Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه فائو با اعزام نماینده خود به ایران احتمال عمدی بودن حمله ملخ‌ها به ایران را بررسی می‌کند گفت: کشورهای همسایه در سال‌های گذشته همکاری بیشتری برای مبارزه با ملخ‌های مهاجم داشته‌اند. ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲ اقتصادی کشاورزی نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا درگاهی رئیس سازمان حفظ نباتات کشور امروز در نشست خبری ملخ‌های صحرایی آفت‌های خطرناکی و همه چیزخواری هستند و هر از نوع گیاهی که در مقابلشان باشد تغذیه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این ملخ‌ها به طور معمول 59 کشور دنیا را مورد تهاجم قرار می‌دهند که کانون اصلی آنها شمال و شرق آفریقاست.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور ادامه داد: این ملخ‌ها 30 درصد اراضی دنیا را در اختیار دارند و تا زمانی که غذایشان کم شود به دیگر کشورها از جمله ایران حمله‌ور می‌شوند.

درگاهی تصریح کرد: ملخ‌هایی که به ایران حمله می‌کنند به طور معمول از شمال آفریقا به شبه‌جزیره عربستان رفته و از آنجا به ایران می‌آیند هر چند که ملخ‌هایی نیز به صورت دسته‌های پراکنده در خود عربستان حضور دارند.

سطح حمله ملخ‌ها به ایران در 40 سال گذشته به ایران بی‌سابقه بوده است

وی گفت: این ملخ‌ها طول پروازی زیادی دارند به طوریکه می‌توانند در روز 200 تا 400 کیلومتر پرواز کنند که این امر مشکلاتی را برای کانون کوبی (سم‌پاشی) آنها ایجاد می‌کند.

وی گفت: در گذشته ملخ‌های مهاجمی نیز از سمت پاکستان و هندوستان به ایران حمله‌ور شده بودند اما ملخ‌هایی که اکنون به ایران آمده‌اند از سمت شمال آفریقا و شبه جزیره عربستان هستند.

رئیس سازمان حفظ نباتات تاکید کرد: این سطح از حمله ملخ‌ها به کشور در 40 سال گذشته بی‌سابقه بوده است و ما در سال‌های پیش تنها در سطحی بالغ بر 2 تا 3 هزار هکتار برخورد داشتیم که اکنون به 51 هزار هکتار رسیده که این رقم باید تا 200 هزار هکتار افزایش یابد.

ملخ‌های حمله‌کننده به ایران همه چیز خوار هستند

وی با بیان اینکه ملخ‌ها انواع مختلفی دارد گفت: همه ملخ‌ها قابلیت پرواز را ندارند و تنها جهنده هستند اما این دسته از ملخ‌ها خطرناک و همه چیز خوار هستند و همه گیاهان را می‌خورند و با توجه به آرواره‌های قوی که دارند می‌توانند پوست درختان را نیز بخورند.

درگاهی گفت: ملخ‌هایی که به ایران حمله کرده‌اند 50 میلیون قطعه هستند و فعالیت آنها ادامه دارد و ما طی روزهای آینده مبارزه خواهیم داشت.

وی گفت: این ملخ‌ها ابتدا تغذیه کوچکی می‌خورند و بعد اقدام به جفتگیری و تخم‌ریزی می‌کنند بنابراین لازم است که قبل از مرحله تخم‌ریزی با انها مبارزه صورت گیرد.

در حال تکمیل ...

انتهای پیام/

R1342/P/S7,83/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۶۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت در آیین سوگواری مهاجران افغانستانی مقیم مشهد به مناسبت سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع) در حسینیه هراتی‌های گفت:  ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع جدید را ندارد، قبلا فردی به عنوان پناهنده و در شرایط خاص به ایران می‌آمد، اما این که امروز هرکسی غیرقانونی از مرز‌ها عبور کند و بیاید ایران، قابل قبول نیست.

اصغر بلوکیان افزود: ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران تبعاتی برای سایر اتباع مجاز دارد و طبیعی است حجم خدمات برای اتباع قانونی مقیم ایران کاهش پیدا خواهد کرد.

وی گفت: کمبود فضای آموزشی برای اتباع مجاز یکی از مشکلاتی است که در پی ورود اتباع غیرقانونی به ایران ایجاد می‌شود، چون تعداد اتباع مجاز و ظرفیت مدرسه‌ها برای این اتباع، محدود و از پیش تعیین شده است و حضور اتباع جدید خدمت رسانی برای این افراد را با مشکل مواجه می‌کند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت با اشاره به ارائه خدمات درمانی به اتباع خارجی مقیم ایران افزود: تقریبا هفته‌ای ۳۰۰ پرونده از استان‌ها برای دریافت مجوز ارائه خدمات به بیماری‌های خاص اتباع خارجی به سازمان ملی مهاجرت ارسال می‌شود، اما وقتی انبوه اتباع غیرمجاز وارد ایران شوند نمی‌توانیم این گونه خدمات خاص را به همه اتباع بدهیم و این موضوع برای اشتغال، دانشگاه، بیمه و سایر موارد نیز صدق می‌کند.

بلوکیان با بیان اینکه حاکمیت کنونی افغانستان باید زمینه‌های امنیتی و معیشتی بازگشت مهاجران مقیم این کشور در ایران را فراهم کند گفت: این طور نمی‌شود که حاکمیت افغانستان خودش را از مسوولیت مهاجران و مردم این کشور سبک دوش کند و تازه گاهی اوقات پارازیت هم بدهد بلکه باید زمینه بازگشت همه اتباع افغانستانی را نیز فراهم کند.

وی گفت: ظرفیت‌های علمی، اقتصادی و سرمایه گذاری افغانستان باید به کشورشان بازگردند و حاکمیت کنونی افغانستان باید از این افراد برای آبادانی کشورش استفاده کند، چرا افغانستان باید همین طور خرابه و بدون فناوری بماند و بقیه کشور‌ها پیشرفت کنند؟

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت افزود: جامعه افغانستان در همه حوزه‌ها نخبه دارد، چرا فرزند مسلمان و نخبه افغانستانی تلاش کند خود را به اروپا، کانادا و استرالیا برساند و جایی و برای کسانی کار کند که آنها عامل ایجاد مشکلات در افغانستان هستند، حتی گاهی سفارتخانه‌های خارجی و برخی در پوشش سازمان‌های مردم نهاد برای جذب نخبه‌های افغانستانی در دیگر کشور‌ها فراخوان می‌دهند.

دیگر خبرها

  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد
  • مصر بار دیگر حمله رژیم صهیونسیتی به کنسولگری ایران را محکوم کرد
  • آمریکا قربانی اسرائیل می‌شود؟ 
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • احتمال افزایش خروجی سد دز
  • کامرون و زلنسکی آخرین وضعیت جنگ در اوکراین را بررسی کردند
  • سقوط ۲۶ پله ای افغانستان در میزان آزادی مطبوعات
  • بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات
  • رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ارمنستان چه می‌کند؟
  • شبکه ملی تنظیم‌گری ایران رونمایی شد