Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@19:54:13 GMT

نقشه راه معدن با اولویت‌بندی عملیاتی شود

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۵۳۰۶

نقشه راه معدن با اولویت‌بندی عملیاتی شود

خبرگزاری میزان- معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: باید نقشه راه معدن با اولویت‌بندی، عملیاتی شود و ایمیدور و سازمان زمین‌شناسی این نقشه را در اولویت اقدامات خود قرار دهند.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، در جلسه‌ای با حضور معاون طرح و برنامه، معاون امور معادن، سرپرست سازمان زمین‌شناسی، رییس کمیته معدن مجلس شورای اسلامی و مدیران ایمیدرو، چگونگی اجرایی شدن نقشه راه معدن برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه سعید زرندی گفت: نقشه راه معدن با تلاش و زحمات زیادی تدوین شده و باید با جدیت اجرایی شدن آن در دستور کار معاونت‌ها قرار گیرد.

وی افزود: وظایف سازمان‌های بخش معدن به‌ طور مشخص، تعیین شده و در سال جاری به‌ طور منظم رصد و پایش می‌شود.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: بخش معدن ظرفیت بالایی در اقتصاد ایران دارد و در شرایط کنونی کشور باید از این فرصت بیشتر بهره‌مند شویم.

زرندی گفت: افزایش رقابت‌پذیری در معدن و صنایع معدنی، تلاش برای یافتن راهکار حل مشکلات معادن بزرگ و کوچک، کمک به نوسازی تجهیزات و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز معادن از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در این نقشه راه است.

وی تصریح کرد: معادن و صنایع معدنی به دلیل برخورداری از قابلیت تولید محصولات صادراتی در ارزش افزوده صادراتی، تنوع و پراکندگی ذخایر معدنی می‌تواند به رشد و توسعه مناطق غیر برخوردار و محروم کشورکمک کند.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت،معدن و تجارت افزود: به منظوردستیابی به هر یک از اهداف اصلی تعریف شده در سند نقشه راه، سیاست‌های اصلی به تفکیک هر یک از راهبرد‌ها در ۷۲ شاخص تعریف شده است.

زرندی گفت: باید نقشه راه معدن با اولویت‌بندی، عملیاتی شود و ایمیدور و سازمان زمین‌شناسی این نقشه را در اولویت اقدامات خود قرار دهند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: معدن ایمیدرو صادرات زمین شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۵۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: هدف از این بازدید استفاده از تجربیات جهانی برای ایجاد صنایع پایین دستی، پترو پالایشگاهی و تکمیل زنجیره ارزش در هرمزگان و ایجاد اشتغال پایدار است.
خلیل قاسمی افزود: در این سفر برای طرح توسعه واحد تولید کننده و بسته بندی محصولات صیفی واحد تولیدی پتروپلاستیک پدیده بندر با شرکت طرف چینی قرارداد همکاری بست.
وی گفت: واحد تولیدی آب حیات شهرستان رودان نیز برای احداث خط تولید آب‌های طعم دار قراردادی در این نمایشگاه امضاء کرد.

بیشتر بخوانید؛ رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان افزود: در این سفر به سرمایه گذاران متعهد شدیم که خطوط تولیدی که در کشور مورد نیاز است و تولید نمی‌شوند را در ثبت سفارش و واردات حمایت کنیم.
قاسمی افزود واحد تولید کننده قطعات بتنی و مصالح سبک ساختمانی در بندرعباس نیز به توافقاتی برای خرید فناوری‌های مربوطه دست یافت.
هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان متشکل از مسئولان اقتصادی استان و نمایندگان بخش خصوصی عازم کشور چین شده است.

دیگر خبرها

  • پیشگیری از حریق در مراتع ایلام اولویت کار دستگاه‌های اجرایی باشد
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • کارگروه اقتصاد دریامحور هنوز خروجی عملیاتی نداشته است
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • بستر مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها برای خیران فراهم شود
  • عکس| نقشه جدید سازمان سیا برای خرابکاری در ایران فاش شد