهد بود و سید عابدین موسوی، عبدالحسین قنبری و خانم هندلی از حوزه علمیه داوری این مسابقات را بر عهده دارند.

قنواتی افزود: از دیگر برنامه‌های شورای هماهنگی جلسات قرآن ماهشهر آغاز برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن کریم به میزبانی خانواده‌های شهداست؛ این محافل به صورت هفتگی و سیار در منازل خانواده‌های شهدا برگزار می‌شود.

این فعال قرآنی همچنین با اشاره به کارگاه‌های تخصصی صوت و لحن اظهار کرد: این کارگاه‌ها هر جمعه در مصلی برگزار می‌شود و تاکنون موفقیت بسیار خوبی در جذب استعدادهای نوجوانان داشته است. استعدادهای جدیدی در این مدت در این کارگاه‌ها کشف شده و در آینده خبرهای خوبی از سوی این نوجوانان خواهیم شنید.

مسئول شورای هماهنگی جلسات قرآن بندر ماهشهر اظهار کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های اعضای جلسات قرآن شهرستان در بحث سیل اخیر حضور در مناطق سیل‌زده سوسنگرد و شادگان و خدمت‌رسانی به مردم این مناطق است. علاوه بر این، برگزاری اردوی هفتگی جلسات قرآنی در مناطق محروم برنامه دیگری است که اخیرا آغاز شده است. هر هفته اعضای یکی از جلسات قرآن به مناطق محروم اعزام می‌شوند و در آنجا به فعالیت‌های فرهنگی می‌پردازند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خوزستان فعالیت های قرآنی ماهشهر تفسیر قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۴۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح قرآنی «بشری» برای دومین‌بار در ملایر کلید می‌خورد

ایسنا/همدان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملایر گفت: طرح قرآنی «بشری» در مرحله اول در شهرستان ملایر در آبان‌ماه ۱۴۰۲ برگزار شد و با توجه به استقبال عموم مردم، این طرح برای بار دوم در خرداد ۱۴۰۳ مجدداً در ملایر برگزار خواهد شد.

فرشاد کشاورزیان در گفت‌وگو با ایسنا، از شرکت ۱۶۰ نفر در مرحله اول این طرح خبر داد و اظهار کرد: طرح بشری طرحی است که با روشی ساده و فراگیر بر روخوانی قرآن همراه با تجوید تأکید دارد تا جامعه آماری بالایی را در برگیرد.

وی تأکید کرد: در این طرح سعی شده در کمترین بازه زمانی، بدون اتلاف وقت، قرآن‌آموزان روخوانی قرآن را فراگیرند و با این شرایط اگر فرد مبتدی هم باشد در طول چهار تا شش ماه به سطح مطلوبی خواهد رسید.

کشاورزیان با بیان اینکه مجری برگزاری هر دو دوره اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت ستاره‌های یاسین است، افزود: این طرح از زمستان ۱۴۰۰ آغاز بکار کرد اما گسترش آن به نمایشگاه قرآن در سال ۱۴۰۱ برمی‌گردد.

وی هدف اصلی طرح قرآنی بشری را آموزش درست تلفظ و انس بیشتر با قرآن کریم دانست تا افراد در صحیح‌خوانی دلهره نداشته باشند و از هر قشری که هستند قرآن وارد زندگی آنها شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • محفل انس با قرآن در آبدان برگزار شد
  • طرح قرآنی «بشری» برای دومین‌بار در ملایر کلید می‌خورد
  • بانوی با فضیلت / بتول نوقانی، فعال انقلابی و مفسر قرآن و نهج البلاغه
  • مسابقات تکواندو با نام جام صفوی به میزبانی استان اردبیل برگزار می‌شود
  • برگزاری مسابقات پرس سینه انتخابی تیم ملی در شهر مهاباد
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهید علی قرلی + تصاویر
  • موفقیت جدید برای کاراته خوزستان
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • مرحله استانی مسابقات قرآن عترت و نماز در چرام
  • ۱۵ هزارکرمانی در طرح زندگی با آیه ها حافظ ۳۰ آیه‌ منتخب قرآن شدند