Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@04:23:03 GMT

6 جانشینی که فرمانده شدند

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۵۷۶۵

6 جانشینی که فرمانده شدند

موضوع ارتقا رتبه «جانشین فرمانده» به «فرمانده کل» یکی از رویه‌های معمول در احکام نظامی فرماندهان ارشد محسوب می‌شود.

به گزارش مشرق، دو روز پیش (۱ اردیبهشت) فرمانده معظم کل قوا طی حکمی، سردار حسین سلامی را ضمن ارتقا به درجه به سرلشکری، به عنوان فرمانده کل سپاه منصوب کردند.

سردار سلامی که به مدت ۱۰ سال جانشین فرمانده کل سپاه بود، در این مدت توانست با ابعاد و زوایای مختلف فرماندهی سپاه آشنا شود و تجارب فراوانی را در این عرصه به دست بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او طی این ۱۰ سال توانسته بود با سفر به تمام استان‌های کشور و به خصوص مناطق مرزی، مسائل، موضوعات و مشکلات معتنابه را رصد کند.

بیشتر بخوانیم: سردار سرلشکر «حسین سلامی» به فرماندهی کل سپاه منصوب شد

اما موضوع ارتقا رتبه «جانشین فرمانده» به «فرمانده کل» یکی از رویه‌های معمول در احکام نظامی فرماندهان ارشد محسوب می‌شود. رویکردی که طی دو سه سال اخیر و با انتصابات صورت گرفته در سطح مقامات ارشد ارتش و سپاه، نمود بیشتری پیدا کرده است.

در سه سال گذشته از میان ۸ تغییری که در سطح فرماندهی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است، ۶ تغییر با رویکرد جانشین‌محوری صورت گرفته است.

همانطور که گفته شد، سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده جدید کل سپاه در گذشته جانشین فرمانده کل سپاه بوده است. امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش نیز قبل از انتصاب به این عنوان مسئولیت‌های جانشین ستاد کل نیروهای مسلح و جانشین فرمانده کل ارتش را عهده‌دار بود. امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز چندین سال به عنوان جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش خدمت می‌کرد. امیر سرتیپ «علیرضا صباحی‌فرد» فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) ارتش هم جانشین امیر «فرزاد اسماعیلی» در قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) ارتش بود. امیر سرتیپ خلبان «عزیز نصیرزاده» فرمانده نیروی هوایی ارتش نیز به مدت چند سال جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش بود. در سپاه هم سردار سرتیپ «علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه چندین سال جانشین سردار «علی فدوی» در نیروی دریایی سپاه بود.

از میان انتصاب‌های نظامی صورت گرفته در میان مقامات ارشد نظامی طی سه سال گذشته سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش، سابقه جانشینی فرماندهی را بر عهده نداشتند.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید گام دوم انقلاب وعده های روحانی اخبار سیل جانشینی فرماندهان نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۵۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات دیدار فرمانده سپاه تهران بزرگ با فرمانده نیروی زمینی ارتش +عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه محمد رسوال‌الله (ص) تهران بزرگ و هیئت همراه، با امیر کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش دیدار و ایام ارتش را به وی تبریک گفت.

بنابر گزارش تسنیم، فرماندهان سپاه تهران بزرگ و نیروی زمینی ارتش در این نشست بر تعامل، همراهی و هم‌فکری در عرصه‌های مختلف برای تحقق بخشیدن به فرمایشات فرمانده معظم کل قوا(مدظله‌العالی) تأکید کردند.

همچنین امیر حیدری، سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به سردار حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه محمد رسوال‌الله (ص) تهران بزرگ، تبریک گفت.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898682

دیگر خبرها

  • سردار فدوی: شهید حجازی در توانمندسازی جبهه مقاومت نقش موثری ایفا کرد
  • سردار فدوی: دانشجویان در دل آمریکا علیه شیطان بزرگ آمریکا و اسرائیل شعار می‌دهند
  • دست مریزاد فرمانده ارتش به سپاه
  • فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • تقدیر فرمانده کل ارتش از رزمندگان عملیات وعده صادق
  • سردار فدوی: دشمن با اقتدار تنبیه شد
  • تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت
  • پاسخ جانشین فرمانده کل سپاه به سؤالی درباره صنعت خودروسازی
  • جزئیات دیدار فرمانده سپاه تهران بزرگ با فرمانده نیروی زمینی ارتش +عکس
  • دیدار فرمانده سپاه تهران بزرگ با فرمانده نیروی زمینی ارتش