Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@20:08:13 GMT

تذکر قاضی مسعودی به پسر احمدیان

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۵۲۵۷

تذکر قاضی مسعودی به پسر احمدیان

خبرگزاری مهر: ششمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت بازرگانی پتروشیمی از دقایقی پیش در شعبه سوم دادگاه‌های ویژه مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام آغاز شد.

ششمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت بازرگانی پتروشیمی از دقایقی پیش در شعبه سوم دادگاه‌های ویژه مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این جلسه قاضی مسعودی مقام به فرزند یکی از متهمان تذکر داد و گفت: لازم می‌دانم تذکری به فرزند آقای احمدیان دهم چرا که قرار نیست وثایقی که می‌آورند برآورد غیرقانونی شود.

وی خطاب به احمدیان گفت: پسر شما حق ندارد به کارشناس رسمی دادگستری توهین کرده و ایشان را تهدید کند وثیقه‌ای که ارزش آن ۱۶ میلیارد ارزیابی شده است را پسرتان ۱۲۰ میلیارد ارزیابی می‌کند که این برآورد غیرقانونی است این موضوع به دادسرا ارجاع داده می‌شود.

سپس وکیل عباس صمیمی به دفاع از موکل خود پرداخت و گفت: مهم‌ترین موضوع مطرح شده که باید به آن توجه کرد تفاوت نرخ ارز دولتی و آزاد است موکلین بنده سعی بر حفظ منابع دولتی کردند.

وی در ادامه در خصوص شرکت یورونس گفت: شرکت یورونس یک شرکت اماراتی است، اما سوال اینجاست که آیا می‌توانیم در مورد یک شرکت اماراتی قوانین ایران را اجرا و حاکم کنیم.

وی ادامه داد: قراردادی امضا شده و یک خانم ایرانی در یک کشور بیگانه قراردادی را منعقد می‌کند بدون اینکه پرداخت دستمزدی داده و یا امضای بکند، اما از امکانات آن قرارداد استفاده می‌کند این خانم با اخذ تضمین این کار را می‌کند و من ایشان را گردآفرین می‌دانم.

وکیل صمیمی با بیان اینکه اثر قرارداد‌ها نسبی است گفت: تمام رفت و آمد‌های موکل بنده مشخص است و خانم دری می‌گویند که چطور این قرارداد امضا شد در آن بازه زمانی موکلم خارج از کشور بود.

وی در ادامه و با انتقاد از کیفرخواست صادره گفت: در کیفرخواست بار‌ها به پول داخل اشاره شده است، اما ترجیح دادن دادسرا به پول خارجی بر پول ملی شکستن ارزش‌های ملی است.

در ادامه قاضی مسعودی مقام خطاب به نماینده دادستان تهران گفت: متهمان می‌گویند تکلیف شده که ارز را ریالی پرداخت کنند آیا چنین نامه وجود دارد اگر به آن‌ها تکلیف شده که ریال بدهید مستندی در این رابطه دارید؟

حسینی نماینده دادستان تهران در پاسخ به سوال قاضی گفت: آقای وکیل عباس صمیمی به نامه مدیره مدیرعامل ان پی سی در سال ۹۰ اشاره کردند و گفتند در آن نامه به پرداخت ریالی اشاره شده است.

وی خطاب به وکیل گفت: آیا قبول دارید که کی سی سی حواله‌های ارزی بر ریال تسویه شده است.

وکیل متهم پاسخ داد: بله برخی از آن‌ها را قبول دارم.

حسینی نماینده دادستان تهران در ادامه افزود: از منظر ما در این نامه به معنی تجویز تسویه حساب ریاضی نیست چراکه متن نامه به آن موضوع اشاره نکرده است همچنین npc حق ندارد مانع ارزآوری در صادرات باشد و اگر این طور بوده ان پی سی به عمل مجرمانه متهمان دستور داده است. موضوع نامه پرداخت از منابع داخلی و خارجی است.

حسینی با بیان اینکه مجموع سریال‌هایی که باید پرداخت می‌شد معادل ۳۰ میلیارد تومان است گفت: اگر ۳۰ در چهارضرب شود و عدد حاصله یعنی ۱۲۰ میلیارد ضربدر ۸ شود ۹۶۰ میلیارد بوده است که این رقم باید با یورو هزار و۰، ۷۰ تومانی محاسبه شود با این حساب می‌بینیم که باز هم تسویه حساب حتی ریالی تماماً انجام نشده است.

وی افزود: خود متهمان هم میگویند با ارز با منشأ داخلی تسویه کردیم و می‌گویند اجازه داشتیم آقای وکیل می‌گوید در کیفرخواست ما اتهام متهمان را اخلال از طریق توزیع اعلام کرده و این در حالیست که متهمان توضیح انجام ندادند در این رابطه باید بگویم تاکید ما این است که توزیع یکی از مصادیق اخلال است که ما به آن ورود نکردیم.

وی در رابطه با فروش ارز در بازار آزاد گفت: منظور ما این نیست که متهمان در میدان فردوسی داد زده و ارز را فروختند بلکه منظور ما اختلاف قیمت حاصل از فروش است در خصوص اثر تحریم‌ها که وکیل متهم صمیمی به آن اشاره کرد گفت: تحریم یک امر قابل پیش بینی است. برای متهمان این پرونده هم رافع مسئولیت نیست این افراد در حالی که در تحریم بودیم اقدامات مجرمانه انجام دادند.

در حال بروز رسانی

 

 

منبع: فردا

کلیدواژه: متهمان پرونده پتروشیمی پرونده پتروشیمی قاضی مسعودی مقام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۵۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام قیمت و شرایط پرداخت تاکسی‌های برقی

اعلام قیمت و شرایط پرداخت تاکسی‌های برقی که ثبت‌نام برای واگذاری آنها از امروز پنجم اردیبهشت آغاز شده، اعلام شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مدیریت شهری تهران از سال گذشته زمینه ورود تاکسی‌های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی را با همکاری دولت فراهم کرد و مقرر شد از محل قرارداد با شرکت‌های چینی 27500 دستگاه خودروی برقی و از طریق وزارت صمت 27000 دستگاه دیگر وارد ناوگان تاکسیرانی تهران شود.

در این راستا زمینه واگذاری برخی از خودروهای برقی به تاکسیران‌ها فراهم شده است و در مرحله نخست 1000 تاکسی برقی جک مدل JAC E50A برای واگذاری به تاکسیرانی‌هایی که تمایل دارند خودروی فرسوده خود را تعویض کنند، آماده شده است.

بنابراین مالکان تاکسی‌های فرسوده می‌توانند از امروز با مراجعه حضوری به اداره نوسازی سازمان به نشانی: خیابان آزادی، نرسیده به میدان انقلاب، نبش خیابان بهزاد، سازمان تاکسیرانی، طبقه دوم ضمن آگاهی از شرایط تسهیلات اعطایی، اطلاعات فنی تاکسی‌های برقی و ساز و کار اجرایی نوسازی، نسبت به ثبت نام در طرح نوسازی تاکسی های فرسوده اقدام کنند.

معرفی تاکسی برقی شرکت کرمان موتور (KMC E-TAXI)

مشخصات فنی:

مسافت قابل پیمایش (NEDC): 402 کیلومتر، 130، حداکثر قدرت (کیلو وات) : 142، حداکثرگشتاور (نیوتن متر) : 340، حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت): 142، ظرفیت کل باتری (کیلو وات ساعت) : 1/50 ، مدت زمان شارژ باتری ( 15 الی 100 درصد)  در حالت DC : 5/8 ساعت، مدت زمان شارژ باتری (30 الی 80 درصد) در حالت AC : 48 دقیقه، ترمز جلو و عقب دیسکی

تجهیزات ایمنی:

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، TPMS سیستم پایش فشار باد تایرها ، EBD+ ABS، ESC سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، HBA سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی، سنسور پارک عقب، دوربین دنده عقب، ترمز پارک برقی + اتوهلد

لیست تجهیزات و امکانات رفاهی:

فرمان چرمی با قابلیت تنظیم ارتفاع فرمان در دو جهت، پشت آمپر دیجیتال 25/10 اینچ، تهویه مطبوع اتوماتیک به صورت لمسی، دریچه های تهویه مطبوع مختص سرنشینان عقب، تنظیم دستی صندلی راننده در 6 جهت، تنظیم دستی صندلی سرنشین جلو در 4 جهت، سنسور نور، سیستم صوتی مجهز به بلوتوث، رادیو و USB، 8 بلندگو، کروز کنترل، ورود بدون کلید، فرمان برقی، روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو، سیستم Power Windows، تنظیم برقی آینه های جانبی

مدت زمان گارانتی: خودرو 5 سال یا 150 هزار کیلومتر / باتری 5 سال یا 200 هزار کیلومتر

مراکز ارائه خدمات پس از فروش: شرکت کرمان موتور در راستای ارائه خدمات پس از فروش به تاکسی های برقی این طرح، نسبت به اطلاع رسانی به مالکین خودروهای مشمول اقدام خواهد کرد.               

مرکز تحویل خودرو توسط شرکت کرمان موتور: اداره تحویل مرکزی شهر تهران (کیلومتر 16 جاده مخصوص کرج) بدیهی است هنگام تحویل خودروها ،آموزش‌های لازم جهت استفاده از خودروی برقی به صورت رایگان از سوی شرکت به رانندگان داده خواهد شد.

ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد

قیمت و شرایط پرداخت:

 

 

قیمت خودرو (ریال)تخفیف نقدی (ریال)پیش‌پرداختتسهیلات
13.250.000.000250.000.0004.000.000.000 شامل آورده راننده تاکسی و ارزش خودروی فرسوده6.000.000.000 توسط شرکت کرمان موتور  3.000.000.000 تسهیلات صندوق کارآفرینی امید

تبصره: باتوجه به ضوابط قانونی و بخشنامه های مالیاتی و تائید وزارت صمت، قیمت نهایی در قرارداد واگذاری تعیین می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توافق ایران و چند کشور برای استرداد متهمان تحت تعقیب
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند
  • امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح فیبر نوری در شهر بیرجند
  • همکاری دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • توضیحات قاضی از دادگاه منافقین/ تشریح اتهامات از سوی وکیل
  • اعلام قیمت و شرایط پرداخت تاکسی‌های برقی
  • آلبانی، اعضای گروهک منافقین را مسترد کند
  • آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟