Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه در روزهای آینده شاهد پایین آمدن سطح آب در رودخانه کارون در مقطع اهواز خواهیم بود، گفت: در روزهای اخیر با کاهش خروجی آب از سدهای استان، حدود ۵۰۰ مترمکعب بر ثانیه از میزان دبی عبوری رودخانه کارون در مقطع شهر اهواز کاسته شده است.

داریوش بهارلویی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت سدهای استان اظهار کرد: از وضعیت اضطراری که در چند وقت گذشته در سدهای استان شاهد آن بودیم، خارج شده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر میزان ورودی آب به سدهای کارون، دز و کرخه بیش از یک هزار متر مکعب بر ثانیه است و خروجی آب از این سدها نیز متناسب با میزان ورودی تنظیم شده است و تقریباً می‌توان گفت که میزان خروجی با ورودی سدها برابر است.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به آخرین وضعیت دبی رودخانه کارون در مقطع شهر اهواز، تصریح کرد: در روزهای اخیر حدود ۵۰۰ مترمکعب بر ثانیه از میزان دبی عبوری رودخانه کارون در مقطع شهر اهواز کاسته شده است.

بهارلویی با بیان اینکه بخشی از آبی که وارد رودخانه کارون می‌شود به دلیل سیلاب‌هایی است که پشت آن وجود دارد نه از سدها، ادامه داد: با کاهش خروجی آب از سدهای استان، میزان دبی رودخانه کارون در مقطع اهواز کاسته شده و در این زمینه اکنون میزان دبی این رودخانه ۲۶۸۰ متر مکعب بر ثانیه است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایطی که اکنون وجود دارد، در روزهای آینده نیز شاهد پایین آمدن سطح آب در رودخانه کارون در مقطع اهواز خواهیم بود.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان در خصوص حجم خالی مخازن سدهای استان عنوان کرد: در حال حاضر تمهیدات لازم برای فراهم کردن حجم خالی مخازن سدهای استان برای مهار سیلاب متعارف در اردیبهشت ماه اتخاذ شده است و در حال حاضر میزان فضای خالی که در درون سدها وجود دارد، برای کنترل آن سیلاب‌های پیش بینی شده، کافی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رودخانه کارون سدهای خوزستان سیل خوزستان سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۵۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد سبزه زاری گفت: براساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، فردا احتمال رگبار و رعدوبرق در مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات و وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای در اغلب نقاط استان خوزستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در دیگر مناطق استان احتمال بارش‌های نقطه‌ای دور از انتظار نیست، افزود: روز‌های یکشنبه تا سه شنبه هم احتمال بارش‌های پراکنده و وزش باد‌های متوسط و تندباد‌های لحظه‌ای در برخی ازنقاط استان وجود خواهد داشت.

به گفته سبزه زاری؛ تا روز یکشنبه روند افزایش دما در سطح استان پیش بینی می‌شود و تا اواسط هفته آینده استقرار جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی استان خواهد شد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان اضافه کرد: از روز چهارشنبه هفته آینده سامانه بارشی جدیدی استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی می‌گوید: در شبانه روز گذشته اهواز با ۳۸.۳ و ایذه با ۱۳.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده اند و اهواز به بیشینه دمای ۳۸.۳ و کمینه دمای ۲۱.۷ درجه سانتیگراد رسیده است.

دیگر خبرها

  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان
  • کاهش ۳۳ میلیون متر مکعبی حجم آب حوضه کارون بزرگ در لرستان
  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان خسارت اقتصادی مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در اهواز
  • ۸ مصدوم در سه حادثه در کارون و اهواز
  • ۸ مصدوم در پی ۳ حادثه آتش‌سوزی در اهواز