Web Analytics Made Easy - Statcounter

ظریف چرا به نیویورک رفت؟، اعلام ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا به عنوان سازمان تروریستی، لغو سفرهای رئیس جمهور به دلیل شرایط جوی، تنگه هرمز تنگ تر می شود از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در سه شنبه سوم اردیبهشت ماه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان،  ظریف چرا به نیویورک رفت؟، اعلام ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا به عنوان سازمان تروریستی، لغو سفرهای رئیس جمهور به دلیل شرایط جوی، تنگه هرمز تنگ تر می شود از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در سه شنبه سوم اردیبهشت ماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکایی ها کشش پرداخت هزینه سیاست های اشتباه ترامپ را ندارند

«حسن عابدینی» شب گذشته (دوشنبه دوم اردیبهشت) پس از اعلام لغو تمدیدهای نفتی ایران از سوی آمریکا با حضور در استودیو خبری شبکه خبر سیما به بررسی این اقدام آمریکا پرداخت با تاکید بر اینکه آمریکا این بار هم کاری از پیش نمی برد، گفت: «کارکنان امریکا در 2 سال گذشته تلاش خود را برای انجام عملیات روانی علیه ایران متمرکز کرده اند که یکی از سیاست های روی میز آنها موضوع تحریم های ایران است.»

 

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه طی سال گذشته موضوع به صفر رساندن صادرات نفت ایران در دستور کار امریکا قرار گرفته است، گفت: «تاریخ 4 نوامبررا هم از سوی آمریکا برای اینکار در نظر گرفته شده بود که این اتفاق در آن تاریخ نیفتاد.»

 

وی با بیان اینکه اعلام موضع جدید آمریکا برای عدم تمدید معافیت های نفتی ایران نشاندهنده آن است که این کشور قصد انجام عملیات روانی سنگینی طی 10 روز آینده علیه ایران را دارد، گفت: «نکته جالب این است که در گذشته نیز هم چنین تلاشی صورت گرفت و دو روز مانده بود به اجرای طرح، از سوی امریکا اعلام شد که این 7 کشور معاف از اجرای طرح تحریمی هستند.»

 

طرح «معامله قرن» از پیش شکست خورده است

«محمد کرمی راد» در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان در خصوص بیانیه نشست اتحادیه عرب مقابل طرح «معامله قرن» گفت: توافقات زیادی برای اسرائیل و فلسطین ایجاد شده که از آن جمله می توان به کمپ دیوید اشاره کرد. این توافقات را عوامل سست ایمان در جنبش فتح را موجب شدند.

 

عضو پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که  طرح های این چنینی سرمایه گذاری استکبار، آمریکا و اسرائیل بر روی برخی از مهره های اسلامی و عربی است، افزود: در حال حاضر با استفاده از چنین طرح هایی سران کشورهای عربستان تربیت شده های آمریکا شده اند.

 

وی اظهارداشت: برخی از سران کشورهای عربی امروز غلامان حلقه به گوشی هستند که ترامپ می گوید مانند گاو آن ها را می توان دوشید. برخی از سران مانند آل سعود در موضوع منافعی که آمریکا و غرب دنبال می کنند تلاش می کنند. برخی از سران کشورهای اسلامی نه از روی ترس و بزدلی بلکه به دلیل عمق نفوذ آمریکا و انگلیس این اقدامات را انجام می دهند.

 

مصوبات دولت برای کمک به سیل زدگان در خوزستان جای تقدیر دارد

«سید راضی نوری» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد وضعیت سیلاب در استان خوزستان گفت: علاوه بر اینکه استان خوزستان درگیر باران های سیل آسا بود، سیلاب های استان های بالادست نیز به این استان ورود کرد و باعث خسارات و آسیب هایی به زمین های کشاورزی و زیرساخت های این استان شد.

 

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر زیرساخت های این استان در بخش آب و برق و همچنین جاده و راه های ارتباطی دچار مشکل شده است و تقریبا تمامی زمین های کشاورزی مردم آسیب جدی دیدند و محصول شان از بین رفته است.

 

وی ادامه داد: دولت مصوبات خوبی را برای کمک به سیل زدگان استان خوزستان در نظر گرفته است که اگر این مصوبات اجرایی شود، انقلابی را در استان خوزستان به وجود می آورد.

 

وی با تقدیر از رییس جمهور برای حضور در استان خوزستان و بررسی روند امور در این استان اظهار داشت: پیگیری های دولت جای تقدیر دارد و مصوبات خوبی را در این زمینه داشته است. یکی از مصوبات دولت در رابطه با تسهیلات پنج میلیون تومانی به کشاورزان است که این اقدام شجاعانه و قابل تقدیری است.

 

تنگه هرمز تنگ تر می شود

بسته شدن تنگه هرمز یکی از تهدیدهای بزرگی است که ایران در مقابل زیاده خواهی های استکبار در منطقه همواره بر آن تاکید داشته.

 

این بار نیز در مقابل تحریم های شدید نفتی و محدودیت ها علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ایران معتقد است که بستن تنگه هرمز برایش کاری ندارد.

 

در همین رابطه، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته است:‌«تنگه هرمز طبق قوانین بین المللی یک گذرگاه دریایی است و اگر از استفاده از آن منع شویم، آن را خواهیم بست، درصورت وجود هرگونه تهدید در حمایت و دفاع از آب‌های ایران کوچکترین تردیدی نخواهیم کرد، از آبروی خود دفاع خواهیم کرد و هرکجا بحث دفاع از حق ایران باشد مقابله به مثل می‌کنیم.»

 

علیرضا تنگسیری این اظهارات را در گفتگو با شبکه العالم و ساعاتی پس از اعلام تصمیم تازه و قریب الوقوع آمریکا برای به صفر رساندن فروش نفت ایران اعلام کرد.

 

از سویی دیگر، «علی گلمرادی» نماینده ی مجلس و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه ای با اسپوتنیک در واکنش به اقدام آمریکا در لغو معافیت های نفتی ایران گفت: «ما گزینه های متفاوت، متنوع و متعددی در قبال اقدامات آمریکا داریم و محدود به یک یا دو گزینه نیستیم و بر اساس هم اندیشی که در بین ارکان نظام وجود دارد و بررسی منافع و مضراتی که از قبل تصمیمات شامل حال کشور می شود حتما تصمیمات مطلوب و مناسبی اتخاذ خواهیم کرد، بحث تنگه ی هرمز هم یکی از چند مسئله و گزینه هایی است که مد نظر است اما اینکه بالاخره چه تصمیمی اتخاذ شود بستگی به خروجی هم اندیشی ارکان نظام و سیاست گذاری هایی است که در رابطه با این موضوع باید مد نظر قرار گیرد.»

 

لغو سفرهای رئیس جمهور به دلیل شرایط جوی

یک مقام آگاه در دفتر رئیس جمهوری در گفت و گو با خبرنگار دولت خبرگزاری شبستان، از لغو سفرهای استانی رئیس جمهوری به مناطق سیل زده خبر داد.

 

وی گفت: رئیس جمهور فردا به کردستان و پنجشنبه به کرمانشاه سفر نخواهد کرد.

 

طبق اظهارات این مقام آگاه دلیل لغو این سفرها، شرایط ناپایدار جوی است.

 

اقدام آمریکا دموکرات مآبانه نیست/قلمروهای اقتصادی در برابر تحریم متحد شوند

«ایرج ندیمی» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان در خصوص عدم تمدید معافیت های نفتی خریداران ایران از سوی آمریکا گفت: رفتار کدخدا منشانه آمریکا نسبت به همه دنیا و اینکه حق انتخاب را از آن ها می گیرد منطقی نیست.

 

مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: این اقدام آمریکا دموکرات مآبانه نیست و نشان می دهد که واشنگتن قانون جنگل را اجرا می کند و این زشت ترین رفتار است. آمریکا به گونه ای اقدام می کند که انگار همه کشورهای جهان مثل ایالت و استان او هستند.

 

وی تاکید کرد: کشورهای مختلف خریدار نفت ایران باید در برابر آمریکا واکنش نشان دهند زیرا این واکنش بیش از آن که اقتصادی باشد در خصوص استقلال این کشورها خواهد بود.

 

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا به عنوان سازمان تروریستی اعلام شد

نمایندگان ملت در ادامه جلسه  علنی امروز (سه شنبه، 3 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی و در  بررسی  جزئیات طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان «سازمان تروریستی» توسط ایالات متحده آمریکا در ماده یک  طرح مقرر کردند، به منظور اقدام متقابل در برابر تصمیم و یا اقدام ایالات متحده آمریکا در تضعیف صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی و از آنجا که این رژیم بر خلاف اصول مسلم حقوق بین الملل، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که مطابق اصل یکصد و پنجاهم(۱۵۰) قانون اساسی به عنوان یکی از ارکان حاکمیتی دفاعی ایران شناخته می شود، سازمان تروریستی خارجی اعلام نموده است؛ به موجب این قانون فرماندهی مرکزی آمریکا (سنت کام)، نیروها و سازمانها و یا نهادهای تحت اختیار این فرماندهی، تروریست اعلام می شوند و هرگونه کمک اعم از نظامی، اطلاعاتی، مالی، فنی، آموزشی، خدماتی و تدارکاتی به این نیروها جهت تقابل با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران همکاری در اقدام تروریستی محسوب می گردد.

 

ظریف چرا به نیویورک رفت؟

«محمد جواد ظریف»‌ وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز راهی نیویورک شد.

 

مهمترین هدف سفر او به آمریکا، شرکت در نشست " روز بین‌المللی چندجانبه گرایی و دیپلماسی برای صلح " در مجمع عمومی سازمان ملل متحد عنوان شده است.

 

اما ظریف در این سفر دو اقدام مهم دیگر هم انجام می دهد.

 

او «مجید تخت روانچی» نماینده جدید ایران در سازمان ملل را نیز با خود همراه ساخت تا در آغاز ماموریتش تنها نباشد.

 

این همراهی به این دلیل انجام می شود که ظریف چندین سال سرپرستی نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد را برعهده داشته و با چند و چون این شغل آشنایی ویژه دارد.

 

از سویی دیگر، روز گذشته آمریکا تحریم های نفتی علیه ایران را سخت تر کرد و حضور ظریف در مجمع عمومی سازمان ملل متحد می تواند در اطلاع رسانی بیشتر راجع به این اقدام آمریکا موثر باشد./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران کانون مساجد جشن نیمه شعبان روز ارتش آذربایجان غربی سپاه شیراز سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۰۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ

دستگیری دانشجویان معترض حامی فلسطین در دانشگاه "یو سی ال ای" در شهر لس آنجلس آمریکا/ رویترز مراسم روز جهانی کارگر در شهر هاوانا کوبا/ رویترز نصب دوش های سیار برای در امان ماندن از گرما در شهر مانیل فیلیپین/ رویترز نوشتن پیام های تشکر برای دانشجویان معترض حامی فلسطین در دانشگاه های آمریکا روی چادرهای اردوگاه های آوارگان جنگی در شهر رفح در جنوب نوار غزه/ رویترز گل های لاله در پارکی در شهر کی یف اوکراین/ رویترز برداشتن آب از چاهی در شهر کاسارا هند/ رویترز جشنواره بین المللی سبک زندگی مسلمانان در گروزنی روسیه/ تاس جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، طی مراسمی در اتاق شرقی کاخ سفید، به جان کری، فرستاده ویژه ریاست جمهوری ایالات متحده در امور آب و هوا، مدال آزادی ریاست جمهوری، بالاترین افتخار غیرنظامی کشور را اهدا می کند./ POOL خانواده اسرای اسرائیلی در اختیار حماس در جریان اعتراضاتی یک بزرگراه در شهر تل آویو را مسدود کرده اند./ خبرگزاری فرانسه سفر تبلیغاتی دونالد ترامپ به شهر "فری لند" ایالت میشیگان آمریکا/ رویترز یک کلونی زنبورهای عسل روی چراغ های راهنمایی رانندگی در شهر نیویورک آمریکا اعضای کمیته اقدام مشترک باشگاه مطبوعاتی شهر کراچی پاکستان در حال برگزاری تظاهرات اعتراضی برای حقوق روزنامه نگاران به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات در باشگاه مطبوعاتی کراچی هستند./ زوما تظاهرات ضداسرائیلی دانشجویان در استانبول در همبستگی با اعتراات دانشجویان در دانشگاه های آمریکا بر ضد نسل کشی اسرائیل در نوار غزه/ زوما پانداهای باغ وحشی در چین/ زوما گوزنی در یک مزرعه کلزا/ آلمان/ dpa خشک کردن محصول ذرت از سوی کشاورزان بنگلادشی/ زوما کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دیدنی های امروز؛ اعتراضات روز جهانی کارگر

دیگر خبرها

  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه در تنگه هرمز
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده بدست سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان
  • دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ
  • اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی
  • (ویدیو) مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجو‌ها را نزنید آقای بایدن!
  • ببینید | جملات خبرساز مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجوها را نزنید آقای بایدن!
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین