Web Analytics Made Easy - Statcounter

تکیان گفت: در هفتمین نشست منطقه ای مجمع جهانی سلامت که در کیش برگزار می شود اثر تحریم ها بر میزان دسترسی مردم ایران به دارو و واکسن ها مورد بررسی قرار می گیرد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «امیر حسین تکیان» در نشست خبری نشست منطقه مجمع جهانی سلامت 2019 با بیان اینکه این نشست یک نشست غیر سیاسی می باشد، گفت: 25 کشور عضو گروه پیمان ام هشت می باشند که دانشگاه علوم پزشکی تهران بیست و چهارمین عضو این گروه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر هفتمین نشست منطقه مجمع جهانی سلامت 2019 گفت: کمیته علمی این نشست با حضور 17 استاد دانشگاه ایرانی و وزارت بهداشت برگزار شده و بر اساس یک فرآیند نظام مند دستورات نشست را تهیه کرده است که در دستورات این نشست سه عامل مهم در حوزه نظام سلامت را شامل می شود.

 

وی با بیان اینکه چالش های سلامت از عوامل اصلی مورد بررسی در این نشست است، گفت: در منطقه غرب آسیا 22 کشور وجود دارد که این منطقه 29 میلیون نفر در دنیا پناهنده دارد که این 22 کشور دربرگیرنده نیمی از این 29 میلیون نفر می باشد که آوارگی، جنگ و عدم ثبات در مردم سالاری از مسایل تاثیرگذار در سلامت منطقه می باشد.

 

تکیان افزود: این کنگره فرصتی ارزشمند برای کشور است تا دانشمندان ما در جریان برنامه های سلامت دنیا قرار گیرند و همچنین از برنامه های حوزه سلامت در دنیا باخبر شوند.

 

وی با بیان اینکه مشارکت یکی از ابزارهای رسیدن به توسعه پایدار است، گفت: برگزاری این کنگره نقش بسزایی در افزایش مشارکت دارد.

 

دبیر نشست منطقه ای مجمع جهانی سلامت 2019 خاطرنشان کرد: برای این کنگره شش دستور نشست فراهم شده است که بررسی بیماری های غیر واگیر و سلامت روان، سلامت در شرایط ناپایدار مانند سیل که بسیاری از استان های کشور را تحت تاثیر قرار داده، بهداشت محیط و تغییرات زیست محیطی، آموزش سلامت و آموزش پزشکی، سلامت جهانی در جهان در حال گذار و توسعه پایدار سلامت از آن جمله می باشد.

 

تکیان با بیان اینکه افتتاحیه این مراسم در روز دوشنبه نهم اردیبهشت ماه با حضور میهمانان بین المللی و وزیر بهداشت کشورمان برگزار می شود، گفت: این کنگره در دو روز برگزار می شود که در طول برگزاری آن 29 پنل مختلف برگزار خواهد شد که در هر پنل 5 تا 7 نفر سخنرانی می کنند و هر پنل یک رییس ایرانی و یک رییس خارجی خواهد داشت و در هر روز چهار سخنرانی جامع خواهیم داشت.

 

وی افزود: تاکنون حضور 131 میهمان خارجی در کنگره قطعی شده است که 109 نفر از آنها سخنرانی خواهند کرد و 72 سخنران داخلی نیز در این برنامه حضور خواهند داشت.

 

تکیان افزود: حدود 200 دانشجوی داخلی و خارجی نیز در این کنگره حضور خواهند داشت که در روز هشتم اردیبهشت نشست دانشجویی گروه هشت برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون کشور ایران با اعمال تحریم های ظالمانه روبروست، خاطرنشان کرد: در یکی از پنل های این کنگره نقش تحریم ها در کاهش دسترسی به واکسن و دارو بررسی خواهد شد.

 

دبیر هفتمین نشست منطقه مجمع جهانی سلامت 2019  افزود: همچنین در این کنگره تجمعات میلیونی و سلامت آن مانند اربعین و حج مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

 

وی تاکید کرد: در زمان برگزاری این کنگره نمایشگاهی از محصولات 17 شرکت ایرانی دانش بنیان که صادرکننده محصولات دارویی هستند، برپا می شود.

 

وی افزود: همزمان با برپایی کنگره شماره ویژه نشریه لنست با حضور مقامات کشوری رونمایی می شود که این نشریه ویژه ایران می باشد و همچنین از سه سند تروما، مبارزه با چاقی و اخلاق رونمایی خواهد شد.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار شبستان در خصوص استفاده از تجربیات جهانی در این کنگره برای مواجهه با سالمندی گفت: سالمندی از چالش های اصلی جهان می باشد و ما پس از مراسم افتتاحیه یک پنل در خصوص طب سالمندی داریم. بر اساس اعلام صندوق جهانی پول هم اکنون هفت درصد جمعیت ایران را سالمندان تشکیل می دهند که تا سال 2030 این جمعیت به 15 درصد می رسد و نیمی از هزینه های سلامت در سال 2030 مربوط به سالمندان خواهد شد که در این کنگره دو نفر از ژاپن و رییس دانشگاه علمی سنگاپور که متخصص حوزه سالمندی هستند، حضور دارند و تجربیات خود را در اختیار دانشمندان داخلی قرار می دهند.

 

 

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان نیمه شعبان جشن نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران خبرگزاری سپاه شبستان کانون مساجد امام زمان عج مجمع جهانی سلامت کیش نظام سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۷۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدحسین نیکنام، دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین الملل که در این همایش ریاست پنل سلامت را برعهده داشت، ضمن اشاره به توانمند‌های حوزه سلامت و فرصت‌های تجاری و سرمایه گذاری در آفریقا، اهمیت گسترش تعاملات با کشور‌های آفریقایی را تشریح کرد.

در این پنل، مدیران ارشد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، مدیران سندیکا‌های دارو، انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی، مدیران شرکت‌های دارو سازی، رئیس انجمن بیمارستان سازی و میهمانانی از کشور‌های زیمباوه، مالی، اتیوپی و الجرایر حضور داشتند.

اعضای پنل ایرانی از حوزه‌های دارو، درمان و گردشگری سلامت، تجهیزات پزشکی، آموزشی، توسعه، جمعیت هلال احمر، سازمان سازمان انتقال خون، انستیتو پاستور ایران، ضمن توضیح درباره توانمندی صادراتی حوزه کاری خود، خواستار افزایش سطح تعلامات با کشور‌های آفریقایی شدند.

درادامه، میهمانان آفریقایی با تمجید از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت، علاقمندی خود را جهت گسترش همکاری تجاری با حوزه سلامت ایران اعلام کردند.

نیکنام در پایان گفت: گسترش همکاری ایران و آفریقا در حوزه سلامت قابل پیگیری است و انتقال تجارب و خدمات سلامت به این کشور‌ها وجود دارد.

به گزارش آنا، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) از روز شنبه  ۸ اردیبهشت با حضور رئیس جمهور افتتاح و به مدت پنج روز ادامه دارد. این نمایشگاه میزبان ۲۰۰۰ صاحب نظر از ۸۰ کشور می‌باشد و ۸۰۰ شرکت ایرانی در این نمایشگاه توانمند‌های خود را به نمایش می‌گذارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی میزان موفقیت درمان ناباروری با IVF در ایران
  • طرح الزام ثبت رسمی اموال غیرمنقول در آستانه نهایی‌شدن
  • مراحل پایانی طرح الزام ثبت رسمی معاملات غیر منقول در مجمع تشخیص
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض