Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-26@09:23:38 GMT

مبارزه با هجوم ملخ‌های مهاجر به هرمزگان

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۱۱۷۷

مبارزه با هجوم ملخ‌های مهاجر به هرمزگان

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،   با توجه به هشدار سازمان خواروبار جهانی (فائو) بارندگی که در هفته‌های اخیر در کشور داشته‌ایم به عنوان یک جاذب برای ورود و حمله حجم عظیمی از گله‌های ملخ شده که به صورت پروازی از شبه جزیره عربستان به ایران می آیند. در حال حاضر شش استان جنوبی کشور درگیر هجوم ملخ‌های مهاجر هستند که با توجه به اینکه هرمزگان پیشانی ورود این ملخ‌ها به حساب می‌آید بیشترین میزان درگیری را نیز با این آفت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در اوایل بهمن ماه سال گذشته اولین گزارش احتمال حمله ملخ صحرایی به کشور از سوی فائو دریاف شد و پیرو آن سریعاً کارشناسان سازمان حفظ نباتات به ۶ استانی که این احتمال می‌رفت آماده باش اعلام شد. به گفته: رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به پایش و ردیابی گسترده ریزش ملخ در ۶ استان کشور تاکنون ۸۴ مورد ریزش دسته جات ملخ‌های صحرایی به کشور رخ داده و عملیات مبارزه با ملخ صرایی تاکنون در سطح ۴۸ هزار ۵۰۰ هکتار از مناطق آلوده به این آفت در کشور انجام شده و پیش بینی می‌شود با وجود پوره گذاری صورت گرفته این مبارزه تا سطح ۲۰۰ هزار هکتار افزایش یابد.

 

این مقام مسئول اظهار کرد: با وجود اینکه ۲۰ درصد محصولات زراعی کشور، ۳۶ درصد تولید محصولات زراعی و باغی کشور، ۳۸ درصد بیشه زارها و ۲۱ درصد مراتع کشور در این ۶ استان قرار دارد این اطمینان را به مردم و کشاورزان خواهیم داد با تلاش دوچندان و اقدام به موقع همکاران در سازمان‌های جهادکشاورزی استان‌ها و دیگر دستگاه‌های مرتبط هیچ‌گونه خسارتی به باغات و مزارع کشور وارد نشود.

 

در هرمزگان و ۵ استان دیگر به دو صورت زمینی و هوایی کار مبارزه با آفت ملخ صحرایی در حال انجام است. این گزارش شامل تصاویری از مبارزه با هجوم ملخ‌های مهاجر در روستای شمیل شهرستان حاجی آباد استان هرمزگان است.

 

ایسنا

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: گوناگون خسارت ملخ هرمزگان جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۱۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان

به گزارش خبرنگار مهر، روز گذشته بود که در گزارشی از وضعیت نامطلوب دانشجو معلمان و مشکلات آنان در مسیر تحصیل و تدریس آنان نوشتیم.

دانشجو معلمان ورودی ۹۸ و ۹۹ که در سال‌های آخر تحصیل خود ناچار شدند در مدارس هم تدریس داشته باشند.

در این گزارش با عنوان معلمی با حقوق ۳۰ هزار تومانی؛ به مشکل ناشی از کمبود معلمین در مدارس و حضور دانشجو معلمان در کلاس‌های درس اشاره شده است. حضور این دانشجو معلمان مشکلاتی همچون کسورات دانشجومعملمان را در پی داشته است.

اقدام قابل تقدیر وزیر آموزش و پرورش

به دنبال این گزارش رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در صفحه شخصی ویراستی اش نوشت: به منظور تقدیر از اقدام جهادی دانشجو معلمان ورودی ۹۸ و۹۹ دانشگاه فرهنگیان (که زودتر از فارغ‌التحصیلی به کلاس درس رفتند) در مرحله ارتقا رتبه بندی ۱۰ امتیاز ویژه به ایشان تعلق خواهد گرفت.

وی افزود: در عنوان بخش مشارکت‌ها ۶ امتیاز و در بخش سنوات تجربی ۴ امتیاز به عنوان تقدیر در نظر گرفته شده است.

ارزش کار این عزیزان در کمک به اعتلای نظام تعلیم و تربیت بیش از این است.

از تلاش‌ها و زحمات این معلمان جوان صمیمانه تشکر می‌کنم.

خبرگزاری مهر ضمن تقدیر از توجه وزیر آموزش و پرورش، امیدوار است در سال‌های آتی به تدریج دیگر شاهد کمبود معلم در مدارس نباشیم تا دانشجو معلمان نیز بدون مشکل به تحصیل در دانشگاه و پس از آن تدریس در کلاس‌های درس حاضر شوند.

کد خبر 6088528 علی قدمی

دیگر خبرها

  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۳۰ درصد آبگیری شد
  • آبگیری ۳۰ درصد از تالاب کجی نمکزار نهبندان
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • روسای FIU سازمان بریکس با یکدیگر دیدار کردند
  • سطح مبارزه علیه ملخ های بومی به ۲۷ هزارهکتار رسید
  • ناکامی قاچاقچیان در جا به جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • تشریح دستاوردهای پلیس در مبارزه با انواع جرایم سازمان یافته و شبکه ای
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • معاون وزیر جهاد کشاورزی از چه می ترسد؟