Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@15:53:46 GMT

نهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی آغاز به کار کرد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۶۲۶۲

نهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی آغاز به کار کرد

به گزارش ایكنا از فارس، روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، امروز، 3 اردیبهشت‌ماه گفت: نهمین دوره جشنواره ملی کتابخوانی رضوی با معرفی 12 اثر توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد فرهنگی ـ هنری بین‌المللی امام رضا(ع) و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: کتابخانه‌های عمومی استان فارس آمادگی استقبال از این جشنواره را دارند و مسابقه کتابخوانی رضوی در فارس به عنوان سومین حرم اهل‌بیت(ع) این جشنواره با شور و نشاط بیشتری برگزار خواهد شد.
منوچهری با تصریح اینکه هشتمین دوره جشنواره رضوی با مشارکت 39 هزارنفری استان فارس همراه بود، اضافه کرد: در سه سال گذشته، جشنواره کتابخوانی رضوی با استقبال مخاطبان در فارس برگزار شد که از مهم‌ترین دلایل آن مشارکت و همدلی دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و رسانه‌های استانی بود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس تأكید كرد: در این دوره نیز در تلاشیم تا با استفاده از توان کتابخانه‌های عمومی و ظرفیت دستگاه‌های استانی، این جشنواره هرچه پرشورتر برگزار شود.

کتاب‌هایی با موضوع احمدبن موسی(ع) و جوادالائمه(ع)
منوچهری در ادامه با اشاره به اینکه منابع منتخب مرتبط با سیره‌ پاک ائمه‌ معصومین(ع) به‌ویژه امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، حضرت احمدبن موسی(ع) با بخش ویژه سیره حضرت ابن‌الرضا امام جواد(ع) معرفی شده است، گفت: کتاب‌های «امام رضا(ع)» نوشته زهرا عبدی، «کبوترها و آهوها» نوشته سید احمد میرزاده، «فاطمه و فاطمه» نوشته محمد مهاجرانی و «هشت قصه از امام جواد(ع)» نوشته حسین فتاحی در بخش کودک انتخاب شده است.
وی اضافه کرد: سه کتاب «راز آن بوی شگفت»» نوشته فریبا کلهر، «با کبوترهای گنبد» نوشته احمد میرزاده و «درختی که بال در آورد؛ داستان‌هایی از زندگی امام جواد علیه‌ السلام» نوشته مجید ملامحمدی در بخش نوجوان همچنین پنج کتاب «مهارت‌های ارتباط موثر در سیره امام رضا(ع)» نوشته علی جانفزا، «فصل فیروزه» نوشته محبوبه زارع، «درّ عصمت»» نوشته علی اشرف عبدی، «زندگانی حضرت احمدبن موسی(ع) شاه‌چراغ» نوشته محمدرضا سنگری و «سیره تقوی؛ ترجمه و توضیح چهل حدیث درباره سیره امام جواد(ع)» نوشته جواد محدثی در بخش بزرگسال، منابع معرفی شده برای این مسابقه هستند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در ادامه شرایط شرکت در این مسابقه را برشمرد و گفت: این جشنواره در دو بخش «فردی» و «خانوادگی» برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند به صورت مکتوب و الکترونیکی در جشنواره شرکت کنند.
وی بیان کرد: کودکان در این رقابت به دو شیوه «ترسیم نقاشی» و «ارسال فیلم موبایلی»، و نوجوانان به شیوه های نقاشی، تکمیل پرسشنامه مکتوب یا الکترونیکی و ارسال یک فیلم موبایلی (شامل معرفی کتاب دلخواه اعم از منابع جشنواره و منابع آزاد مرتبط با موضوع) در این جشنواره شرکت خواهند کرد. همچنین برای بخش بزرگسالان نیز سه شیوه پرسشنامه مکتوب یا الکترونیک، ارسال ویدیو از معرفی کتاب دلخواه یا ارسال معرفی کتاب دل‌خواه پیش‌بینی شده است.
منوچهری با اعلام اینکه منابع جشنواره در تمامی کتابخانه‌های عمومی استان موجود است، گفت: نسخه الکترونیک آثار در سایت www.razavi.iranpl.ir وجود دارد و علاقه‌مندان برای شرکت در مسابقه نیز علاوه بر ارسال آثار از طریق الکترونیک، می‌توانند آثار مکتوب خود را به نزدیک‌‌ترین کتابخانه عمومی تحویل دهند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس ضمن دعوت از مردم برای مشارکت حداکثری در این رویداد مهم فرهنگی، گفت: آخرین مهلت شرکت در جشنواره 28 خردادماه است و از برگزیدگان این جشنواره در سطح ملی و شهرستانی تقدیر می‌شود.
وی با بیان اینكه آیین اختتامیه ملی این جشنواره همزمان با دهه کرامت خواهد بود،‌ گفت: علاقه‌مندان می‌توانند فراخوان نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی را در پرتال اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس مشاهده كنند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس فرهنگي جشنواره كتابخواني رضوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۶۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان وجود ۳۳۰ هزار دانش‌آموز در استان را ظرفیتی بزرگ برای توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان دانست - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی پیش‌ از ظهر امروز در دیدار با دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان برگزار شد، ضمن خیرمقدم به مهمانان؛ به روایتی از بازدیدهای میدانی از کتابخانه‌ شهرستان‌ها و بررسی مشکلات از نزدیک پرداخت و اظهار داشت: ظرفیت‌های فرهنگی و نیروهای انسانی مستعدی در کردستان وجود دارد که نیاز به توجه بیشتر است.

وی خواستار رسیدگی و توجه مسئولان کشوری به حوزه کتابخانه‌های کردستان شد و گفت: ساختمان کتابخانه، تجهیزات و نوع کتاب‌ها در سنندج نیاز به بازسازی و به‌روزرسانی دارد. توجه به حوزه کتاب و کتابخوانی موجب توسعه فرهنگی جامعه خواهد شد.

زیباسازی و شاداب‌سازی فضای کتابخانه‌ها در اولویت قرار گیرد

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه در برخی از شهرستان‌ها تعداد اعضای کتابخانه‌ها کم است، تصریح کرد: فضاسازی، شاداب‌سازی و طراحی فضای داخلی کتابخانه‌ها در اولویت قرار گیرد تا باعث ترغیب مراجعه‌کنندگان شود چراکه در بازید میدانی که از بیجار داشتم وضعیت کتابخانه این شهرستان چندان مناسب بود.

وی افزود: زیباسازی فضای درونی و بیرونی کتابخانه‌های عمومی می‌تواند در جلب توجه عمومی مردم به این مکان مقدس فرهنگی بسیار تأثیرگذار باشد

پورذهبی با ابراز خرسندی از اینکه کردستان؛ هنرمندان، هنرپیشه، موسیقدانان و نویسندگان بسیار مستعد و در تراز دارد، عنوان کرد: حیف است که این همه ظرفیت و استعدادها به کار گرفته نشوند. خواستار توجه به این عزیزانمان هستیم.

اعتبارات لازم به حوزه کتابخانه‌های کردستان اختصاص یابد

وی وجود 330 هزار دانش‌آموز در استان را ظرفیتی بزرگ برای توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان دانست و اظهار کرد:  این دفتر آمادگی حمایت از ترویج مطالعه و کمک فکری را دارد. باید زمینه مطالعه ویژه اقشار مختلف در جامعه فراهم شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان تأکید کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی با توجه به ظرفیت‌های این حوزه، در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و ترویج فرهنگ کتابخوانی تلاش کند تا بلکه زمینه دسترسی و عدالت فرهنگی بیش از پیش برقرار شود.

پورذهبی با تأکید بر اینکه اعتبارات لازم به حوزه کتابخانه‌های استان اختصاص یابد، ابراز داشت: کتابخانه مریوان، سقز، سروآباد و بیجار نیازمند توجه بیشتر هستند.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشور اجرا شده است/ بی مهری نسبت به کتابخانه‌های عمومی کردستان
  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس
  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است