Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امور داخلی مجلس با بیان اینکه یکی از مباحث اصلی استعفای اخیر محمدجواد ظریف به نحوه برخوردهای وزیر نفت بازمی‌گردد، گفت: زنگنه روابط نفتی با کشورهای همسایه و تعامل با کشورهای همراه ایران را نابود کرده است.

به گزارش مشرق، ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور زنگنه وزیر نفت در جلسه آتی خانه ملت برای پاسخگویی به سؤالات ملی تعدادی از نمایندگان گفت: یکی از مباحث اصلی استعفای اخیر محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه به نحوه برخوردهای بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت بازمی‌گردد، چرا که ظریف نسبت به کوتاهی‌هایی که وزیر نفت در عرصه‌های بین‌المللی در خصوص وظایفش داشته است، گلایه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

فیلم / چرا زنگنه با ساخت پالایشگاه مخالف است؟ زنگنه: برای حفظ جان مردم با جان و دل به زیر آب رفتن تاسیسات نفتی را پذیرا شدیم

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تصریح کرد: بزرگترین خبط زنگنه نابودی زیرساخت‌های کارت سوخت در کشور بود، چرا که براساس نظر کارشناسان، این کار وزیر نفت در هر روز منجر به خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی و سود هنگفت قاچاقچیان سوخت است و با این کار سهمیه‌بندی صورت‌گرفته با نابودی این زیرساخت‌ها از بین رفت.

ابوترابی گفت: متأسفانه زنگنه کاری کرد که همکاری ایران با شرکت‌های حاضر در کشورهای همسایه که تعامل زیادی با کشورمان داشتند، به بهانه حضور توتال در کشورمان قطع شد، در حالی که گاز به مرزهای پاکستان رسیده بود و امارات هم به دنبال تسخیر بازارهای گاز منطقه و دنیا است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: زنگنه قول داده بود که پرونده کرسنت ظرف مدت شش ماه بسته شود، در حالی که هم‌اکنون جمهوری اسلامی محکوم به پرداخت جریمه در این خصوص شده است.

وی افزود: زنگنه بیش از ۱۴ سال وزیر نفت بوده است و باید با اقدامات خود کاری می‌کرد که در زمینه تولید و ساخت پالایشگاه در کشور خودکفا شویم، اما او این کار را نکرد، در حالی که سپاه در این مسیر گام برداشت و خودکفا شدیم.

ابوترابی گفت: برخوردهایی که زنگنه با مسئولان چینی، هندی و پاکستانی کرده است، منجر به آن شد که بسیاری از سرمایه‌گذاری آنها و همکاری‌های مشترکمان از بین برود.

وی تصریح کرد: وزیر نفت یکی از مخالفین جدی و پر و پا قرص ایجاد بورس نفت در کشور است، در حالی که در شرایط فعلی اقتصادی، راه‌اندازی این بورس بسیار راه‌گشاست و می‌تواند با عرضه نفت خام در این بورس، تحریم‌ها را دور زده و بخش خصوصی را برای کمک به کشور فعال کنیم.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس خاطرنشان کرد: زنگنه با عدم تعامل و نقدپذیری و همچنین عدم همراهی لازم، ضربه‌های زیادی به صنعت نفت و گاز کشور در دوران تحریم‌ها زده است این در حالی است که متأسفانه وی ضعف خود را با همراهی برخی نماینده‌های مجلس و ارائه قیر و… به آنها پوشانده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید گام دوم انقلاب وعده های روحانی اخبار سیل زنگنه مجلس شورای اسلامی محمد جواد ظریف وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۰۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب تشکیل استان تهران شرقی

آفتاب‌‌نیوز :

سید محمدتقی شاهچراغی، معاون وزیر کشور امروز در جلسه شورای اداری ورامین با تاکید بر لزوم پیگیری و رسیدگی به مطالبات مردم اظهار کرد: فرایند تشکیل استان شرقی و استان شدن ورامین آغاز شده و در مسیر اجرا قرار دارد.

وی با بیان اینکه بخشی از کار‌های استان تهران شرقی پیش رفته است، گفت: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود. 

معاون وزیر کشور با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: انتخابات در استان تهران کم‌نظیر بود که با همکاری تمام استانداران و فرمانداران پیگیری شد و در احقاق ۴ راهبرد فرموده مقام معظم رهبری گام‌های ارزشمندی را شاهد بودیم.

شاهچراغی تصریح کرد: در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان و ۲۲ حوزه انتخابیه، ۹۰ داوطلب برای تصاحب ۴۵ کرسی مجلس شورای اسلامی در روز ۲۱ اردیبهشت رقابت می‌کنند. 

رئیس ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: دشمنان ما از برگزاری انتخابات پرشور در ایران هراس داشتند و پیام‌های رسمی صادر کرده بودند که اختلال و ضربه‌ای به انتخابات وارد می‌کنند، اما انتخابات در تمام کشور و حتی در مرز‌ها به‌خوبی انجام شد و برای اولین بار بیش از ۹۹ درصد آرای مردم به‌صورت آنلاین اتخاذ شد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است
  • مژده 500 میلیاردی وزیر در دیدار با ورزشکاران
  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • پلوسی خواستار استعفای نتانیاهو شد
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند