Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رضا درگاهی رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره آخرین جزئیات ورود و اقدامات مبارزه با ملخ صحرایی اظهار کرد: ملخ صحرایی به عنوان یک آفت بسیار خطرناک ۵۹ کشور دنیا را مورد تهدید قرار داده است.

وی کانون ملخ‌های صحرایی را شمال و شرق آفریقا اعلام کرد و افزود: ملخ‌های صحرایی در این مناطق به صورت دسته جات زندگی می‌کنند و در برخی سال‌ها به کشور‌های در مسیرشان حمله می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درگاهی ادامه داد: ملخ‌های صحرایی از شمال آفریقا به سمت شبه جزیره عربستان و از طرفی از پاکستات و غرب پاکستان و شرق هندوستان حالت تهاجمی پیدا کرده و به کشور حمله می‌کند که امسال از شنال آفریقا در شبه جزیره عربستان برخی دسته جات حضور دارند که براساس آمار فائو در بهمن ۹۷ دسته جات ملخ از حالت انفرادی خارج شدند.

بیشتر بخوانید: آخرین جزئیات ورود ملخ‌های صحرایی به کشور/ تنها یک درصد از سطح کشاورزی مورد تهدید است/ضرورت تخصیص ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با ملخ‌ها

این مقام مسئول با بیان اینکه این سطح از مبارزه در کشور طی ۴۰ سال اخیر بی سابقه بوده است، گفت: در سال ۱۳۴۰ با هجوم ملخ‌های صحرایی جنوب کشور آلوده شد به طوریکه براساس آمار‌ها سطح مبارزه در آن مقطع زمانی در ۲ میلیون هکتار صورت گرفته بود.

به گفته درگاهی، طی ۴ الی ۵ سال اخیر بحث مبارزه با ملخ‌های صحرایی داشتیم، اما تنها سطح مبارزه در ۲ تا ۳ هزار هکتار بود.

رئیس سازنان حفظ نباتات ادامه داد: تا پایان تیر ملخ‌ها در کشور ریزش خواهند داشت و همواره تا ۳ سال آینده باید روند مبارزه با ملخ‌های صحرایی صورت گیرد.

ادامه دارد...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۶۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ حسن درستی روز یکشنبه در این خصوص اظهار کرد: در راستای مباره با مواد مخدر و در پی دریافت اخباری مبنی بر اینکه افرادی به صورت باند، اقدام به انتقال مواد مخدر به ارومیه می کنند، رسیدگی به موضوع در دستور کار اطلاعاتی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی استان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: انهدام یک باند زن و شوهری مواد مخدر در تهران

وی افزود: پس از بررسی های تخصصی و هماهنگی های قضایی و رصد مسیرهای تردد، خودروهای مورد استفاده متهمان شناسایی شدند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی اضافه کرد: با عملیات ضربتی پلیس، خودرو متهمان در مسیر ارومیه - تبریز توقیف و در بازرسی از آنها ۱۲ کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین کشف شد.

سرهنگ درستی ادامه داد: در این خصوص سه دستگاه خودرو توقیف و ۶متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

کد خبر: 1229497 برچسب‌ها مواد مخدر

دیگر خبرها

  • تعیین‌تکلیف ۱۷۰ خودروی توقیفی ‌مبارزه با مواد مخدر در اصفهان
  • ۱۰ ماده غذایی که نباید با معده خالی بخورید
  • ۱۰ ماده غذایی که به شما در سفر به سوی کاهش وزن کمک می‌کنند
  • خاستگاه بسیاری از غذا‌های ملی ممکن است شما را شگفت زده کند!
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه کشف شد
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه
  • کدام محصول غذایی در بازار ایران سمی است؟
  • قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود