Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:46:47 GMT

۷ مرکز خدمات جامع سلامت در چهارمحال و بختیاری افتتاح می شود

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۰۸۵۰

۷ مرکز خدمات جامع سلامت در چهارمحال و بختیاری افتتاح می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید راشد جزایری پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان به مناسبت هفته سلامت، با اشاره به انتشار بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: این بیانیه و سیاست‌های کلی نظام سلامت ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری، دستورالعمل‌های ابلاغی رئیس جمهور و بیانیه وزیر بهداشت و برنامه ششم توسعه مورد توجه دانشگاه علوم پزشکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به سلامت در توسعه تاکید شده و دانشگاه علوم پزشکی خود را موظف به اجرای این مهم می‌داند که باید زیرساخت لازم فراهم شود و در استان ۹۵ درصد از زیرساخت‌ها محقق شده و مابقی نیز در حال تکمیل است.

افتتاح سه مرکز بهداشت در شهرستان لردگان

وی از افتتاح مراکز خدمات جامع سلامت در استان در هفته سلامت خبر داد و گفت: سه مرکز خدمات جامع سلامت و یک خانه بهداشت در شهرستان لردگان، سه مرکز خدمات جامع سلامت در شهرستان بروجن، یک مرکز خدمات جامع سلامت در شهرستان شهرکرد و تعدادی خانه بهداشت در سایر شهرستان‌های استان افتتاح خواهد شد.

جزایری تصریح کرد: تکمیل ۱۰۰ درصدی پایگاه سلامت حاشیه شهرها، توزیع نیروی انسانی مورد نیاز مراکز بهداشتی و درمانی، تهیه سند اجتماعی برای تمامی برنامه‌های عملیاتی حوزه بهداشت، اولویت برنامه‌های اصلاح رژیم غذایی جامعه از جمله مواردی است در استان عملیاتی شده یا در دست اجرا است.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: دسترسی بهداشت از حقوق اساسی انسان‌ها است که برای تحقق آسان و رایگان این مهم باید بر ارائه خدمات بهداشتی درمانی با کیفیت بالا سرمایه‌گذاری کرد.

جزایری بیان کرد: درمان دارای هزینه‌های بسیاری است که در حال حاضر نیمی از جمعیت جهان به خدمات بهداشتی اولیه دسترسی ندارند و سالانه حدود ۱۰۰ میلیون نفر در جهان به دلیل پرداخت هزینه‌های بهداشتی و درمانی به زیر خط فقر شدید می‌روند.

۳۰۵ خانه بهداشت استان چهارمحال و بختیاری فعال است

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: پوشش همگانی سلامت سه پایه دارد که شامل افزایش سطح سواد سلامت جامعه، آموزش خود مراقبتی به مردم و آموزش به عنوان رکن سلامت می‌شود.

جزایری با اشاره به اینکه اکنون ۹۹ درصد از جمعیت کشور به خدمات سطح اولیه بهداشتی درمانی دسترسی دارند، گفت: در استان ۹۳ درصد از افراد دارای بیمه هستند که از این میزان ۷۲ درصد، بیمه روستایی در قالب پزشک خانواده دریافت می‌کنند.

وی گفت: در حال حاضر به جمعیت حدود ۹۴۵ هزار نفر استان و همچنین به ۵۹ هزار عشایر که پنج تا شش ماه از سال در چهارمحال و بختیاری مستقر هستند، خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تصریح کرد: ۳۰۵ خانه بهداشت استان چهارمحال و بختیاری فعال در خدمات رسانی است.

جزایری بیان کرد: دسترسی به مراکز خدمات جامع سلامت استان دارای پوشش ۹۵ درصدی در استان بوده و امید است یک تا دو سال آینده به ۱۰۰ درصد برسد.

وی بیان کرد: سنجش کیفیت خدمات براساس سامانه سیب در استان حدود ۹۶ درصد اعلام رضایتمندی داشته و سه درصد عدم رضایت خود را عنوان کردند که نارضایتی‌ها شناسایی و برای آنان برنامه‌ریزی شده است.

جزایری گفت: آموزش سلامت در نهایت منجر به تغییر رفتار بهداشتی مناسب می‌شود که بدون این آموزش، سلامت کامل نخواهد بود.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه سواد سلامت یک شاخص حیاتی است، تاکید کرد: در آموزش سلامت در بُعد آموزش خود مراقبتی به دنبال خود مراقبتی فردی، اجتماعی، سازمانی و خودیاری هستیم.

جزایری افزود: هدف از اجتماعی شدن سلامت، توانمندسازی مردم است که اگر محقق شود افراد می‌توانند در حفظ سلامت شخصی خود کوشا باشند.

کد خبر 4598422

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب شهرکرد دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد طرح تحول نظام سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۰۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرکرد خنک‌ترین مرکز استان کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل هواشناسی استان گفت: امروز بلداجی با دمای سه درجه خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری ثبت شد.
چراغپور افزود: لردگان و مالخلیفه با دمای ۲۵ درجه بالای صفر گرمترین نقطه چهارمحال و بختیاری گزارش شد.

وی از بارش‌های رگباری در استان خبر داد.

دیگر خبرها

  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • کلنگ‌زنی و افتتاح ۴ طرح بزرگ کشاورزی و دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • ۶۲ نوزاد غرب خراسان رضوی از سقط نجات یافتند
  • شهرکرد خنک‌ترین مرکز استان کشور
  • افتتاح گلخانه سبزی و صیفی هفشجان
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی و بهداشتی در لاران
  • افتتاح دومین نمایشگاه کار در چهارمحال و بختیاری
  • قصه زندگی با بودنش آغاز می‌شود + فیلم
  • ارائه خدمات امدادی به ۴۱۵ حادثه دیده در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان