Web Analytics Made Easy - Statcounter

حال و هوای خوزستان اکنون نیز درگیر سیل است؛ اما این بار سیل مهربانی هموطنانشان که به سویشان سرازیر شده است، باید تابلوی ورودی شهر را اصلاح کنند و بنویسند: اینجا خوزستان، جمعیت ۸۰ میلیون نفر.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، رضا متقیان نژاد؛* زندگی انسان‌ها کارزار آزمون‌هاست؛ چه برای کسی که در آن آزمون و مصیبت واقع شده و چه کسانی که شاهد این مصائب اند و شاید آزمون شاهدان سخت‌تر باشد؛ چرا که می‌توانستند کاری انجام بدهند؛ اما ندادند و می‌توانستند با مال و تخصص شان کمکی به آدم‌های شبیه خود بکنند؛ اما نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بعد از ماجرای پردرد سیل خوزستان که صدمات جسمی و روحی زیادی بر تن خسته مردمان این دیار گذاشت با سایر رفقای دانشجو هم عهد شدیم که به اندازه توانمان خدمتی به مردم شریف اهواز بکنیم؛ سفر ما از مشهد به سمت اهواز کلید خورد، اهوازی که کمتر از یک ماه قبل  در مناطق عملیاتی راهیان نور از ما پذیرایی کرده بود و حالا رنگ خسته‌ای به خود گرفته بود، وارد مناطق سیل زده که می شدیم، بیشتر از آنکه از سیل و خرابی هایش حیرت کنیم، محو حضور مردم جهادگر شده بودیم.

از تمام ایران آمده بودند، از تبریز و تهران گرفته تا مردم دیار زاینده رود؛ هر کسی آمده بود تا به اندازه وسع و توانش کاری بکند؛ هر روز مناظر جالبی را می‌دیدیم، اهواز قلب ایران شده بود و دل همه برایش می‌تپید، همه آمده بودند، از پزشک و مهندس گرفته تا بقال و بنا، از نظامی و پاسدار تا روحانی و دانشجو؛ ادم‌هایی با تفکرات مختلف که همه یک هدف داشتند.

از هرکدام که سوال می کردی چرا آمدی؟ پاسخ‌های جذابی می‌دادند: یکی می‌گفت هشت سال این مردم برای ما جنگیدند الان هم نوبت ماست برایشان بجنگیدم.   پیرمردی می‌گفت: شاید این سیل خانه ما را می‌برد، الان آماده ام که اگر زمانی اتفاق برای ما افتاد خدا هوایمان را داشته باشد. عده زیادی هم تحت تاثیر حرف‌های حاج قاسم بودند که گفته بود جوانانی که اشتیاق زیادی برای اعزام به سوریه و دفاع از حرم دارند، بهتر است به خوزستان بیایند؛ خدمت رسانی به سیل زدگان خوزستان مانند دفاع از حرم است.

صحبت‌ها واعتقادات زیاد بود؛ اما همه یک هدف داشتند، آن هم دوباره سرپا کردن خوزستان بود؛ با اینکه سیل ویرانگری آمده بود؛ اما در همین شرایط هم زندگی مسیر خودش را داشت پیش می‌گرفت، مسیر امید به فردایی بهتر برای مردم خوزستان و فقط می‌توان گفت: خدا، این مردم و این نژاد را از کوه و صخره افریده و پیراهنی در قامت مقاومت بر آنان پوشانده است.

حال و هوای خوزستان الان هم درگیر سیل است؛ اما این بار سیل مهربانی هموطنانشان که به سویشان سرازیر شده است، باید تابلوی ورودی شهر را اصلاح کنند و بنویسند: اینجا خوزستان، جمعیت ۸۰ میلیون نفر.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: روایت دانشجویی جهادگران سیل سیل مهربانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۳۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

بهرام عین‌الهی درباره مسمومیت الکلی اخیر برای جمعی از پزشکان در شیراز گفت: «کلاً در علم پزشکی مصرف دو چیز را همه عالمان پزشکی انکار می‌کنند و من هم جدا از مسائل شرعی صحبت می‌کنم. امروزه می‌گویند بسیاری از بیماری‌ها ناشی از مصرف سیگار است و می‌گویند تقریباً تمام اعضای بدن می‌تواند از مصرف سیگار دچار عارضه شود و متأسفانه می‌بینیم بعضی‌ها سیگار می‌کشند و بعضی‌ها خودشان ممکن است جزء پزشکان باشند، الکل هم همین‌طور است.»

به گزارش ایلنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: الکل هم جدا از مسائل شرعی از نظر پزشکی یکی از عواملی است که بسیاری از بیماری‌ها را ایجاد می‌کند، به خصوص می‌تواند در کبد عوارض بسیار زیادی داشته باشد. در رشته خود ما که چشم پزشکی هستیم؛ الکل‌هایی که استاندارد نیستند و ناخالص هستند باعث کوری می‌شوند که به آن الکل متانول می‌گویند در واقع الکل چوب این کار را انجام می‌دهد.

وی با بیان این که ما انتظارمان این است وقتی دانشمندان و عالمانی داریم که خودشان عوارض را می‌بینند خودشان به آن عوامل استناد کنند، عنوان کرد: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است؛ بنابراین نه تنها در مورد جامعه پزشکی بلکه درباره مردم هم استفاده از الکل می‌تواند عوارض بسیار زیادی ایجاد کند، عمر افراد را کوتاه می‌کند و می‌تواند بیماری‌هایی را در درازمدت داشته باشد، به خصوص بیماری کبدی را می‌تواند به وجود بیاورد که آینده بدی را رقم بزند.

عین‌الهی با اشاره به این که وزارت بهداشت وظیفه‌اش این است که اطلاع‌رسانی کند، گفت: وزارت بهداشت می‌تواند بگوید این عوارض وجود دارد، ولی حالا اگر کسی سیگار می‌کشد ما عوارضش را می‌گوییم، انتخاب خودش است، الکل هم همین است و ما حتما می‌گوییم مردم عزیزمان استفاده نکنند برای این‌که عوارض درازمدتی دارد.

دیگر خبرها

  • واکنش لیائو به «هو» شدن دوباره از سوی هواداران میلان
  • سرمربی تیم فولاد: مگر چه گفتم که اینگونه جریمه کردند
  • ویسی: چه گفتم که جریمه‌ام کردند؟
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • علم‌الهدی: وقتی نیرو‌های نخبه نظام به دنبال اجرای شرع و قانون بیفتند، باید حمایت مردم نیز پشتیبان آنها باشد/ حجاب متعلق به فرهنگ ایران است؛ در شاهنامه، فردوسی از قول منیژه نقل می‌کند «منیژه منم، دخت افراسیاب، برهنه ندیده تنم آفتاب»
  • آغاز مراسم تشییع شهدای تازه تفحص شده در اصفهان/ هیئتی به وسعت خیابان‌های شهر به راه افتاد
  • مراسم تشییع شهدای تازه تفحص شده در اصفهان آغاز شد