Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@09:24:52 GMT

تولید تخم مرغ در زنجان 30 درصد رشد یافت

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۷۲۶۸

تولید تخم مرغ در زنجان 30 درصد رشد یافت

زنجان – ایرنا – معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سال گذشته در این استان 12 هزار و 174 تن تخم مرغ تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 30 درصدی را از آن خود کرد.

سید محمدعلی صادقی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سال 97 در استان زنجان 244 هزار و 58 تن فرآورده های خام دامی در واحدهای صنعتی دام، طیور و دامداری های کوچک روستایی استان زنجان تولید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: از این میزان ظرفیت تولید فرآورده های خام دامی در استان زنجان، 52 هزار و 736 تن گوشت طیور، 164 هزار و 382 تن شیرخام، 14هزار و 214 تن گوشت قرمز و یکهزار و 74 تن نیز عسل تولید و روانه بازار شده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در سال 96 نیز تولید تخم مرغ هشت هزار و 488 تن، عسل 935 تن و گوشت طیور نیز 43 هزار و 347 تن بود.
صادقی، از رشد 30 درصدی در تولید تخم مرغ خبرداد و اظهارداشت: تولید عسل و گوشت طیور نیز به ترتیب رشد 15 و بیش از 17 درصدی را در سال 97 نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتند.
وی یادآوری کرد: شهرستان های خدابنده و زنجان، ایجرود و خرمدره در تولید گوشت قرمز، شهرستان های ابهر و زنجان نیز بیشترین تولید گوشت طیور در استان زنجان را به خود اختصاص داده اند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: شهرستان های خدابنده، ابهر و زنجان به ترتیت در تولید شیر، تخم مرغ و عسل بیشترین عملکرد را دارند.
صادقی افزود: واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی فعال در استان زنجان پرواربندی گوساله، بز، گاو شیری، پرورش بز و گوسفند داشتی است.
به گزارش ایرنا، سال 97 در این استان 244 هزار و 58 تن و در سال 96، 246 هزار و 446 تن انواع فرآورده های خام دامی تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی شده است.
9505/6085

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد جهاد كشاورزي تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۷۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حتی یک وعده غذای بدون گوشت برای بیماران کبدی مفید است

ایتنا - بر اساس پژوهشی که به‌تازگی منتشر شده است، گیاهخواری حتی در حد یک وعده غذای روزانه می‌تواند میزان آمونیاک مضر را در بزرگسالانی که کبدشان در اثر سیروز آسیب دائمی دیده است پایین بیاورد.
پژوهشگران به ۳۰ نفر که گوشت می‌خوردند همبرگری حاوی ۲۰ گرم پروتئین دادند.  به ۱۰ نفر آن‌ها برگر متشکل از گوشت خوک و گاو، به ۱۰ نفر گوشت گیاهی، و به بقیه برگر گیاهی لوبیا دادند. به شرکت‌کنندگان چیپس سیب‌زمینی کم‌چرب، نان سبوس‌دار و آب نیز داده شد، اما اجازه مصرف چاشنی و مخلفات نداشتند.

از شرکت‌کنندگان پیش و پس از غذا نمونه خون و ادرار گرفته شد، و نتایج نشان داد در افرادی که برگر گوشت مصرف کرده بودند میزان آمینواسیدهای دخیل در تولید آمونیاک و انسفالوپاتی کبدی بالاتر از کسانی بود که برگر غیرگوشتی خورده بودند.

انسفالوپاتی کبدی نوعی اختلال مغزی ناشی از آسیب کبدی شدید است.

وقتی بدن غذا را هضم می‌کند، باکتری‌های روده آمونیاک تولید می‌کنند. مواد پسماند معمولا در کبد تصفیه می‌شوند، اما کبدی که به‌شدت آسیب‌ دیده باشد نمی‌تواند این کار را انجام دهد، که سبب می‌شود این ترکیب‌ شیمیایی سمی در مغز تجمع کند.

به گفته پژوهشگران، باکتری‌های روده و برنامه غذایی روی سطح آمونیاک بدن تاثیر می‌گذارند.

این گروه پژوهشی با اشاره به ضرورت تحقیق بیشتر در مورد اثر برنامه‌ غذایی گیاهی روی سیروز کبدی و سطح آمونیاک، ابراز امیدواری کردند پزشکان افراد مبتلا به بیماری کبدی را ترغیب کنند پروتئین مورد نیاز بدنشان را به‌جای گوشت از گیاهان یا منابع لبنی تامین کنند.

دیگر خبرها

  • تولید سلنیوم آلی و رقیق‌کننده اسپرم با مصرف دامی در کشور
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • حتی یک وعده غذای بدون گوشت برای بیماران کبدی مفید است
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • ببینید | تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی بدون بو و با طعم مطبوع
  • پیش‌بینی تولید ۴۸۸۰ تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد