Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به بارش برف در اکثر مناطق استان زنجان گفت: تاکنون سرما هیچ خسارتی نداشته ولی براساس پیش‌بینی هواشناشی تداوم سرما و کاهش دما باغات استان را تهدید می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهنام اوجاقلو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به بارش برف در مناطق مختلف استان زنجان اظهار کرد: تاکنون سرما هیچ خسارتی در باغات استان زنجان نداشته ولی تداوم سرما و کاهش دما در سطح استان همه باغات را تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه براساس پیش‌بینی هواشناسی فردا با کاهش دما مواجه خواهیم بود افزود: این کاهش دما همه باغات را تهدید می‌کند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود خسارت در باغات ماهشنان و طارم زیاد نباشد عنوان کرد: در بقیه باغات استان زنجان احتمال خسارت وجود دارد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر نمی‌توان اظهار نظری در خصوص اینکه کدام منطقه احتمال بیشترین خسارت را دارد ولی این سرما تقریبا تمام باغات را تهدید می‌کند و باید کشاورزان آماده باشند و اقدامات مقابله‌ای در برخی از مناطق جهت کاهش خسارت انجام دهند.

اوجاقلو خاطر نشان کرد: این سرما بیشتر محصولات هسته‌دار مانند هلو و زرد آلود را تهدید می‌کند و ممکن است برخی از محصولات دانه‌دار نیز خسارت ببینند.

وی افزود: احتمال خسارت به محصول گردو نیز وجود دارد که سال گذشته خسارت زیادی هم در این محصول داشتیم.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان توصیه‌ای به کشاورزان داریم حتما آمادگی کامل را داشته باشند و به پیش‌بینی‌های هواشناسی توجه داشته کنند افزود: کشاورزان در نقاط مختلف باغات خود دماسنج نصب کنند تا در صورت نیاز اقدامات مقابله‌ای با روشن کردن بخاریهای باغی و آتش نسبت به کاهش میزان خسارت اقدام کنند.

وی عنوان کرد: براساس پیش‌بینی هواشناسی کاهش دما فردا ساعت 3 شب اتفاق می‌افتد که کشاورزان باید تا طلوع خورشید آماده انجام اقدامات مقابله‌ای جهت کاهش میزان خسارت باشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۹۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم فعالیت سامانه بارشی، رگبار پراکنده باران و تندباد لحظه‌ای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، حمزه نژاد گفت: در سطح استان رگبار باران و رعد و برق گاه تگرگ و تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود و موجب آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها خواهد شد.

وی گفت: فردا نیز در استان بویژه در مناطق شرقی رگبار پراکنده باران و رعد و برق مورد انتظار است و احتمال تقویت نقطه‌ای بارش‌ها نیز  پیش بینی می شود.

حمزه نژاد گفت: توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی، صعود به مناطق مرتفع و چرای دام در ارتفاعات خودداری شود.

وی تصریح کرد: امروز پنجشنبه و فردا جمعه، در مناطق دریایی استان رگبار باران و احتمال افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می‌شود و وزش باد‌های نسبتاً شدید جنوب غربی - شمال غربی موجب مواج شدن دریا خواهد شد و بیشینه سرعت باد گاهی به بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع امواج دریا گاهی به بیش از دو متر خواهد رسید.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: توصیه می‌شود در این مدت شناور‌های سبک صیادی و تفریحی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای تردد ایمن سایر شناور‌ها در نظر گرفته شود.

حمزه نژاد گفت: از لحاظ دمایی، دمای بیشینه امروز کاهش ۳ تا ۶ درجه خواهد داشت و از فردا جمعه در برخی نقاط دمای بیشینه افزایش خواهد یافت.

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌ها در ۱۷ استان | ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه
  • تداوم بارش‌ها در ۱۷ استان / ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه
  • مدیریت بحران زنجان در حالت آماده‌ باش
  • بیشترین بارش باران در کوهپایه اصفهان ثبت شد/تداوم روند کاهشی دما
  • بارش‌های رگباری و رعدوبرق در اصفهان تداوم دارد / هوا خنک‌تر می‌شود
  • تداوم بارش‌ها تا ۱۰ روز آینده در تمام نقاط کشور
  • بارندگی‌ها در استان بوشهر تا شنبه تداوم دارد/ احتمال بارش تگرگ
  • دمای زنجان کاهش یافت
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی، رگبار پراکنده باران و تندباد لحظه‌ای
  • سلاجقه: تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است