Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@23:26:01 GMT

نقدینگی و درس همبستگی مردمی در سیل

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۶۴۵۳

نقدینگی و درس همبستگی مردمی در سیل

از ابتدای سال جدید، مناطق زیادی از کشور درگیر مساله سیل شده است و آسیب های فراوان ناشی از آن بر هیچ کس پوشیده نیست. ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴ اقتصادی پول | ارز | بانک نظرات - اخبار اقتصادی -

خبرگزاری تسنیم، گر چه این سیل برکاتی هم داشته که از جمله آنها می توان به پر شدن سدها، سیراب شدن تالاب ها و تقویت منابع آب زیرزمینی اشاره کرد، اما یکی از مهمترین جلوه هایی که در این حادثه با شدت و حدت هر چه تمام تر بروز و ظهور کرد، همبستگی مردم برای مهار خسارات ناشی از حادثه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بسیاری از مناطق سیل زده، مردم با حداقل امکانات تلاش کردند گل و لای ناشی از ورود سیلاب را خارج کنند و وضعیت را به حالت سابق برگردانند. بیش از همه اما «سیل بند انسانی دهلاویه» بازتاب فراوانی داشت. تصاویری که نشان می داد عده ای با دست خالی، خودشان را در ورودی سیلاب قرار داده و نمی خواهند اجازه دهند که ورود آب، خسارت بیشتری ایجاد کند. از این تجربه موفق باید یاد بگیریم و با تکیه به مردم بر مشکلات فائق آییم.

نقدینگی موجود در کشور، پیوسته در حال افزایش است. نقدینگی یه سکه دو روست که در صورت استفاده صحیح می تواند انقلابی در اقتصاد کشور ایجاد کند، اما عدم هدایت آن می تواند همچون سیلابی ویرانگر، زیرساخت های اقتصاد کشور را تخریب کند.

آثار منفی سرریز کردن سیل نقدینگی سرگردان به بازارهای دلالی و سفته بازی یا خرید و فروش کالا و مسکن با نیت تاثیرگذاری بر قیمت، تا مدت ها در کشور خواهد ماند و همه از آن آسیب خواهند دید.

اما این سیل را چگونه می توان مهار کرد؟ آیا راهی برای کنترل آن وجود دارد؟ آیا می توان روشی را انتخاب کرد که آثار مثبت این حجم نقدینگی را افزایش دهد؟

واقعیت این است که نقش مردم به عنوان مالکان این نقدینگی در مهار و هدایت آن بسیار مهم است. مردم می توانند به درستی تصمیم بگیرند که این حجم بزرگ از پول را به سمت کدام بازار هدایت کنند تا هم آسیبی به آن بازار وارد نشود، هم تبعات منفی برای اقتصاد کشور ایجاد نکند و هم دیگران را به ورود به آن بازار تشویق کند.

سفته بازی، گرچه ممکن است در کوتاه مدت سودهای اندکی نصیب بازیگران این بازار کند، اما در میان مدت و بلند مدت اثرات مخربی برای همه جامعه خواهد داشت. با اتکا به سیاست های راهبردی بانک مرکزی و نیز با تحلیل درست آثار مخرب سفته بازی، سیل نقدینگی را هم مردم می توانند مهار کنند.

*محمد رضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران

انتهای پیام/

R1012123/P/S7,79/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۶۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملاقات مردمی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با هدف رسیدگی به مشکلات

علی سلاجقه رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ملاقات با مردم ضمن استماع مشکلات و درخواست‌های مراجعان، دستورات مقتضی را در جهت رفع مشکلات آنان صادر کرد. در سلسله برنامه‌های ملاقات مردمی علی سلاجقه با هدف رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم با اقشار مختلف مردم از استان‌های مختلف کشور دیدار و ضمن قرار گرفتن در جریان مسائل و مشکلات آنان به صورت موردی دستورات مقتضی صادر شد.

در سفرهای استانی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سال گذشته نیز ملاقات‌های مردمی به منظور پاسخگویی و دریافت مکاتبات و درخواست‌های مراجعان صورت گرفته است.

متقاضیان برای هماهنگی جهت دیدار با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست می‌توانند در روزهای کاری از ساعت ۸ تا ۱۶ با شماره تلفن ۸۸۲۴۱۶۶۵ تماس حاصل کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • بیش از ۷ هزار درخواست مردم استان قم در سامانه سامد ثبت شد
  • ضرورت تقویت همدلی و همبستگی در امت اسلامی
  • ملاقات مردمی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با هدف رسیدگی به مشکلات
  • رشد ۲۸.۲ درصدی تسهیلات‌دهی بانک‌ها در سال ۱۴۰۲/ کنترل نقدینگی اهرم مهار تورم است
  • ۵۰ نکته از خلاصه گزارش مردمی رئیس‌جمهور به مردم
  • ۵۰ نکته از حلاصه گزارش مردمی رئیس‌جمهور به مردم
  • ایجاد ۲۱ خانه محیط زیست در استان چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • فیلم| ابتکار جالب شهروندان اسپانیایی در جهت حمایت و همبستگی با فلسطین و مردم غزه