Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام بهرام رنجبر، رئیس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان، در گفت گو با ایکنا از هرمزگان با بیان اینکه چهل و دومین دوره مسابقات سرا سری قرآن کریم در هرمزگان از ۱۲ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: ثبت‌نام مرحله شهرستانی این مسابقات از ۲۰ اسفندماه ۹۷ شروع که تاکنون ۸۰۰ نفر در این دوره ثبت‌نام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود:مسابقات سرا سری سازمان اوقاف هرساله با آغاز رقابت‌های شهرستانی شروع و در ادامه با برگزاری این رقابت‌ها تا سطح استان و کشوری و تا مرحله بین‌المللی ادامه خواهد داشت.
وی تصریح کرد: یکی از اهدافی که از برگزاری این مسابقات در نظر داریم شناسایی و معرفی نخبگان و استعداد‌های درخشان قرآنی است که امیدواریم برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه بتواند ما را در تحقق اهداف موردنظر رهنمون شود که این مسئله برای ما بسیار حائز اهمیت و اساسی است.
حجت‌الاسلام رنجبر با تأکید بر اینکه این مسابقات ویژه رده سنی بزرگ‌سال در رشته‌های حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۵ جزء، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، تواشیح و دعاخوانی است، افزود:علاقه‌مندان می‌توانند جهت حضور در این مسابقات از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی www.quraniran.ir ثبت نام کنند.
وی ادامه داد: آن دسته از متقاضیانی که برای ثبت‌نام اینترنتی محدودیت دارند می‌توانند صورت حضوری به ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ها مراجعه کرده و ثبت نام کنند.
رئیس اداره قرانی اوقاف و امور خیریه هرمزگان تصریح کرد: سازمان اوقاف تنها متولی برگزارکننده مسابقات در سطح جهان اسلام است که هرساله مسابقات قرآن کریم را در مراحل شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌کند و درنهایت با برگزاری مسابقات بین‌المللی، ترویج فعالیت‌های قرآنی را در دستور برنامه‌های قرآنی خود دارد.
وی بیان کرد: خوشبختانه برگزاری مسابقات قرآنی در استان هرمزگان روند و شکل مناسبی به خود گرفته، ولی بازهم نیاز به کار در این زمینه به‌ویژه در بین نسل جوان و امروزی داریم که این مسئله در حال حاضر به‌عنوان یک اولویت مهم باید در دستور کار مسئولان و دستگاه‌های مرتبط واقع شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: مسابقه استعدادهای قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۵۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، دبیر هفتمین دوره مسابقات قرآنی جامعه کارگری از ثبت نام بیش از هزار و ۹۰۰ نفر در این مرحله از آزمون خبر داد و گفت: جشنواره امسال به سه صورت تلفنی، مجازی و حضوری برگزار می‌شود.

فلاح خوش مشرب، افزود: همه کارگران به همراه خانواده‌هایشان می‌توانند در همه سنین و از سراسر کشور در این مسابقات شرکت کنند.

وی اضافه کرد: از هزار و ۶۱۹ نفر که در این مرحله شرکت کرده اند ۸۰۰ نفر بانوان و ۸۱۹ نفر آقایان هستند، همچنین ۱۷۶ نفر در بخش اذان، ۳۴۶ نفر در بخش حفظ جزء ۳۰، ۴۷ نفر در مداحی، ۵۴۶ نفر در بخش قرائت و ۴۴۶ نفر در بخش تفسیر حضور دارند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری
  • هجدهمین جلسه استماع قرآن به یاد معلمان فقید برگزار شد
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران