Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-08@15:33:36 GMT

ساخت ربات شبه‌انسان با دی. ان.‌ای مصنوعی

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۲۶۱۳

ساخت ربات شبه‌انسان با دی. ان.‌ای مصنوعی

این ربات‌های جدید که با استفاده از DNA‌های مصنوعی ساخته شده‌اند، نسبت به ربات‌های مشابه خود عملکردی متفاوت دارند و تقریباً می‌توانند مانند DNA عمل کنند.

در این راستا این ربات‌ها متابولیسم مختص به خود را دارند، از انرژی استفاده می‌کنند، تکامل می‌یابند، رشد می‌کنند و در نهایت از بین می‌روند.

اما سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که چگونه می‌شود عملکرد مواد زیستی یک ربات مانند DNA انسان باشد؟

محققان دانشگاه کرنل در این پژوهش از یک سیستم مبتنی بر DNA استفاده کردند و رباتی ساختند که با استفاده از ۵۵ واحد نوکلئوتیدی (بلوک‌های ساختمان DNA انسان) خود را سازماندهی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محققان این بلوک‌ها را چندین بار تکرار کردند تا یک زنجیره به دست آید.

همچنین تیم تحقیقاتی پروژه به DNA مصنوعی ربات یک متابولیسم مصنوعی تعریف کرد تا به مواد زیستی ربات اجازه داده شود که نه تنها برای سوخت خود از انرژی استفاده کند، بلکه توانایی بازسازی هم پیدا کند.

علاوه بر این‌ها این ربات قادر است به جلو بخزد.

"دان لو" (Dan Luo) از محققان این پروژه اظهار کرد، ما نمی‌گوییم که این ربات کاملاً زنده است، ولی متابولیسم مواد به کار برده شده در ربات باعث شده که نسبت به ربات‌های پیشین بسیار واقعی‌تر باشد.

محققان پروژه معتقدند که یافته‌های آن‌ها باعث پیشرفت در علم رباتیک می‌شود و ممکن است این مواد به تشخیص پاتوژن‌ها و تولید نانو مواد هیبریدی کمک کند.

نتایج این پژوهش در مجله "Science Robotics" انتشار یافت.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: علم و فناوری رباتیک ربات دی ان ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۲۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت گونه ای جدید و بسیار خطرناک از ویروس ابولا توسط دانشمندان چینی

به‌نظر می‌رسد که همه جنجال‌های ناشی از اتهام ساخت ویروس کرونا توسط چین، برای دولت و دانشمندان این کشور کافی نبوده است؛ چرا که اخیرا در گزارشی از روزنامه بریتانیایی دیلی میل فاش شده که گروهی از دانشمندان چینی با دور زدن قوانین ایمنی، سویه‌ای جهش یافته از ابولا را در آزمایشگاه تولید کرده‌اند که به‌مراتب مرگباتر از سویه‌های قبلی است.

ساخت گونه ای جدید از ویروس ابولا توسط چینی‌ها

بنا بر گزارش دیلی میل، گروهی از محققان دانشگاه پزشکی هبئی در چین، طی آزمایش‌های خود، یک پروتئین از ویروس ابولا را به یک بیماری مسری اضافه کرده‌اند و این مسئله منجر به افزایش شدت پخش ویروس در بدن انسان شده است.

به گزارش گجت نیوز، بنا بر مقاله‌ای که از نتایج این پژوهش منتشر شده، بعد از تزریق این ویروس جدید به گروهی از همسترها، محققان عوارض جسمی شدیدی مشابه با ابولا، از جمله نارسایی شدید چند عضو بدن مشاهده کردند. از دیگر عوارض این سویه جدید ابولا که در این آزمایش رخ نمود، ترشح شدید چشم همسترها بود که به‌شکل پوسته‌ای روی چشم آن‌ها را می‌پوشاند و بینایی‌شان را مختل می‌کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی در پست‌های پایین جایگزین انسان‌ها می‌شود
  • ساخت گونه ای جدید و بسیار خطرناک از ویروس ابولا توسط دانشمندان چینی
  • کشف جی پی اس در مغز انسان
  • هوش مصنوعی قادر است بیماری‌های نادر را سال‌ها زودتر شناسایی کند
  • مغز انسان به شکلی بی‌نظیر شبیه‌سازی شد
  • ربات انسان‌نمای چری که در آینده به ایران می‌آید/ عکس
  • هوش مصنوعی ربات‌ها را بهتر از انسان‌ آموزش می‌دهد
  • هفته اول مه؛ از آلرژی های مزاحم تا اثرات ورزش بر سلول‌های بدن
  • ساخت زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور با قابلیت بازرسی و عملیات مختلف
  • (ویدئو) پوست الکترونیکی که دقت لمس آن درست مانند پوست انسان است!