Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@06:01:23 GMT

جان گرفتن ۵۰۰ چشمه فصلی و دائمی در اندیکا

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۱۱۵۷

جان گرفتن ۵۰۰ چشمه فصلی و دائمی در اندیکا

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مرادعلی سعیدی پور، سرپرست فرمانداری شهرستان اندیکا گفت: شهرستان اندیکا به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در دل کوه‌های سر به فلک کشیده زاگرس، آب و هوایی متنوع و خاص دارد.

وی، چشمه‌ها و رودخانه‌های فصلی این شهرستان را یکی از جاذبه‌های گردشگری عنوان کرد و بیان داشت: بدلیل خشکسالی‌های سال‌های اخیر بیش‌تر آن‌ها خشک و بی آب شده بودند که بارش‌های مناسب و پر شدن سفره‌های زیرزمینی باعث شده بیش از ۵۰۰ دهنه چشمه و رودخانه فصلی در شهرستان اندیکا جان تازه‌ای بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعیدی پور تصریح کرد: گردشگران و علاقمندان به طبیعت با سفر به منطقه شیمبار، شاهزاده عبدالله، تینا، تاراز، چلوار، تازه، سروند، سوسن سرخاب، تلوک، موری، کمفه، سرحونی، رپی، شلا للر، کتک می‌توانند از نعمت‌های خدادادی در این شهرستان لذت ببرند.

سرپرست فرمانداری اندیکا اذعان داشت: برخی از این چشمه‌ها در مناطق کوهستانی و سخت گذر هستند که برای دیدن آن‌ها نیاز به راهنمای محلی هست و به گردشگران توصیه می‌شود ضمن رعایت این نکته در حفظ و پاکیزگی طبیعت نیز کوشا باشند.

انتهای پیام/گ

احیا چشمه‌ها و رودخانه‌های فصلی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خشکسالی هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۱۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشت جوان گرفتار در رودخانه فصلی قاین نجات یافتند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی کاوسی ظهر شنبه به خبرنگاران اظهار کرد: سه تیم هلال احمر برای نجات هشت جوان گرفتار شده در رودخانه فصلی روستای علی آباد موسویه بخش سده شهرستان قائنات اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: علاوه بر تیم‌های امداد و نجات شهرستان، یک تیم واکنش سریع از استان نیز در محل حضور یافت و افراد گرفتار در سیلاب پس از تلاش سه ساعته نجات یافتند.

کاوسی گفت: همچنین در این عملیات امداد و نجات از خودرو یونیماک و آگو (خودرو آبی و خاکی) برای امدادرسانی استفاده شد.

وی یادآور شد: مردم با توجه به شدت بارندگی‌ها و مسدود شدن راه‌ها از سفرهای غیر ضروری و به دلیل طغیان رودخانه‌های فصلی از حضور و تردد در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند.

استاندار خراسان جنوبی هم در تماس تلفنی با مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، از امدادگران برای نجات این افراد قدردانی کرد.

کد خبر 6096339

دیگر خبرها

  • دستور سرپرست فرمانداری ملارد برای برخورد با انشعابات غیرمجاز
  • گزارش تصویری سفر حجت الاسلام هدایی به شهرستان اندیکا
  • تماشای رودخانه فصلی در سربیشه جان یک نفر را گرفت
  • نجات جان مادر باردار در نهبندان
  • فوران چشمه فصلی سراب کلان بعد از بارش ‌های اخیر + فیلم
  • تولد یک نوزاد در هیاهوی سیلاب/نجات جان دو انسان توسط امدادگران
  • هشت جوان گرفتار در رودخانه فصلی قاین نجات یافتند
  • تولد یک نوزاد در هیاهوی سیلاب نهبندان
  • نجات 8 نوجوان گرفتار در رودخانه فصلی قائنات
  • ۸جوان گرفتار در رودخانه فصلی قاین نجات یافتند