Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-02@12:46:56 GMT

سدهای خوزستان از حالت بحرانی خارج شدند

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۹۹۴۱

سدهای خوزستان از حالت بحرانی خارج شدند

مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب سازمان آب و برق با بیان اینکه در حاضر شرایط رودخانه ها تثبیت شده است، گفت: چنانچه باران شدید یا سیلاب در راه نباشد وضعیت سدها از حالت قرمز بحرانی که آب زیادی وارد مخازن می‌شد خارج شدند.

داریوش بهارلویی ظهر امروز در گفت‌وگو با فارس در اهواز، در رابطه با آخرین وضعیت سدهای خوزستان اظهار کرد: ورودی سدهای خوزستان کاهش پیدا کرده به تناسب از حجم خروجی‌ سدها نیز کم شده و دبی رودخانه کارون در مقطع اهواز نسبت به چند روز گذشته 400 تا 500 متر مکعب بر ثانیه کاهش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حاضر شرایط رودخانه ها تثبیت شده است، افزود: چنانچه باران شدید یا سیلاب در راه نباشد وضعیت سدها از حالت قرمز بحرانی که آب زیادی وارد مخازن می‌شد خارج شدند.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب سازمان آب و برق با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی خوزستان مبنی بر اینکه شرایط بارش‌ها در اردیبهشت ماه به سمت نرمال و بیش از نرمال است، گفت: بخشی از سیلاب مربوط به سیلاب دشت است اگر چه هر چقدر از میزان خروجی سدها کم شود اثر خود را در سیلاب دشت خواهد گذاشت.

بهارلویی با بیان اینکه شرایط اضطراری که در شهرهای آبادان و خرمشهر اعلام شد بخشی مربوط به سیلاب دشت و بخشی مربوط به مد است، عنوان کرد: سدها به تناسب میزان ورودی و حجمی که نیاز است کم کردیم ضمن اینکه هر چقدر به پایان اردیبهشت نزدیک می‌شویم بارش باران کم خواهد شد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سد خوزستان سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۹۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشی از بودجه عمرانی دستگاهها صرف آموزش کارگران می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد عظیمی پیش از ظهر سه شنبه در همایش روز جهانی کارگر که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: هرچقدر از اقتصاد دولتی فاصله بگیریم و بخش خصوصی را فعال کنیم موفق‌تر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه عملکرد وزارت کار در بخش‌های مختلف قابل توجه بوده است، افزود: در کاهش نرخ بیکاری شاهد اتفاقات موثری در این دولت بوده‌ایم.

معاون ویزر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اذعان کرد: در راستای توجه به امنیت معیشتی مردم نیز کالابرگ الکترونیکی را پیش بردیم و کاهش ۱۴ درصدی صدمات حین کار یک رقم چشمگیر است.

عظیمی آموزش مهارت را رسالت اصلی سازمان فنی حرفه‌ای کشور خواند و گفت: تلاش این است که ۵۰ درصد ظرفیت جوارکارگاهی را توسعه دهیم.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خاطر نشان کرد: اساسنامه سازمان در مجلس شورای اسلامی مصوب شد و یکی از بندهای آن، این است که دولت مکلف شده بخشی از بودجه عمرانی سالانه دستگاهها را صرف آموزش مهارت کارگران کند.

وی با بیان اینکه کردستان دارای ظرفیت‌های اثرگذاری است، اظهار کرد: نیروی انسانی بهترین و ارزشمندترین ظرفیت کردستان محسوب می‌شود.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: نقش ممتاز و برجسته مردم کردستان غیرقابل انکاری است و با افتخار ایرانی جماعت به وجود کردستان قهرمان افتخار می‌کند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در عرصه های مختلف کردستانی ها درخشیده اند، گفت: کردستان بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده و باید در مورد آن بیشتر صحبت شود.

عظیمی اعلام کرد: برگزاری آیینهای سنتی و محلی کردستان فرصت ارزشمندی برای معرفی ظرفیت‌های کردستان است و باید همه مردم در معرفی ظرفیت‌های استان نقش ایفا کنند.

کد خبر 6093051

دیگر خبرها

  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • احتمال سیلاب و ریزش کوه در محورهای کوهستانی خوزستان/ پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی تردد
  • توقف خارج از خانه ملوان و فولاد/نساجی از سد ذوب‌آهن گذشت
  • آماده باش مخابرات خوزستان در پی هشدار بارش سنگین و وقوع سیلاب احتمالی
  • بحرانی بودن کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه
  • آماده‌باش خوزستان همزمان با ورود احتمالی بارش‌های سیل‌آسا
  • شناسایی تجهیزات در خطر سیلاب خوزستان
  • بخشی از بودجه عمرانی دستگاهها صرف آموزش کارگران می‌شود
  • لزوم شتاب بخشی به تکمیل زنجیره ارزش/ نباید به خارج وابسته باشیم
  • بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم