Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@14:55:11 GMT

کتاب شاه بلوط در سنندج رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۹۳۲۱

کتاب شاه بلوط در سنندج رونمایی شد

به گزارش ایرنا، این کتاب در 18 صفحه در قطع رحلی توسط انتشارات سخن وران با نثر ساده و روان با موضوع حفظ محیط زیست در حوزه ادبیات کودکان چاپ شده است.
نویسنده این کتاب در حاشیه آیین رونمایی گفت: این کتاب سومین اثر او با موضوع حفظ محیط زیست در حوزه ادبیات کودکان است.
طاهره اصفهانی با اشاره به اینکه 2 کتاب دیگر وی با نام های نهنگ آبی خلیج فارس و آبی نفتی منتشر شده است، اظهار داشت: کتاب شاه بلوط با آموزش غیر مستقیم به کودکان در موضوع پاکیزه نگه داشتن محیط زیست و معرفی حیوانات در حال انقراض استان کردستان و سایر مناطق کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی که مربی فرهنگی مرکز تخصصی علوم و نجوم شماره 2 سنندج است، افزود: هدف از انتشار این کتاب ها ترویج حفظ محیط زیست و آشنا کردن کودکان از سنین پایین با اهمیت محیط زیست است.
اصفهانی با اشاره به اینکه کودکان منتظر کتاب های جدید او باشند، اضافه کرد: در همین راستا با هدف نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست در نسل های آینده نوشتن کتاب هایش را ادامه خواهد داد.
این نویسنده توانا که 2 کتاب قبلی اش با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شده است، گفت: کتاب هایش را بعد از ماه ها تحقیق و بررسی در حوزه محیط زیست و میزان آشنایی کودکان در این زمینه نوشته است.
7349/9102
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 ادبیات حفاظت از محیط زیست خلیج فارس کودکان محیط زیست 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۹۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی

ایسنا/کردستان شهردار سنندج از تدوین و برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص در هفته سنه در سنندج خبر داد و گفت: همزمان با این ایام از سردیس استاد عباس کمندی هنرمند مطرح و نام آوازه استان رونمایی می شود.

سیدانور رشیدی در آئین افتتاحیه برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی هفته سنه که در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار کرد: سنندج، سرزمین طبیعت، تاریخ و فرهنگ و خاستگاه مشاهیر، مفاخر و هنرمندان بزرگی است که نام و نشان‌شان شهره جهانی دارد.

وی افزود: به عنوان خادم مردم هنرپرور و فرهنگی شهر سنندج، روز و هفته فرهنگی سنه را به همه مردم کردستان به ویژه مردم شهر سنندج، شهر دارالاحسان، شهر خلاق موسیقی جهان، شهر فرهنگ و هنر تبریک عرض می کنم.

وی تصریح کرد: سنندج در طول تاریخ همواره مامن و خاستگاه مردان و زنانی است که با شجاعت، جسارت، عشق و ایمان خشت بر خشت نهاده و میراثی اینچین گرانبها و گنجینه‌ای پر از هنر و دانایی و خرد از خویش به یادگار گذاشته‌اند.

شهردار سنندج با تقدیر از استقبال مسئولان ارشد استان و شورای تامین از تدوین برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص شهرداری سنندج به مناسبت هفته فرهنگی سنه، اظهار کرد: شهرداری سنندج در راستای رسالت اجتماعی و فرهنگی خود در طول سال اقدام به برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های مختلف به ویژه در هفته سنه می کند که این برنامه‌ها خوشبختانه همواره با استقبال خوبی از سوی شهروندان مواجه است.

وی با تاکید براینکه در برنامه‌ریزی برای اجرای ویژه برنامه‌های هفته سنه به هنرهای گوناگون و اقشار و طیف‌های مختلف سنی توجه شده است، گفت: در رویدادها و محتواهایی که در این هفته طراحی شده است هنرهای مختلف از جمله موسیقی، هنرهای تجسمی، عکاسی و غیره را مورد توجه قرار داده‌ایم.

شهردار سنندج اضافه کرد: نمایشگاه کتاب با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های استان کردستان، دومین جشنواره ورزش پهلوانی، اکران فیلم کارگردان‌های سنندجی به مدت یک هفته اجرای تئاتر خیابانی، برپایی کارگاه و نمایشگاه نقاشی و برپایی ایستگاه نقاشی دیواری کودکان، نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران، نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج، رونمایی از کتاب و پنل تخصصی موسیقی، کارگاه حکایت‌گویی، قصه‌گویی، موسیقی کودک و نقاشی کودک، همایش مستوره اردلان، مراسم مولودی‌خوانی سنتی و تجلیل از خاندان قرآنی، دومین جشنواره عکاسی و برپایی نمایشگاه به صورت ملی و بین‌المللی با موضوع هفته فرهنگی (سنه) و...از شاخص‌ترین برنامه‌های هفته سنه در شهر فرهنگی سنندج خواهد بود.

وی به ظرفیت‌های شهر سنندج در حوزه ورزش به ویژه ورزش‌های پهلوانی هم گریزی زد و گفت: با توجه به اینکه سنندج همواره زادگاه ورزشکاران و قهرمانان ورزشی است در ویژه برنامه‌های هفته سنه به این مهم توجه خاصی صورت گرفته و در همین راستا دومین جشنواره ورزش‌های پهلوانی و زورخانه ای طراحی و برگزار می‌شود.

شهردار سنندج تصریح کرد: نقش موسیقی خانقاهی در ثبت سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی بی بدیل بوده در همین راستا جشنواره مولودی‌خوانی سنتی و تجلیل از خاندان قرآنی در این ایام برگزار خواهد شد.

رشیدی، رونمایی از سردیس استاد نام آشنای کردستان استاد عباس کمندی را از دیگر برنامه‌های شاخص هفته سنه بیان کرد و گفت: طی روزهای اخیر شاهد ایثار جان یکی از شهروندان به نام آرمان بنفشی که برای نجات ۴ شهروند گرفتار در چاه بودیم با پیشنهاد استاندار مسیری به نام این جوان ایثارگر در این مراسم فرهنگی خواهیم بود.

وی در ادامه از همراهی تمام دستگاه‌ها و اعضای شورای شهر در اجرای برنامه های شهرداری و از تلاش و همراهی اصحاب رسانه و عکاسان به ویژه رسانه ملی برای پوشش این رویداد فرهنگی تقدیر کرد.

شهردار سنندج در پایان گفت: بدون شک هفته فرهنگی سنه ظرفیتی کم نظیر برای احیای آداب و رسوم اصیل گذشتگان، آشنا کردن نسل امروز با آثار هنرمندان، مفاخر و مشاهیر کرد و خواهد بود و امیدواریم بتوانیم بهترین بهره را از این ظرفیت ببریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پاکسازی محیط زیست توسط کودکان شهر زاوه در هفته زمین پاک + تصاویر
  • آنچه در آئین افتتاحیه هفته فرهنگی سنندج گذشت + فیلم
  • افتتاحیه برنامه های هفته سنه / سردیس استاد عباس کمندی رونمایی شد + فیلم
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی
  • سردیس استاد عباس کمندی در سنندج رونمایی شد
  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است
  • معرفی ۲۴۰۰ متقاضی تعویض خودروی فرسوده به محیط زیست کردستان
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان