Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@14:00:01 GMT

مرمت چاپارخانه ارمیان سمنان

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۰۷۴۵

مرمت چاپارخانه ارمیان سمنان

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میامی گفت: مرحله دوم مرمت چاپارخانه ارمیان انجام شد.

به گزارش ایسنا، سیدمحمدصادق رضویان افزود: مرحله دوم مرمت این اثر تاریخی شامل اجرای مجدد دیوار سنگی، پی بندی دیواره‌ها، انجام کاهگل و سیم گل بدنه، تخلیه آوار و نخاله‌ها از برج است که با مشارکت دهیاری ارمیان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: پیش از این نیز کار مرمت چاپارخانه روستای ارمیان با هدف حفاظت و استحکام‌بخشی و بازسازی این بنا انجام شده بود.

رضویان با بیان اینکه این چاپارخانه در ادامه جاده ابریشم و مسیر شاه‌عباسی و در حد فاصل بین دو کاروانسرای میامی و دهملا واقع شده، تصریح کرد: مشابه این چاپارخانه در خارتوران نیز وجود دارد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میامی با اشاره به اهمیت روستای ارمیان اضافه کرد: تعدد بناهای تاریخی و همچون وجود این چاپارخانه در روستای ارمیان نشان از اهمیت ارمیان در دوره‌های مختلف و از جمله در عصر صفوی دارد و نشان می‌دهد که این روستا در آن دوره محل تردد بسیاری از مسافران بوده است.

وی در خصوص کاربری چاپارخانه‌ها در گذشته‌های دور اظهار کرد: چاپارخانه‌ها، کارکرد امروز اداره پست را داشته و معمولاً از آنها برای استراحت چاپارها و تعویض اسب‌های خسته با اسب‌های تازه نفس نیز استفاده می شده است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میامی با اشاره به اینکه چاپارخانه‌ها بین دو مقر حکومتی یا بین دو شهر و در مسیرهای پرتردد تعبیه می‌شدند، خاطرنشان کرد: چاپارخانه‌ها شامل یک جای نگهداری اسب، یک اتاق مسؤول چاپارخانه و یک مال‌بند و…بودند.

بافت تاریخی، چنار کهنسال، بقعه ارمیای نبی، چاپارخانه و باغ‌ها و کوچه‌باغ‌های زیبا و…از جاذبه‌های روستای ارمیان میامی است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مرمت بنا منطقه سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۰۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد

مدیرکل بهزیستی استان سمنان خواستار پیگیری دقیق طرح جامع مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان شد و گفت: ساختارمندی مناسب و یکپارچگی مطلوب در حوزه آموزش و پرورش مزیت استان سمنان در اجرای این طرح است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه نکته اساسی که در راستای اجرای طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان وجود دارد، این است که غربالگری‌ها به‌خوبی انجام شود، گفت: در قالب این طرح گروه‌های در معرض خطر، پرخطر و کسانی‌که نیاز به خدمات فوریتی دارند، به بخش‌های مربوطه ارجاع داده شوند.

منطقی افزود: در سال گذشته، تعدادی ارجاعی از آموزش و پرورش داشتیم که مداخلات لازم در راستای رفع مشکل از سوی بهزیستی این استان انجام شد و از ابتدای سال جاری هم تعدادی از دانش‌آموزان که باید در کارگروه فوریت‌های روانی اجتماعی مورد بررسی و رفع مشکل قرار می‌گرفتند، زیر پوشش قرار گرفتند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • هدف دولت سیزدهم تقویت گردشگری در استان‌های غربی است
  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی
  • ماجرای ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی چیست؟
  • ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی مربوط به سال ۱۳۹۸است
  • آبرسانی به ۷۶۶ روستای خوزستان در جهاد آبرسانی
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • ممنوعیت ورود موتورسیکلت‌ به بازار اصفهان از ۱۷ اردیبهشت/بودجه مرمت بازار ۵ برابر شد
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان