Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:32:49 GMT

سرعت تندباد در دامغان به 83 کیلومتر بر ساعت رسید

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۵۸۹۵

سرعت تندباد در دامغان به 83 کیلومتر بر ساعت رسید

سمنان- ایرنا- رئیس اداره هواشناسی دامغان گفت: بیشترین سرعت وزش باد ثبت شده در این شهرستان در 24 ساعت گذشته، 83 کیلومتر بر ساعت بوده است.

حسن رعیت حسن آبادی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جهت این باد به سمت شمال غربی است.
رئیس اداره هواشناسی دامغان اظهارداشت: با توجه به حضور شرایط جوی ناپایدار، در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری شاهد کاهش قابل توجه دمای هوا و در ارتفاعات بارش برف و کولاک خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رعیت حسن آبادی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دمای هوا در این شهرستان 6 درجه سانتیگراد و کمینه دما، سه درجه سانتیگراد است.
وی افزود: در 24 ساعت گذشته بارش باران در شهر دیباج 1.4 میلی متر، در شهر کلاته رودبار 0.1 میلی متر و در شهر امیریه یک میلیمتر ثبت شده است.
وی اضافه کرد: سامانه جوی ناپایدار که از روز دوشنبه وارد استان سمنان شده است، در عصر روز پنجشنبه به مرور خارج خواهد شد و شرایط پایدار جوی حاکم می شود.
رعیت حسن آبادی ادامه داد: با توجه به شرایط اقلیمی گرم و خشک و پدیده جوی وارد شده به استان، کشاورزان و باغداران باید اقدام های لازم برای جلوگیری از سرمازدگی مزرعه ها و باغ های خود را انجام دهند.
رئیس اداره هواشناسی دامغان گفت: پیش بینی هواشناسی برای 24 ساعت آینده در این شهرستان، آسمانی نیمه ابری همراه با وزش باد و در بعضی ساعت ها رگبار، رعد و برق و بارش باران است.
به گزارش ایرنا، سامانه هواگوی 134 آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی های جوی استان سمنان در تمام اوقات شبانه روز است.
اداره کل هواشناسی استان سمنان دارای 9 ایستگاه سینوپتیک، 15 ایستگاه اقلیم شناسی و 50 ایستگاه باران ‌سنجی در نقاط مختلف است.
9856/7408

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي وزش تندباد هواشناسي دامغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۵۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️   ایرج مصطفوی گفت: فعالیت سامانه بارشی از پنج شنبه تا شنبه هفته پیش رو ، بخصوص از اواخر وقت جمعه ، سبب بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ و مه آلودگی، در غالب نقاط، وزش بادشدید و کاهش دما بین ۳ تا ۵ درجه  می شود .

بر اساس هشدار  نارنجی هواشناسی، بارش‌های رگباری سبب جاری شدن رواناب و سیلاب نقطه ای، مه آلودگی، یخبندان و کاهش دید و اختلال تردد خواهد شد.
باتوجه به این هشدار هواشناسی، کنترل و لایروبی شبکه‌های آبراه ها‌ی استان و لایروبی جوی‌ها، پاک سازی دهانه پل‌ها، عدم صعود به ارتفاعات و نواحی کوهستانی، اجتناب از اسکان چادر‌های مسافرتی در بستر و اطراف مسیل‌ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها و عدم چرای دام در نواحی مرتفع و نیز خودداری از قرار گرفتن و پارک خودرو زیر ساختمان‌های در حال ساخت و سازه‌های نا ایمن و مراقبت از گلخانه‌ها توصیه می‌شود.

دیگر خبرها

  • اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش‌نشانان مشهدی
  • آب‌های سطحی معابر به سرعت جمع آوری می‌شود+فیلم
  • برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع) در قشم اعلام شد
  • هشدار نارنجی در استان سمنان صادر شد/ وقوع تندباد در برخی مناطق
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریای خلیج فارس
  • پیگیری اعطای زمین و تسهیلات مسکن در روستاهای دامغان
  • سه قطعه از محورهای شریانی هرمزگان بسته می شود
  • اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان
  • سریع‌ترین بازیکن این فصل لیگ قهرمانان اروپا کیست؟
  • افزایش ۱۰۰ برابری سرعت اینترنت با اجرای موفق پروژه فیبرنوری