Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@21:30:17 GMT

توصیه فرماندار سیاهکل برای ساماندهی رودخانه ها

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۱۱۱۰

توصیه فرماندار سیاهکل برای ساماندهی رودخانه ها

فرماندار سیاهکل گفت: لایروبی و ساماندهی آب بندان ها و رودخانه ها می توانند ضمن پیشگیری از بروز حوادث در مسیل ها و حاشیه رودخانه ها، به توسعه بخش کشاورزی و ایجاد اشتغال در سطح روستاها کمک کنند.

به گزارش ایسنا، محمود صوفی در جلسه کارگروه ساماندهی آب بندان‌ها شهرستان سیاهکل، با اشاره به ابلاغ شیوه‌نامه ساماندهی آب بندان‌ها و رودخانه‌های استان، ضمن تاکید بر لزوم اجرای درست این شیوه نامه، عنوان کرد: شیوه نامه ابلاغی فرصت خوبی برای بهره مندی این روستاها خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار سیاهکل ادامه داد: دستگاه‌های متولی این امر با کمک مردم و لایروبی و ساماندهی آب بندان‌ها و رودخانه‌ها می‌توانند ضمن پیشگیری از بروز حوادث در مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها، به توسعه بخش کشاورزی و ایجاد اشتغال در سطح روستاها کمک کنند.

این مقام مسئول به موقعیت اقلیمی و جغرافیایی استان گیلان اشاره کرد و گفت: در چندین دهه گذشته به لحاظ با ارزش شدن باغات و زمین‌ها، توسط افرادی به مسیل ها و مسیرهای رودخانه‌ها و بستر آن تعرض شده است و اگر نگاه همراه با آسیب شناسی بابت سیل اخیر داشته باشیم متوجه این موضوع خواهیم شد که بیشتر این حوادث ماحصل تعرض انسان به طبیعت است.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های متولی وظیفه دارند که با اجرای درست و کاربردی مصوبات و اجرای درست شیوه نامه ابلاغی از بروز سیل در آینده پیشگیری کنند.

فرماندار سیاهکل به اقدامات صورت گرفته در شهرستان در جریان بارش‌های اخیر پرداخت و عنوان کرد: با تصمیم گیری و تصمیم سازی در جلسات ستاد بحران شهرستان اقداماتی پیش‌بینی و مصوب شد و در نهایت تخریبی در بحث بارندگی‌های اخیر در شهرستان نداشتیم.

صوفی خاطرنشان کرد: در شیوه نامه ابلاغی مباحثی مطرح و اختیاراتی به امور آب منطقه‌ای ابلاغ شده، لذا لازم است که آب منطقه‌ای کاربردی‌تر عمل کند و پیگیری بیشتری در اجرای شیوه نامه ابلاغی داشته باشد.

وی یادآور شد: آب منطقه‌ای گزارش اقدامات خود را به فرمانداری ارائه نماید و انتظار است طرح لایروبی و ساماندهی آب بندان و رودخانه‌ها در گیلان برای سایر استان‌ها پایلوت گردد.

این مقام مسئول تصریح کرد: آب منطقه‌ای و سایر دستگاه‌های متولی دقت کنند همان طور که برداشت بی‌رویه در رودخانه‌ها موجب آسیب می‌شود، عدم برداشت اصولی هم می‌تواند به رودخانه‌ها آسیب برساند و موجب خسارات به حوزه‌های کشاورزی، مسکونی و راه و ابنیه شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لايروبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۱۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروندان از تردد و توقف در حریم رودخانه ها خودداری کنند

سید احمد موالی زاده فرماندار اهواز با اشاره به تکمیل شدن ظرفیت سد دز و رهاسازی آب، بر بالا آمدن آب رودخانه دز هشدار داد.

او ادامه داد: شهروندان به ویژه اهالی روستاها از تردد و توقف در حاشیه و حریم رودخانه های دز و کارون خودداری کنند.

فرماندار اهواز گفت: با توجه به رهاسازی آب سد دز، به روستاهای حاشیه رودخانه ها اطلاع رسانی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • شیوه نامه افزایش حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد تشریح شد
  • شیوه‌نامه خدمات غیرحضوری دفاتر اسناد رسمی تصویب شد
  • کشف یک جسد با دست‌ و پای بسته در شهرستان اردل
  • پیدا شدن جسد مردی با دست‌و‌پا و دهان بسته در رودخانه اردل
  • هشدار فرماندار اهواز به مردم درپی رهاسازی آب سد دز
  • (ویدئو) رودخانه دز طغیان کرد
  • دز طغیان کرد + ویدئو
  • ‌رودخانه دز طغیان کرد + فیلم
  • شهروندان از تردد و توقف در حریم رودخانه ها خودداری کنند