Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالوهاب سهل‌آبادی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت، مسئولیت اجتماعی را از جمله وظایف بنگاه‌های اقتصادی و بخش خصوصی دانست و گفت: اگر در جامعه احساس ناامنی نهفته در مسائل اجتماعی وجود داشته باشد، مدیریت یک بنگاه اقتصادی نیز باید این ناامنی را حس کند.

وی با اشاره به اینکه مسائل اجتماعی عمدتاً با اشتغال ارتباط دارد، اظهار کرد: بیکاری زمینه آسیب‌های اجتماعی همچون سرقت و طلاق را ایجاد می‌کند و اگر بنگاه‌های اقتصادی فعال باشند، بازار دادگستری‌ها راکد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه بنگاه‌های اقتصادی باید توجه ویژه‌ای به مسائل اجتماعی داشته باشند، تصریح کرد: اگر رونق تولید تحقق یابد، سود اصلی برای تولیدکننده است، اما مسائل اجتماعی نیز در کنار آن حل می‌شود.

وی افزود: مهمترین مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی ایجاد اشتغال و کمک به امنیت کارگران است.

دولت کمک به سیل‌زدگان را درست مدیریت کند

سهل‌آبادی در ادامه با اشاره به کمک‌های مردم و بنگاه‌های اقتصادی به سیل‌زدگان، اظهار کرد: دولت باید کمک‌های بخش‌های مختلف را که در قالب مسئولیت اجتماعی انجام شده است درست مدیریت و به‌گونه‌ای عمل کند که اقلام به درستی توزیع و آمار و ارقام و نیاز‌های مردم به درستی در جامعه منعکس شود.

از روز‌های ابتدایی سیل، مجموعه دولت و دیگر بخش‌ها به‌ویژه نیرو‌های مسلح با تمام توان پای کار آمده‌اند، اما از طرف دیگر براساس مفهوم بین‌المللی "مسؤولیت اجتماعی بنگاه‌ها" با توجه به اینکه بنگاه‌های اقتصادی از منابع عمومی کشور استفاده می‌کنند، انتظار برعهده گرفتن مسئولیت اجتماعی در چنین شرایطی از سوی آن‌ها دور از ذهن نیست و شاید با مطرح شدن و آشنایی بیشتر بخش‌های مختلف با مفهوم مسئولیت اجتماعی بتوان آثار مخرب حوادث طبیعی را با شیب تندتری جبران کرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت: مهمترین مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی ایجاد اشتغال است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۵۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه حمایت دولت رئیسی از طرح نور؛ مورد استقبال قرار گرفته

وزیر کشور در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: «طرح نور» بر اساس تکالیف قانونی است که فراجا به عنوان مقام ضابط قوه قضائیه انجام می‌دهد البته دستگاه‌های دیگر هم مسئولیت‌هایی دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش دانشجو، وحیدی افزود: همه دستگاه‌ها باید به مسئولیت خود عمل کنند و باید از ناهنجاری‌های تحمیلی جلوگیری شود. وی گفت: طرح نور تا الان مورد تشویق و استقبال مردم، نمایندگان مجلس، دستگاه‌های مرتبط و قوای سه گانه قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • درآمد مردم لرستان افزایش یابد/ رفاه اجتماعی را ارتقا دهیم
  • بانک‌ها هیچ دلیل و علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • مجلس دوازدهم به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی رسیدگی کند
  • مسئولیت علم در کلاس امام صادق(ع)
  • رسالت اصلی و وظایف ذاتی قوه قضاییه در اولویت است
  • ادامه حمایت دولت رئیسی از طرح نور؛ مورد استقبال قرار گرفته
  • بهره‌برداری خط دوم کارخانه سیمان رزن در سال آینده
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • تکمیل و بهره‌برداری یک‌هزار طرح در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نفت
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است