Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@16:26:44 GMT

نرخ بیکاری در خراسان‌شمالی به ۱۰.۴ درصد رسید

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۹۶۹۸

نرخ بیکاری در خراسان‌شمالی به ۱۰.۴ درصد رسید

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حسن نوری، مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان، امروز، سوم اردیبهشت ماه در نشست خبری به مناسبت هفته کار و کارگر اظهارکرد: نرخ بیکاری در سال طی چهار نوبت در بهار، تابستان، پاییز و زمستان اعلام می‌شود که با توجه به بافت استان و اشتغال مردم این منطقه در حوزه کشاورزی و دامپروری این شاخص در ایام مختلف متغییر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه نرهخ مشارکت اقتصتادی مردم خراسان شمالی طی سال گذشته 40.5 درصد بوده است، افزود: درمیانگین کشوری نرخ مشارکت اقتصادی مردم 44.9 صدم درصد است.
نوری خاطرنشان کرد: 18هزار و 500 نفر از کارگران ساختمانی این استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و هم اکنون استان دارای یک هزارو 700 نفر سهمیه بیمه بوده که هنوز کسی برای استفاده از آن مراجعه نکرده است.
وی با اشاره به سهم چهار هزار و 10 میلیارد ریالی استان از تسهیلات روستایی و عشایری، گفت: تاکنون 270 میلیارد تومان تسهیلات چهارو شش درصد و سرمایه در گردش 10 درصد در این حوزه پرداخت شده است.
نوری با بیان اینکه در این زمینه جزو استان‌های نخست کشور هستیم، افزود: آمادگی داریم تا سهم سایر استان‌ها از اعتبارات روستایی و عشایر که جذب نشده است، را هم جذب کنیم.
وی یادآورشد: 70 درصد از تسهیلات روستایی و عشایری پرداخت شده متعلق به بخش کشاورزی و دامپروری بوده و مابقی در بخش‌هایی همانند گردشگری اعطا شده است.
نوری با اشاره به اینکه انحراف تسهیلات مشاغل روستایی و عشایری استان 10 درصد گزارش شده، گفت: برخی از انحراف‌ها سهوی و برخی قصور مجریان طرح‌ها است که سال جاری، تمرکز ما بر نظارت بر نحوه اجرای این طرح‌ها است.
وی بیان کرد: تمام طرح‌های اشتغالزای روستایی و عشایری استان به لحاظ وضعیت پرداخت تسهیلات، تطابق میزان اعتبار با اشتغال و نحوه اجرای طرح مورد بررسی قرار می‌گیرد.
نوری خاطرنشان کرد: در صورتی که تعهدات دردریافت تسهیلات توسط مجری طرح اجرا نشده باشد، تسهیلات به طور کامل بازپس گرفته می‌شود یا با نرخ 18 درصد محاسبه می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن نرخ بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۹۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر سعید ابیت اظهار کرد: همزمان با آئین سنتی طلب باران و پنجاه به در دومین جشنواره روستایی و عشایری در این استان قزوین دایر می‌شود.

وی افزود: با برنامه ریزی و هماهنگی‌های انجام شده عشایر این استان در این جشنواره با برپایی سیاه و سفید چادر حضور فعال خواهند داشت.

وی اظهار داشت: عشایر از طوایف، ایلات و مناطق مختلف استان با عرضه محصولات لبنی، گیاهان دارویی، صنایع دستی، پخت نان و آش‌های محلی توانمندی‌های خود را بعنوان جامعه مولد به معرض نمایش خواهند گذاشت.

ابیت یادآور شد: این نمایشگاه از ۱۷ تا ۲۱ اردیبهشت امسال در محل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان قزوین از ساعت ۱۵ الی ۲۱ همراه با بازی‌های محلی و بومی اقوام ایرانی برگزار خواهد شد.

کد خبر 6097703

دیگر خبرها

  • سهم ناچیز سدهای خراسان شمالی از بارش‌ها/ آب ذخیره کمتر شد
  • ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است
  • جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • جشنواره روستایی و عشایری در قزوین برگزار می‌شود
  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم