Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج عبداللهی، دانشیار گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در آستانه برگزاری سومین کنگره بین المللی و سی‌امین کنگره سالیانه انجمن فیزیوتراپی ایران اظهار کرد: این کنگره بیست و دوم تا بیست و چهارم خرداد ماه سال جاری در برج میلاد با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته برگزار می‌شود که جدیدترین دستاورد‌های علمی در آن مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انتقال تجربیات و ارائه آخرین دستاورد‌های علمی مرتبط با فیزیوتراپی هدف اصلی برگزاری این کنگره خواهد بود و شعار امسال کنگره، کاهش درد، بازیابی عملکرد و حفظ کیفیت زندگی است.

دبیر علمی سی‌امین کنگره سالیانه انجمن فیزیوتراپی ایران ادامه داد: مقالات متعددی از متخصصان داخلی و خارجی در این کنگره در قالب سخنرانی، پوستر، میزگرد و کارگاه‌های آموزشی ارائه می‌شود.

عبداللهی در مورد محور‌های این کنگره گفت: درما‌ن‌های دستی و تمرین درمانی، فیزیوتراپی ورزشی، فیزیوتراپی اختلالات کف لگن و فیزیوتراپی اختلالات اسکلتی عضلانی، سالمندان و کودکان از جمله مباحث مورد بحث است همچنین فیزیوتراپی در بیماری‌های مغز و اعصاب و بیماری‌های قلبی تنفسی، تحریک الکتریکی مغز و اخلاق حرفه‌ای نیز از دیگر محور‌های این کنگره به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه در این کنگره حدود ۶۰ مقاله به صورت سخنرانی و ۱۰۰ مقاله به صورت پوستر ارایه خواهند شد، گفت: همه مقاطع فیزیوتراپی، متخصصین مغز و اعصاب، پزشکان عمومی، طب فیزیکی، ارتوپدی همچنین سایر رشته‌های مرتبط همچون کار درمانی، ارتوپدی فنی و پرستاری می‌توانند از مباحث مورد ارائه در این کنگره و امتیاز بازآموزی آن بهره‌مند شوند.

کاهش سن ابتلا به دردهای کمر، گردن و شانه

وی در ادامه با اشاره به اینکه اختلالات اسکلتی و عضلانی شایع مانند درد کمر، شانه و گردن حتی به سنین کودکی و نوجوانی رسیده که علت آن عدم تحرک کافی، عادات غذایی نامناسب و استفاده بیش از حد از بازی‌های کامپیوتری، موبایل و تبلت است.

ایرانی‌ها کمتر از ۶۰ دقیقه در هفته ورزش می‌کنند

عبداللهی با بیان اینکه اختلالات اسکلتی و عضلانی که به دلیل عدم تحرک کافی به وجود آمده سبب چاقی نیز می‌شود، گفت: استاندارد ورزش هفتگی برای هر فرد عادی حدود ۳ ساعت در هفته است که در کشور ما این رقم بطور متوسط کمتر از ۶۰ دقیقه در هفته است.

ضرورت توسعه و ارتقای رشته فیزیوتراپی

دبیر علمی سومین کنگره بین المللی و سی امین کنگره سالیانه انجمن فیزیوتراپی بیان کرد: از طرفی نیز با افزایش میانگین سنی در کشور بیماری‌هایی همچون آرتروزمفاصل و سکته مغزی افزایش یافته که این مسئله ضرورت توسعه و ارتقای رشته فیزیوتراپی را نشان می‌دهد.

وی گفت: در کشور ما در حال حاضر میانگین سن ابتلا به سکته مغزی حدود ۱۰ سال کمتر از میانگین جهانی است و از نظر شیوع، بعد از اوکراین بالاترین آمار سکته را به نسبت جمعیت در جهان داریم به طوری که روزانه حدود ۴۵۰ نفر و سالانه حدود ۱۶۰ هزار نفر در کشور دچار سکته مغزی می‌شوند که بشدت نیاز به فیزیوتراپی و توانبخشی دارند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۱۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران است

رامیار فرزان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: تاکنون ۳۶۱ مقاله در این کنگره دریافت شده که ۱۷۸ مقاله تایید، ۴۸ مقاله برای ارایه شفاهی و ۱۳۰ پوستر نیز در آن پذیرفته شده است.

وی با بیان اینکه سوخگی یک بیماری بسیار شایع است و افراد زیادی درگیر آن می‌شوند، افزود: توده‌ای از مردم با سوختگی درگیر هستند در حالیکه ۹۰ تا ۹۵ درصد سوختگی‌ها قابل پیشگیری اند.

رئیس دوازدهمین کنگره ملی سوختگی با بیان اینکه این کنگره در دوم و سوم خردادماه امسال به میزبانی رشت برگزار می‌شود، گفت: تمامی مقدمات لازم برای برگزاری این کنگره با مشارکت بخش خصوصی و نخبگان علمی اعم از متخصصان، پرستاران و پیراپزشکان انجام خواهد شد.

محمد طلوعی، فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی و دبیر علمی دوازدهمین کنگره ملی سوختگی نیز در این نشست با بیان اینکه سالانه ۱۸۰ هزار مورد سوختگی در دنیا رقم می‌خورد، اظهار کرد: آمار سوختگی‌ها در کشور‌های توسعه نیافته بیشتر است.

وی با اذعان به اینکه دلیل بسیاری از سوختگی‌ها به دلیل فقدان زیرساخت‌های مناسب گرمایشی است، افزود: کشور‌های توسعه نیافته ۲۰ برابر کشور‌های توسعه یافته دچار سوختگی می‌شوند.

به گفته دبیر علمی دوازدهمین کنگره ملی سوختگی، اصلاح مصرف به ویژه در گاز، سوخت و دمای آب مصرفی می‌توان در کاهش سوختگی‌ها موثر شود.
دکتر طلوعی با اعلام اینکه در بیمارسان ولایت رشت به عنوان قطب درمان سوختگی، سالانه ۵۰۰ مورد سوختگی داریم، خاطرنشان کرد: چهار برابر این بیماران با مراجعه به مرکز سوانح و سوختگی ولایت به صورت سرپایی درمان می‌شوند.

وی با اشاره به طولانی بودن و تحمیل هزینه‌های مالی و روانی ناشی از سوختگی، خاطرنشان کرد: فرد سوخته تا سال‌ها تحت تاثیر قرار میگیرد و متحمل هزینه‌های روانی، اجتماعی و مالی می‌شود.
دبیر علمی دوازدهمین کنگره ملی سوختگی با بیان اینکه مردان بیشتر از بانوان درگیر سوختگی می‌شوند، گفت: بیشترین سنین سوختگی بین ۱۰ تا ۴۰ است و عمده و شایع‌ترین دلیل سوختگی‌ها نیز شعله‌ها هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • چهل و پنجمین کنگره علمی جامعه جراحان ایران
  • آماده‌باش چین برای شراره‌های خورشیدی
  • کنگره ایران‌شناسی بین‌المللی می‌شود
  • تصمیم عربستان باعث افزایش قیمت نفت شد
  • استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک
  • رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران شد
  • رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران است
  • ۹۲ درصد متقاضیان واجد شرایط تسهیلات نهضت ملی مسکن، قرارداد امضا کردند
  • به‌کارگیری حدود ۴ هزار عامل اجرایی، نظارتی و بازرسی در انتخابات گنبدکاووس
  • دو عامل چاقی که دور از ذهن هستند