Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی سد آقدکش در آق‌قلا از سال ۹۱ گفت: از ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار موردنیاز برای اجرای این پروژه تاکنون فقط ۱۸ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است و پروژه حدود ۱۲ درصد پیشرفت دارد. ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، علی نظری ظهر امروز در جمع خبرنگاران گزارشی از اقدامات مربوط به سیل اخیر ارائه کرد و اظهار داشت: پس از صدور اخطارهای هواشناسی، جلسه‌ ستاد بحران در آب‌منطقه‌ای استان شکل گرفت و قرار شد برای مهار سیلاب، بخشی از ظرفیت سدها را خالی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برهمین اساس 30 درصد ظرفیت سد بوستان و کبودوال را خالی کردیم و تخلیه سد گلستان را که در حال سرریز بود را آغاز کردیم که تا روز بعد و زمان بارش‌ها ادامه داشت.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان با بیان اینکه میانگین بارش سالانه در استان 450 میلی‌متر است، گفت: تا قبل از وقوع بارش‌های اخیر 397 میلی‌متر بارندگی در استان اتفاق افتاده بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته  38 درصد افزایش داشت. اما بارش‌های اخیر سبب افزایش میزان آن به 597 میلی‌متر شد که 92 درصد نسبت به سال قبل و 83 درصد نسبت به میانگین بلندمدت افزایش یافت.

وی پتانسیل منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی در استان را بیش از دو میلیارد و 485 میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: در جریان سیل اخیر بیش از دو میلیارد و 211 میلیون مترمکعب بارش در استان اتفاق افتاد که سبب جاری شدن سیلاب به ویژه در حوضه گرگانرود شد.

نظری با اشاره به کارکرد سدهای استان به ویژه سد گلستان و بوستان در سیل اخیر گفت: اگر سدهای این منطقه وجود نداشت آب با دبی بیش از یکهزار مترمکعب برثانیه وارد گنبدکاووس می‌شد و این شهر را با خود می‌بُرد.

ضرورت احداث سدهای جدید در گلستان؛ اراضی اولویت‌دار برای کنترل سیلاب زهکشی می‌شودتهیه پرونده مقدماتی سیل اخیر گلستان؛ اهمال کاری برخی دستگاه‌ها بررسی می‎شوداعلام نتایج اولیه تحقیقات درباره سیل اخیر گلستان؛ اقدامات ناقص دستگاه‌ها برای جلوگیری از بحران سیل

وی ادامه داد: شهرستان آق‌قلا یکی از مناطق در معرض خطر بود و برای اینکه بتوانیم حجم آب ورودی به این منطقه را کاهش دهیم در مسیر گرگانرود چند کانال ایجاد کردیم تا بخشی از سیلاب را به دشت هدایت کنیم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان با بیان اینکه کمبود اعتبار مانع احداث سد آقدکش شده است، اظهارداشت: هدف از اجرای این سد مدیریت سیلاب شهرستان آق‌قلا بود و با اینکه از سال 91 کار اجرایی آن آغاز شد اما به دلیل کمبود اعتبار این سد ساخته نشد. از 125 میلیارد تومان اعتبار موردنیاز برای اجرای این پروژه تاکنون فقط 18 میلیارد تومان اعتبار تخصیص پیدا کرده است. در حالی این سد می‎‌توانست حداقل 18 میلیون مترمکعب از آب ورودی را ذخیره کند.

وی با بیان اینکه در گذشته بخشی از رودخانه گرگانرود لایروبی شده بود، عنوان کرد: از مصب گرگانرود تا چارقلی به طول هفت کیلومتر پیش از وقوع سیلاب لایروبی شده بود. برای اینکه آب کمتری وارد شهر گمیشان شود دایک طولی اطراف این شهر ایجاد شد. علاوه براین چهار کانال محیط‌بانی، رهبری، ملت و صفاایشان نیز با همکاری سپاه و ارتش لایروبی شد که به خروج آب از شهر سرعت داد.

نظری به احداث بندولی در منطقه دیگچه از سوی قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) اشاره کرد و گفت: این کانال می‌تواند در زمان طغیان احتمالی گرگانرود شرایط ایمنی را برای مناطق پایین دست ایجاد کند.

انتهای پیام/ ز

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۹۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح عمرانی آبرسانی شهر میبد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، جلال علمدار در بازدید از طرح بزرگ آبرسانی شهر میبد در جلسه‌ای با حضور پیمانکار موانع و مشکلات طرح را بررسی و بر تسریع در روند اجرای این طرح تاکید کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده مقرر شده قبل از شروع فصل گرم سال و پیک مصرف آب این طرح را به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از این طرح بیش از ۲۰۰ لیتر بر ثانیه به توان تولید آب شهر میبد اضافه می‌شود، افزود: این موضوع سبب بهبود کمی و کیفی آب شرب و عدالت در توزیع آب در شهر میبد و همچنین شهر بفروئیه و روستا‌های بخش مرکزی میبد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد ادامه داد: با بهره برداری از طرح آبرسانی شهر میبد بیش از هشتاد هزار نفر از آب شرب پایدار و باکیفیت بهره مند می‌شوند.

علمدار تصریح کرد: این طرح شامل بیش از ۱۷ کیلومتر خط انتقال آب، تجهیز ۸ حلقه چاه، ساخت یک باب مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی و اجرای خطوط برقرسانی است.

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح عمرانی آبرسانی شهر میبد
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • پیشرفت فیزیکی بیمارستان کسری به ۹۸ درصد رسید
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر مربع از بلوچستان را درگیر کرد
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر را درگیر کرد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی