Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@13:59:00 GMT

ارتقاء شاخص های سلامت نیازمند مشارکت مردم است

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۸۸۱۴

ارتقاء شاخص های سلامت نیازمند مشارکت مردم است

به گزارش ایرنا، ستار صفری روز سه شنبه در دیدار با پرسنل شبکه بهداشت و درمان شهرستان طارم خاطرنشان کرد: تقارن هفته سلامت و روز سربازان گمنام امام زمان (عج) اتفاق مبارکی است، چرا که فعالان هر دو عرصه در تامین امنیت پایدار جامعه بدون اینکه نام و نشانی از آنها باشد، شبانه روز تلاش فراوانی می کنند.
صفری افزود: امسال با توجه به سیاست های دولت در حوزه سلامت محتوی شعار هفته سلامت متفاوت است و با توجه به اینکه زنگ خطر بیماری‌های غیرواگیر در کشور به صدا درآمده و رشد فزاینده سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی، عروقی، دیابت، چاقی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. نگرانی‌ها را بیشتر و هزینه‌های درمانی را سرسام‌آور کرده، اهمیت پیشگیری از بیماری‌ها و توانمند کردن مردم برای ارتقای سلامتشان افزایش یافته است.
وی طرح تحول سلامت را یکی از مهمترین نقاط قوت دولت برشمرد و تصریح کرد: با توجه به اینکه این طرح با سه رویکرد حفاظت مالی از مردم، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و نیز ارتقای کیفیت خدمات اجرا شد، این امر موجب دسترسی مردم دورترین نقاط کشور به دریافت خدمات در بخش بهداشت و درمان شد که موجی از رضایتمندی را در بین مردم کشور بوجود آورد.
وی اظهار داشت: به رغم وجود مشکلات اقتصادی، مشکلاتی نیز در اجرای این طرح بوجود آمده است، ولی همچنان یکی از سیاستهای مهم دولت بوده و موفقیت آن نیازمند تلاش بیشتر فعالان عرصه سلامت در رعایت عدالت و ایجاد سهولت برای دریافت خدمات توسط مردم است.
صفری خدمات دولت در حوزه سلامت در شهرستان طارم را چشمگیر و قابل قبول عنوان و تشریح کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت توسعه فراوانی در زیرساخت های بهداشت و درمان در طارم اتفاق افتاده که رضایتمندی مردم شهرستان در این بخش خود گواه بر این قضیه است.
این مسئول تاکید کرد: برای ادامه روند ارائه خدمات بهداشتی و درمانی جدای از زیرساخت های ایجاد شده در شهرستان حضور و تلاش فعالان عرصه سلامت ضروری است.
سرپرست فرمانداری شهرستان طارم بهورزان را به عنوان پیشگامان سلامت در بخش بهداشت و درمان برشمرد و افزود: بهورزان خط اول و منادیان سلامت در کشور هستند و به کارگیری صحیح آنها موجب افزایش شاخص‌های بهداشتی به خصوص در روستاها خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: آن طور که باید از ظرفیت بهورزان و خانه های بهداشت در روستاها به خوبی استفاده نشده و نقشی که قرار بود خانه های بهداشت در ارتقای سطح سلامت جامعه ایفا کنند، مغفول مانده است، بنابر این ضروری است مسوولین حوزه سلامت با توجه به اهمیت مبارزه با بیماریهای غیرواگیر از ظرفیت ها و توانمندی های بهورزان به خوبی استفاده کنند.
مقام عالی دولت در شهرستان بر تعامل و همکاری دستگاههای بین بخشی در راستای کمک به اهداف شبکه بهداشت و درمان شهرستان طارم تاکید نمود و افزود: دستگاه های بین بخشی و فرمانداری شهرستان در بخش هایی که مستقیما با سلامت مردم در ارتباط است کمک حال شبکه بهداشت و درمان شهرستان خواهد بود.
به گزارش ایرنا، در این جلسه سرپرست و پرسنل شبکه بهداشت و درمان شهرستان طارم به بیان عملکرد واحدهای مختلف این اداره پرداخته و نظرات و پیشنهادات خود را جهت ارتقاء هرچه بهتر شاخص های بهداشتی شهرستان ارائه دادند.
شهرستان طارم با 47 هزار نفر جمعیت (حدود 5 درصد جمعیت و 10 درصد مساحت استان زنجان) در 90 کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع شده و با استانهای قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است.
9886/6085
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان زنجان بیماری های قلبی عروقی تامین امنیت شاخص شبکه بهداشت و درمان 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۸۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست دانشکده علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشمر گفت: این خانواده خیر سلامت مبلغ یاد شده را برای خرید یک دستگاه اسلیت لمپ که در انجام معاینات چشم کاربرد دارد به حساب مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد واریز کردند.

 دکتر جواد یزدانی افزود :  قیمت این دستگاه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که با توجه به مشارکت یک میلیاردی این خیرنیک اندیش، دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد نیز در خرید این دستگاه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مشارکت نموده است.

وی بیان کرد : شماره حساب‌های مجمع خیرین سلامت شهرستان کاشمر در صندوق همت کاشمر به شماره ۴۶۱۰ و در بانک ملی ایران به شماره ۰۱۴۴۱۰۴۴۱۰۰۰۱ است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

دیگر خبرها

  • طرح واکسیناسیون اتباع خارجی + فیلم
  • شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • برپایی ایستگاه سلامت در سیب و سوران
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست